Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als ik het vergelijk met Googleplaatjes en de plant zit eerder te denken aan iets zonnrebloemachtigs. Alleen is het dan weer niet het juiste blad.

[*]

• 2 weeks later...
Geplaatst:

20180908190819Burst0160361536432176.jpg

Iemand een idee wat voor pompoen dit is? Hij groeit overal naartoe en er hangen heel veel van dit soort pompoenen aan maar het is duidelijk niet de uchi kuri die ik heb gekocht. Ik dacht eerst patison maar de plant is meters lang en groeit overal naartoe en in.

Geplaatst:

Wat is dat toch dit jaar met de pompoenen.. iedereen lijkt wel een of andere afwijkende pompoen te hebben.. van gekocht zaad.

Angela het is niet een soort die ik ooit gehad heb maar ik gok op gele centenaar

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tijdens mijn vakantie in noordwest-Slovenie (Julische alpen), heb ik een muntplantje meegenomen Ik vroeg mij af wat voor een soort muntsoort dit is. Groetjes Steven

WhatsApp-Image-2018-09-13-at-2247251536874241.49WhatsApp-Image-2018-09-13-at-2296161536874216.49

Geplaatst:

Ik zie hier met geen mogelijkheid een munt soortje in. Als de plant echt een heel sterke muntgeur heeft na aanraking, zou het ( lijkt er wel op ) een Calamintha kunnen zijn. Nederlandse naam : Bergsteentijm. rare naam trouwens, want het is geen tijm. Geen munt ook trouwens.

Er zijn nogal wat soortjes munt, zelf had ik er ooit 32 verschillende, maar dit lijkt me geen munt. Er is ook een apart topic 'munt soortjes' hier op het forum, kun je even in zoeken, maar geen lijkt hier op.

Geplaatst:

@Bit Na even zoeken op bergsteentijm lijkt het me inderdaad de juiste, vanwege de muntgeur bij het fijnwrijven van een blaadje dacht ik dat het een muntplant was maar helaas, ik lees echter even positieve berichten over bergsteentijm. Hartelijk bedankt! Groet, Steven

Geplaatst:

Laat ik nou kortgeleden twee zaailingen of stekken van zo een 'munt' plant hebben gekregen en me afvragen wat voor muntsoort dit dan wel is. De ronde blaadjes, de uitlopers boven de grond. Er zit wel een muntgeur aan maar anders dan de bekende munt. Ik dacht al aan kruipmunt als dat zou bestaan.

Kom net van de tuin met de foto's en nu zie ik bovenstaande.

Even kijken:

DSCN352237471537087506.JPG

DSCN352387511537087513.JPG

Geplaatst:

Alle kenmerken voor munt ja. Die uitlopers, en rood aangelopen stengels, ja, munt. Welke durf ik zo niet te zeggen, lijkt me in de 'spicata'groep thuis te horen ( onbehaard ) , maar de bloei zou meer kunnen vertellen.

Snap dat je de plant op die Calamintha vindt lijken maar is niet hetzelfde ( vergelijk nervatuur )

Het begrip kruip-munt ken ik niet. heb je daar op gegoogled ?

Geplaatst:

2e96573af6b2121250a425609aba123e.jpg

fd832edbca8edc64b86c15c16d79d274.jpg

Een tweetal vragen over deze leukerds in mijn vaas. Hoe heten deze 2 knakkers?

En het zal vast niet, maar het lijkt er verdacht veel op. Kun je dit aan vogels voeren? Hry lijkt op wat mijn broertje aan zijn kanaries geeft.

Geplaatst:

Ja! Het lijkt verdacht veel op de paarse plant waarvan ik het heb geknipt, alleen met minder zaden. Het blad is ook hetzelfde. Dus denk van wel.

Geplaatst:

Lijken mij Arum maculatum. Het kan die zijn ( meest voorkomend en kan zich als onkruid gedragen en dan heb je er snel al te veel ) of zijn broertje de ongevlekte. Maar de gewone Arum maculatum ( de gevlekte ) komt ook veel ongevlekt voor; beetje verwarrend. Ook de Arum italicum ( de gevlekte ) komt ongevlekt voor.

Hoe dan ook : allemaal zaalingen, jonge planten, enkelen vanuit de wortelstok.

Geplaatst:

Bedankt bit, ik vond ze al op aronskelken lijken ik ga ze in een pot zetten zodat ze niet kunnen woekeren en dan ben ik benieuwd welke eruit komt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...