Geplaatst: 25 mei25 Mei Auteur Ook in Duitsland kan ik het niet vinden. Misschien heet het daar wel anders. Wel veel F1 zaden.
Geplaatst: 25 mei25 Mei Omdat ik geïnteresseerd ben in de komkommer Dragon Egg, ben ik even op zoek gegaan naar ervaringen op het forum. @Erny Ik zag dat jij deze komkommersoort in 2018 heb gekweekt. Mag ik je vragen hoe de teelt is bevallen? En heb je dat buiten gedaan of in een kas? En natuurlijk of je tevreden over de smaak was 😊. Ik heb in het verleden weleens snackkomkommer gekweekt hier (buiten), maar dat was niet zo’n succes. Rommelige plant, snel meeldauw en matige opbrengst. De Dragon Egg ziet er qua plant al wat anders uit en lijkt ook buiten weelderig te groeien, maar is dat ook zo? Alvast bedankt!
Geplaatst: 25 mei25 Mei Ik heb wel voor je, een andere echte buitenkomkommer. Heb ik al jaren staan: Marketmore, van VanderWal (https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/zaadgids-online/groentezaden-fijnzadig/komkommers-vollegrond/marketmore) Blijft bij mij (buiten, beschut) tot midden / eind september productief, zónder meeldauw. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 25 mei25 Mei @Dahli Ik verbouw al mijn gurken en kommers buiten, gewoon op de grond/worteldoek. 2018 is me iets te lang gelee om te herinneren. Dragon Egg was meer voor de leuk, maar kan me niet herinneren of ik geoogst heb of dat de slakken die plantjes hebben verorberd.
Geplaatst: 25 mei25 Mei Snap ik @Erny 😊. Volgend seizoen ga ik het gewoon proberen, tegen een klein schuttingdeel. Ook voor de leuk trouwens 😉. Dank je @henkg, die zet ik ook op het lijstje voor volgend jaar. 25 mei25 Mei aangepast door Dahli
Geplaatst: 8 juni8 Jun We konden al een paar snackkomkommers oogsten! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 juni14 Jun Hier nu wat Restina geoogst, die gaan op de blijvende lijst.. lekkere snack komkommer/ augurk, planten doen het goed buiten, nieuwe plantjes zijn voorgezaaid, laat, maarja..
Geplaatst: 15 juni15 Jun Ik heb binnen weer plantjes staan. Komende week uitplanten. Zitten nu 3 of 4 blaadjes aan.
Geplaatst: 15 juni15 Jun Een update van mijn komkommer teelt dit jaar. Ieder jaar kweek ik 1 snack komkommer en 1 standaard komkommer.Gezaaid op 28 maart en drie weken later geplant in de kas op bakken met steenwol.Ik gebruik F1 hybride zaden omdat deze betere bestand zijn tegen ziektes (bijv meeldauw, botrytis), ze zijn heel lekker (nooit bitter) en erg productief.Ik laat de hoofdstengel doorgroeien aan een touw en zet ze vast met tomatenclips. De zijscheuten haal ik weg. Bij de snackkomkommers laat ik bij iedere bladoksel een vrucht uitgroeien, bij de normale komkommers haal ik om de anderste weg (dus 1 vrucht per 2 bladoksels).Iedere week laat ik de planten zakken net zoals bij de tomaten. Ze groeien meer dan 20 cm per week! Allebei de planten zijn inmiddels bijna 3 meter lang.En nu twee-en-een halve maand na het zaaien heb ik al 27 snack komkommertjes geoogst en 9 standaard komkommers.De foto's zijn van vanochtend: gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 15 juni15 Jun Dat is zichtbare kennis van kweken Mai Pensato! Prachtige planten zeg, en een heerlijke ruimte.
Geplaatst: 16 juni16 Jun Mijn allereerste probeersel van komkommers telen. Ik heb 3 plantjes en ze beginnen lekker te groeien en de eerste komkommertjes zie je al komen.Ik las dat het beter is om de onderste vruchtjes te verwijderen, maar ik laat het maar zo. Wel moet ik mezelf nog gaan verdiepen in het dieven en of ik misschien inderdaad niet beter 1 komkommer per 2 oksels kan laten groeien. Nu ik zo de post van Mai Pensato lees, snap ik ook opeens dieTomatenhaken met bindtouw die ik weleens zie voorbijkomen op Temu. Mijn touwtjes zitten bovenaan vastgeknoopt, maar met zulke haken is het natuurlijk veel makkelijker om de planten wekelijks te laten zakken. Zo leer ik iedere keer wat bij. 16 juni16 Jun aangepast door driepinter
Geplaatst: 26 juni26 Jun Ik was gisteravond nog heel even in de moestuin , en ik zag dat de komkommers opeens heel erg snel gegroeid waren. De foto die ik plaatste op 16 juni toonde nog minikomkommertjes en ziehier al 2 heel mooie komkommers van gisteren.Dit is voor het eerst dat ik komkommerplantjes heb, en de beschrijving van Vreeken zegt over deze soort:" In extra jong stadium zijn de knapperige vruchtjes als augurk of snackkomkommer te oogsten: bij een afmeting van 18x2 cm wegen de vruchtjes 70 g. “Volwassen” vruchten zijn 25x6 cm en wegen 650 g. Dit ras is iets kleiner en daardoor iets vroeger dan ‘Vantage’ F1 (124005)"Nou heb ik er geen lineaal bijgehouden maar ik denk dat ze wel rond de 25x6 centimeter zijn.Denken jullie dat ik ze nog iets groter kan laten groeien ?of is dat een no-go en moet ik ze nu oogsten voordat ze bitter worden ? 26 juni26 Jun aangepast door driepinter
Geplaatst: 26 juni26 Jun Deze kun je oogsten als ze inderdaad zo groot zijn. Groter laten groeien komt de smaak niet ten goede. Mijn plantjes groeien ook goed. Vol met bloemen en kleine komkommers. Binnenkort hopelijk lekker komkommers oogsten. Ik geef ze dit jaar maar 1x per dag water. Hopelijk is het voldoende, tot nu toe is er nog geen komkommer afgevallen, dus ze lijken voldoende water te krijgen.
Geplaatst: 28 juni28 Jun Tadaaaaa. 🥳 Mijn 2 allereerste komkommertjes ooit. 28 juni28 Jun aangepast door driepinter
Geplaatst: 1 juli1 Jul Hier loopt het zo'n vaart nog niet, maar de planten zijn wel echt knettergezond en hebben prachtig donkergroen blad. Ze genieten van de vele zonuren dit jaar! Ik doe overigens niets aan laten zakken, de planten groeien aan touw omhoog en als ze boven zijn weer naar beneden. Ik ben wel streng met het snoeien van oud blad, dat houdt de plant vitaler. Vanaf heuphoogte laat ik alle komkommers gewoon groeien, dat gaat prima. De zijscheuten (minimaal bij Bella F1), haal ik er ook af tenzij de top knakt dan laat ik zo'n zijscheut verder groeien.De twee snackkomkommertjes buiten zijn goed aangeslagen en zullen nu met dit warme weer ene mooie boost krijgen en volop gaan leveren. :) Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 1 juli1 Jul Hier gaan ze lekker, ik heb snackkomkommers en augurken staan. Vandaag heb ik nog wat snackkomkommers gezaaid om het seizoen hopelijk wat te rekken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 juli4 Jul Heb in de kas weer een platte stengel staan, citroenkomkommer "Crystal Apple", met een kleine mutatie. De stengel is 2x zo breed als normaal, maar normale dikte.Verder veel plezier van de Restina snackaugurkjes, die gaat als een speer nu.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.