Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

OK bedankt voor de foto. Ik zou willen dat zoiets bij mij ook lukt bij mijn 2 plantjes. Dus gewoon een touw om de hoofdstam, en zodra er meloenen aankomen die ook weer ondersteunen met een touw.  Dat touw voor de hoofdstam, graven jullie die in de grond , of zetten jullie ze vast aan de grond met iets, of gewoon onderaan aan de plant zelf ?

Ik zie trouwens dat ze hier in zakken worden geteeld, heeft dat nog bepaalde voordelen t.o.v. planten in de volle grond ?

Geplaatst:
31 minuten geleden, Rookie zei:

Mijn meloenen doen het buiten beter dan in de kas...

Echt? Welk type?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Sugar Baby.

Die ga ik dit jaar weer doen.

Hij stond wel lekker beschut tegen een muur aan op het zuiden.

Die muur houd dus nog best lang warmte vast, kennelijk vonden ze het daar wel lekker.

In de kas deden ze het voor geen meter, misschien was het te warm daar of zo.

• Like 2
Geplaatst:

Had nog nooit van kazakh meloenen gehoord! Nu wel erg nieiwsgierig. Iemand toevallig enkele zaadjes voor me morgen (MTFD)? 

Geplaatst:
Op 13-3-2025 om 08:16, Gallox zei:

de Rich Sweet 132. Dat worden meloentjes maximaal ter grootte van een tennisbal. 

Laat je weten hoe ze waren? Dit lijkt me haalbaar.

Geplaatst:

@Rookie van de sugarbaby heb ik nog zaadjes, de zaadjes die ik voorzaaide op het warmtematje explodeerden (lang en slungelig), ik denk dat ik opnieuw moet zaaien. Buiten proberen is wel een avontuur! 

• Like 2

Geplaatst:

Vanochtend gecheckt, petit gris de Rennes was als eerste boven de grond! Alle 3 de zaden dus dat is even kijken welke het sterkste uitgroeit. 😅

Wel het plasticje tegen het verdampen eraf gehaald nu ze echt gaan groeien. De temperatuur van het warmtematje terug naar 20,5 graad en groeilamp 14 uur per dag aan. 

• Like 1
Geplaatst:

Hier nog nooit succes gehad in de buitenteelt. Oa sugar baby en golden midget geprobeerd. Dit jaar maar weer wat proberen.

Kreeg eerder de tip over zwarte doek, maar wil liever geen plastic gebruiken. Mochten er ervaringsdeskundigen zijn, tips (ook voor rassen) zijn welkom.

Geplaatst:
22 uren geleden, Rookie zei:

Hij stond wel lekker beschut tegen een muur aan op het zuiden.

Heb je de sugarbaby laten klimmen tegen een muur?

• Like 1
Geplaatst:
Op 11-4-2025 om 12:21, Tanja65 zei:

Laat je weten hoe ze waren? Dit lijkt me haalbaar.

ja is goed. maar zo ver zijn we nog niet hoor, hahaha, hopelijk blijven de plantjes in leven. 1 tjes is al burgemeester gemaakt door een slak (in de kas)

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

@EdelSpint: ja, inderdaad ik laat al mijn meloenen klimmen.

Als de vruchten groter en zwaarder worden krijgen ze wel ondersteuning door middel van een netje, daar hang ik ze dan in op.

aangepast door Rookie
  • Like 1

@Gallox ik was vandaag op de MTFD en daar had @Goldfish voor mij poezenmeloen meegenomen van Vreeken. Dat is dezelfde!  Ik ga dit jaar dus ook kleine meloentjes proberen.

aangepast door Tanja65
  • Like 1

Geplaatst:

Ik vind muismeloen/poezenmeloen meer passen in het komkommer topic ondanks de naam. Het is echt een mini-komkommer en heeft qua smaak in ieder geval niets met meloen te maken. 😊

Hier blijft alleen witte suiker achter qua kiemen, alle andere 6 zijn gekiemd. 

• Like 3
Geplaatst:
14 minuten geleden, MSDG zei:

Het is echt een mini-komkommer en heeft qua smaak in ieder geval niets met meloen te maken

Ow. Ik kocht hem toch echt als meloen. Vreeken markt hem alvast als zodanig:

IMG_3102.thumb.jpeg.c04f6cf65b344869de44d1804f10da46.jpeg

• Like 2

@MSDG, bedoel je dan wel hetzelfde? Muismeloen ken ik als een mini komkommertje cucamelon maar dat is iets anders dan poezenmeloen
Schermafbeelding2025-04-13210117.png.f1fbf81ef93d4d5db093663ad51545a0.png

@Tanja65 Ik ben benieuwd hoe de mini meloen je gaat bevallen. Ik heb de naam alvast opgeslagen om in de gaten te houden want zo'n kleintje dat lukt hier misschien ook wel. 

aangepast door loes
  • Like 3
Geplaatst:

Ik ben ook erg benieuwd @loes. Ik ben hier eigenlijk de enige die meloen echt lekker vindt, dus meestal moet ik flink dooreten. Kleine eenpersoons meloentjes lijken me ideaal. 

• Like 1

Geplaatst:

@MSDG ik wil de cucameloen (muismeloen 😛) ook nog graag proberen. Maar dan als mini-komkommer. Heel wat anders inderdaad. 

Geplaatst:
Op 10-4-2025 om 23:53, driepinter zei:

Ik heb een zakje meloenzaadjes, volgens mij bij de action gekocht een tijdje geleden.

Nou staat er op het zakje " charentais" , maar als ik daar op google zie ik allemaal meloenen met oranje vruchtvlees.

Ik kreeg reactie van de Action , ze kunnen mijn vraag niet beantwoorden, dus ik moet het maar vragen aan een van die meisjes die bij de action in ons dorp werken.🤔

Screenshot_20250416_210727_Outlook.jpg

Geplaatst:

Allemachtig @driepinter wat een stompzinnige reactie. Alsof die de tegenstrijdige informatie zouden kunnen uitleggen. Ik zou een klacht indienen, want dit is echt een bizarre reactie van nota bene de klantenservice. 

Geplaatst:

@driepinter medewerker van de winkel zal het al helemaal niet weten en je aanstaren alsof ze water ziet branden.

Kans is groot dat 'charentais' wel klopt, maar dat de (goedkope) designer een willekeurige meloenfoto heeft gebruikt. Misschien is er al iemand die deze meloenen van de action al eens geteeld heeft?

Geplaatst:

Ik wil niet vervelend overkomen hoor, maar hoeveel verwacht je nou van de Action..? 

Mij staat bij dat er jaren terug gedoe was over zaden van daar waar echt compleet iets anders uit kwam. Volgens mij moest het stevia zijn, maar werden het zonnebloemen? Maar ik kan het topic niet meer vinden. 

Edit: gevonden! 

• Like 2
Geplaatst:

Fijn dat je het aankaart @Jorieke123.

Mijn eerste gedachte was eigenlijk; gut joh, ga je echt een klantenservice benaderen over een misschien niet kloppende foto op een zakje zaad van 50 cent o.i.d.?

( = klaagtopic)

Je wilt goedkoop, je krijgt goedkoop. De Action is een winkel die allerlei goedkope produkten aanbiedt, die ze als bulk op de wereldmarkt kopen.  Wat verwacht je nou aan produktkennis bij de mensen die de winkels voorzien van goederen. Het zijn vakkenvullers en kassamedewerkers en vloermanagers. Zij zetten het neer en jij koopt het omdat het niks kost en omdat het alleen doorvoer is, betaal je er zo goed als niks voor. 

Weer terug naar de meloenen in Nederland. Altijd spannend, net op het randje van lukken of mislukken.Ik moet zelf nog kiezen wat ik wil zaaien. Vorig jaar was eigenlijk bagger, maar misschien wordt het dit jaar beter 😬. Als ik eerst eens kan kiezen....

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...