Bamboe Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Hoe kan ik de katten van de buren uit mijn tuin houden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeKlusjesman Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Daar zijn verschillende manieren voor: •Planten die geur afgeven die katten niet graag hebben. Geranium macrorrhizum , Aloysia triphylla, Ruta graveolens, Dictamnus, …•Planten met doornen zoals Berberis soorten, Crateagus, …•Het planten van bodembedekkers zodat de bodem heel goed is dichtgegroeid. Hierdoor gaan katten niet echt worden afgeweerd maar zijn ze wel minder geneigd om daar te lopen.•Afschrikmiddelen zoals GET-OFF van edialux.•Verschillende huis- en tuinmiddeltjes: peper strooien, mottenballen (geen aanrader giftig), citroenschillen, koffiedik ( gaat tussen de potten en in de vacht zitten) en hertshoornolie, dit is een via apotheek of drogist te verkrijgen goedje dat vreselijk stinkt. Olie op takken aanbrengen en die op doorgangroutes in de grond stekken. Katten en honden blijven uit de buurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 De „Verpiss-dich-Pflanze“ (Plectranthus-caninus-Hybride) welke bij ons in de tuin staat werkt niet.De katten van de buren gaan er gewoon onder liggen. Een beetje jammer. Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Rare beesten toch die katten Gewoon elke keer natspuiten is volgensmij toch echt de beste remedie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Ik heb nog maar een volledig werkende oplossing gevonden, dat was iemand die zo'n hekel had aan katten dat hij een grote haag van Berberis had neergezet om zijn tuin heen zodat de katten er echt niet in konden komen; voor mij gaat dat iets te ver. Andere methoden werken wel een beetje, maar nooit helemaal 100%. De planten die geur afgeven die katten niet lekker vinden heb ik de slechtste ervaringen mee, dit werkt eigenlijk nooit. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Mijn verloofde vindt plots het niet meer zo erg dat er katten in de tuin zitten.Ook al graven ze soms jonge plantjes uit en poepen ze in de tuin. We wisten namelijk dat we een marter bij ons in de buurt hadden.Afgelopen winter roetste deze marter van het met sneeuw bedekte dak af.We werden er wakker van.De marter vondt het prachtig, dat geroets.Verder markeerde de marter zijn/haar territorium met zijn worstachtige ontlasting (Kot genaamd).Zodoende wisten we dat hij/zij er was.(leven namelijk solitair) Echter betrapte wij een week geleden een jonge marter bij onze vuilcontainers.Dat houdt in dat er hier een nest is.Daar marters nogal wat vernielen, zoals kabels in auto`s, hoopt mijn verloofde nu, dat de katten deze marters verjagen. Zo zie je maar, er zitten vaak twee kanten aan. Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Ik heb een net over de lege stukken heen gedaan, en men zegt inderdaad dat katten het geen fijne kattenbak vinden als er veel plantjes in staan, dus veel plantjes in de toekomst Ook maken mensen soms een extra plekje, met vers gespitte aarde, die speciaal voor de katten is. Als het vers gespit is zullen ze er zeker naartoe gaan om te ruiken en waarschijnlijk hun behoefte te doen. Als er in het begin over de rest van de grond netten liggen, is de kans groot dat dat kleine stukje door de katten gebruikt blijft worden. Als de kattengeur er eenmaal goed in zit, blijven ze misschien wel daarheen gaan. Katten hebben aardig vaak graag dezelfde plek als kattenbak. Vooral als meedere katten er gebruik van maken, dan moeten ze natuurlijk wel hun behoefte er bovenop doen om even te laten weten dat zij het gebied beheren Maar het zijn allemaal gokjes hoor, ik moet het allemaal zelf ook nog uitproberen. Maar het klinkt logisch. In huis gebruiken katten normaal gezien ook alleen maar de kattenbak en geen andere plaatsen. Ze houden er niet van om overal en nergens hun behoefte te doen, het zijn aardig nette dieren. Als er 1 favoriete plek is buiten, werkt dat wel denk ik. Alleen het sproeien van katers is weer anders natuurlijk, geur markeringen maken word wel op veel verschillende plaatsen gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Voor zo ver ik weet:Gemalen peper helpt? dacht ik.En koffie dik hielp dacht ik ook Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veerkee Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Hoe kan ik de katten van de buren uit mijn tuin houden? dit haal ik van internet:Heb je last van katten in je tuin, strooi dan kerriepoeder tussen de planten. Katten hebben een hekel aan deze geur. Ook hebben ze een hekel aan de geur van citroen en sinaasappels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veerkee Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Hoe kan ik de katten van de buren uit mijn tuin houden? o peper helpt trouwens ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berti Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 bovenal: ik hou van katten!heb er 2 en die blijven BINNEN.heeft niemand last van. maar je wil NIET weten wat ik van de katten van de buren vind en wat voor boosaardige plannen ik al heb bedacht.... het koffiedik helpt hier niet.dus er moet wat drastischers komen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Hier ook nog wat tips http://www.tuinadvies.nl/dieren_katten.htm Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehutink Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Sproeier (via waterstop van vaatwasser) aan beweginsmelder koppelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bettyboop49 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Ik heb een hond helpt heel goed Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 emmer water over de kat gooien ook Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Ja, maar ik ga snachts natuurlijk niet met een emmer water of een super soaker in mijn moestuin liggen wachten op de kat van de buren http://www.youtube.com/watch?v=QR6UK5T3gzc&NR=1 Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Hoe kan ik de katten van de buren uit mijn tuin houden? Toevallig vandaag bij de Action gezien. Waterbestendige korrels die door hun voor katten afschuwelijke geur de beestjes moeten afschrikken. Voor het prijsje van 2,59 euro voor 200 gram korrels is het de moeite waard om ze eens te proberen denk ik. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Het aller allerbeste schijnt te werken..... Tijgerpies! Maar zie daar maar eens aan te komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Een pitbull die je tuin bewaakt schijnt ook heel effectief te zijn ! Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Wat dacht je van schoonmoeders Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Kattenschrikdraad systeem van Koltec, februari 2011Bestel on-line bij Vego, levering naar Nederland en Vlaanderen http://www.vego.nl/kattenschrikdraad/index.html Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Wat dacht je van schoonmoeders Ja maar hoe weet je nou wie de schoonmoeder van die kat is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Zelf een kat nemen én een kattenbak, dan krijg je geen katten in je tuin op visite. Bij ons werkt het zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metje Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ook maken mensen soms een extra plekje, met vers gespitte aarde, die speciaal voor de katten is. Als het vers gespit is zullen ze er zeker naartoe gaan om te ruiken en waarschijnlijk hun behoefte te doen. Als er in het begin over de rest van de grond netten liggen, is de kans groot dat dat kleine stukje door de katten gebruikt blijft worden. Als de kattengeur er eenmaal goed in zit, blijven ze misschien wel daarheen gaan. Katten hebben aardig vaak graag dezelfde plek als kattenbak. Vooral als meedere katten er gebruik van maken, dan moeten ze natuurlijk wel hun behoefte er bovenop doen om even te laten weten dat zij het gebied beheren Ik heb dit ook op de website van de Tuinkabouter gelezen. Zij schrijft dat je op dat plekje ook vooral kattendrolletjes moet leggen (dus in je tuin verzamelen, of uit de kattenbak halen). Quote Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Zelf een kat nemen én een kattenbak, dan krijg je geen katten in je tuin op visite. Bij ons werkt het zo.Een kat formaat XL heeft dan wel de voorkeur. Mijn katje (XS) maakt geen kans tegen de buurkatten (M).Na Ja, zo lang het niet echt gaat stinken zie ik maar als bemesting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts