willemGN Geplaatst: 26 augustus 2018 Geplaatst: 26 augustus 2018 in mijn zadenbak zijn nog wat planten tot ontwikkeling gekomen. Iemand een idee wat het kan zijn [*]
willemGN Geplaatst: 27 augustus 2018 Geplaatst: 27 augustus 2018 als ik het vergelijk met Googleplaatjes en de plant zit eerder te denken aan iets zonnrebloemachtigs. Alleen is het dan weer niet het juiste blad. [*]
Rick Steendam Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 lijkt mij op Salvia officinalis.
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 september 2018 Geplaatst: 8 september 2018 Iemand een idee wat voor pompoen dit is? Hij groeit overal naartoe en er hangen heel veel van dit soort pompoenen aan maar het is duidelijk niet de uchi kuri die ik heb gekocht. Ik dacht eerst patison maar de plant is meters lang en groeit overal naartoe en in.
appelvrouw Geplaatst: 8 september 2018 Geplaatst: 8 september 2018 Wat is dat toch dit jaar met de pompoenen.. iedereen lijkt wel een of andere afwijkende pompoen te hebben.. van gekocht zaad.Angela het is niet een soort die ik ooit gehad heb maar ik gok op gele centenaar We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 september 2018 Geplaatst: 8 september 2018 Ik heb geen zaad gekocht maar plantje.gele centenaar is het niet ze zijn klein.Ze zijn trouwens allemaal geel of worden allemaal geel er zit er nog geen een bij die donkerder word.Maar ik vraag me nu dus wel af of hij eetbaar gaat zijn?
appelvrouw Geplaatst: 8 september 2018 Geplaatst: 8 september 2018 Ja het zouden dan wel kalebassen kunnen zijn .. Ik zie daar ook wat groen aan de onderkant? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 september 2018 Geplaatst: 9 september 2018 klopt maar dat gaat nog naar geel verkleuren.
StevenW Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Tijdens mijn vakantie in noordwest-Slovenie (Julische alpen), heb ik een muntplantje meegenomen Ik vroeg mij af wat voor een soort muntsoort dit is. Groetjes Steven
Bit Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 Ik zie hier met geen mogelijkheid een munt soortje in. Als de plant echt een heel sterke muntgeur heeft na aanraking, zou het ( lijkt er wel op ) een Calamintha kunnen zijn. Nederlandse naam : Bergsteentijm. rare naam trouwens, want het is geen tijm. Geen munt ook trouwens. Er zijn nogal wat soortjes munt, zelf had ik er ooit 32 verschillende, maar dit lijkt me geen munt. Er is ook een apart topic 'munt soortjes' hier op het forum, kun je even in zoeken, maar geen lijkt hier op.
StevenW Geplaatst: 14 september 2018 Geplaatst: 14 september 2018 @Bit Na even zoeken op bergsteentijm lijkt het me inderdaad de juiste, vanwege de muntgeur bij het fijnwrijven van een blaadje dacht ik dat het een muntplant was maar helaas, ik lees echter even positieve berichten over bergsteentijm. Hartelijk bedankt! Groet, Steven
HuubvG Geplaatst: 16 september 2018 Geplaatst: 16 september 2018 Laat ik nou kortgeleden twee zaailingen of stekken van zo een 'munt' plant hebben gekregen en me afvragen wat voor muntsoort dit dan wel is. De ronde blaadjes, de uitlopers boven de grond. Er zit wel een muntgeur aan maar anders dan de bekende munt. Ik dacht al aan kruipmunt als dat zou bestaan. Kom net van de tuin met de foto's en nu zie ik bovenstaande. Even kijken:
Bit Geplaatst: 16 september 2018 Geplaatst: 16 september 2018 Alle kenmerken voor munt ja. Die uitlopers, en rood aangelopen stengels, ja, munt. Welke durf ik zo niet te zeggen, lijkt me in de 'spicata'groep thuis te horen ( onbehaard ) , maar de bloei zou meer kunnen vertellen. Snap dat je de plant op die Calamintha vindt lijken maar is niet hetzelfde ( vergelijk nervatuur )Het begrip kruip-munt ken ik niet. heb je daar op gegoogled ?
Mellie Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Een tweetal vragen over deze leukerds in mijn vaas. Hoe heten deze 2 knakkers? En het zal vast niet, maar het lijkt er verdacht veel op. Kun je dit aan vogels voeren? Hry lijkt op wat mijn broertje aan zijn kanaries geeft.
Amrutten Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Die groene is amaranth 'green cascade'. De rode is ook amaranth, weet niet welke.
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Ja dreadlocks oid We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Spitskool Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Je kan het zelfs eten Mellie. Misschien niet dit specifieke bosje, maar wel de amarant in het algemeen: https://www.culy.nl/kooktips/het-voedsel-van-de-toekomst-amaranth/. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Aaah dank dank dank! Weer een klein mysterie opgelost. Een kleine Googletocht leert me dat de green cascade blijkbaar te eten is. https://www.zahraseeds.eu/a-48342204/eenjarige-bloemen/amarant-kattenstaart-green-cascade/#description Dreadlocks heb ik vooralsnog niet kunnen vinden en wordt vooral geprezen om zijn esthetische waarde. De foto’s zijn wel paarser overigens dan ik heb.
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Ah is/zijn dit dan ook een amaranth? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Ja! Het lijkt verdacht veel op de paarse plant waarvan ik het heb geknipt, alleen met minder zaden. Het blad is ook hetzelfde. Dus denk van wel.
Cupcakeje Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 Toen ik vandaag thuis kwam.stond er een doos met plantjes voor de deur wie weet wat voor plantjes dit zijn ?
Bit Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 Lijken mij Arum maculatum. Het kan die zijn ( meest voorkomend en kan zich als onkruid gedragen en dan heb je er snel al te veel ) of zijn broertje de ongevlekte. Maar de gewone Arum maculatum ( de gevlekte ) komt ook veel ongevlekt voor; beetje verwarrend. Ook de Arum italicum ( de gevlekte ) komt ongevlekt voor.Hoe dan ook : allemaal zaalingen, jonge planten, enkelen vanuit de wortelstok.
Cupcakeje Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 Bedankt bit, ik vond ze al op aronskelken lijken ik ga ze in een pot zetten zodat ze niet kunnen woekeren en dan ben ik benieuwd welke eruit komt
tielse flipje Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Een akkertje met ?De verkleuring aan de top van de planten is nachtvorstschade.
Aanbevolen berichten