Geplaatst: 15 april 20214 j Mijn kievitsbloem en andere bollen bloeien ook. De 250 Rembrandt tulpen nog niet, die zijn wat later. En ik heb net bij Velt een heleboel bollen besteld voor het najaar, want zo'n tuin is natuurlijk niet in een of twee jaar compleet. 🙂
Geplaatst: 30 april 20214 j Vergeetmenietjes en anchusa, met een kudde lelietjesvandalen in de achtergrond, die wachten op het startschot. Camassia en bijna zwarte tulpen.
Geplaatst: 30 april 20214 j Nu op zijn mooist. Jammer dat het maar een paar weken duurt en je dan weer lelijke uitgebloeide bloemen aan het weg plukken bent. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 3 mei 20214 j Nee, nog steeds heb ik geen bloementuin. Wel heb ik altijd schik van bloesem: ^ Hier de schone en de rode Boskoop. Nu bedenk ik mij: ik heb wél stukjes bloementuin. Hierboven -naast de voordeur- een roos (New Dawn: lekker makkelijk), en achterin de achtertuin, aan de slootkant: een paar strekkende meter gele lis (héél erg makkelijke planten: geen mest, water, snoeien). En wat vierkante meters met heide: hoef je ook helemaal niks aan te doen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 mei 20214 j Dodecatheon meadia (twaalfgodenkruid) Darmera peltata (schildblad) Cerinthe major "Purpurascens" (grote wasbloem), zou eenjarig horen te zíjn? Mijn eerste klaproos van dit jaar.
Geplaatst: 14 mei 20214 j Wat vroeg die klaproos! Jeetje echte bjoeties heb je in je tuin. De eerste akelei van het jaar Ik geniet ook erg van de seringen, maar de witte moeten nog.
Geplaatst: 16 mei 20214 j Hier is de afgelopen weken veel nieuws aangeplant in de siertuin dus kan niet wachten tot dat in bloei komt! Maar bloemen genoeg in de tuin al, met name in het gras achterin de tuin (mijn moestuinplekje) tot grote ergernis van man die niet kan maaien omdat het te nat is. Ik vind het prachtig al dat geel!
Geplaatst: 18 mei 20214 j Kijk deze knapperds dan! En voor het eerst een roze akelei. Had alleen paarse en nu zo achteraan een roze opgekomen. Heel blij mee!
Geplaatst: 19 mei 20214 j Die tweekleurige roze akelei is mooi, Mellie! Hier heb ik verschillende kleuren akelei, maar vooral paars, roze en wit. Die beginnen nu net met de bloei. Alles is later, dus de tuin ziet er nog niet zo fleurig uit.
Geplaatst: 19 mei 20214 j Ik zal zaad verzamelen van deze ene@Flup. De zon gaat heus wel weer een keer schijnen -zei ze narillend in haar natte kloffie van de hoosbui -
Geplaatst: 19 mei 20214 j Ooo@Bertus wat een plaatje. Prachtig hoe hoog word je boom en hoe hoog is die nu?
Geplaatst: 19 mei 20214 j @Mellie De Wieseneri staat nu 2 jaar in mijn tuin en is nog vrij iel ... smal, open en ca 2,5 meter hoog maar wel al prachtige bloemen. Volgens beschrijving moet hij ca 4x4 meter kunnen worden. Door de late bloei, vanaf half mei, hebben de bloemen geen last van nachtvorst.
Geplaatst: 20 mei 20214 j Een paar bescheiden bloemetjes op het terras. De gezaaide lely's van 2019 bloeien eindelijk na 2jaar. Helaas allemaal de zelfde kleur. Had verwacht dat elk zaadje een andere kleur zou geven. Maar wel erg mooi. Kleinste bloeiende fuchia heeft de winter overleefd. Bloeid alweer trots. Een groene heester in bloei. Een thuja in bloei: Bijna bijna... kan niet wachten tot ze in bloei staan.
Geplaatst: 20 mei 20214 j 3 hours ago, rorror said: lely's Wat voor lelies zijn dat? Ik vind ze meer op irissen lijken.
Geplaatst: 20 mei 20214 j 2 minuten geleden, fre3ke zei: Ik vind ze meer op irissen lijken. Die bedoel ik. Verwar die twee elke keer weer 😅
Geplaatst: 2 juni 20214 j De eerste pioenroos in bloei! Roos grimpante. Verrukkelijke geur en een prachtige volle roos. Elk jaar zo blij mee. De witte sering bloeit net pasEen geurige bedoening hier in Huize Moes [emoji3059]
Geplaatst: 2 juni 20214 j Het rozenplantje heeft de winter buiten overleefd. Staat er stralent bij en geniet van het mooie weer.
Geplaatst: 2 juni 20214 j De rododendrons staan op het moment echt te shinen bij ons. Niet per sé mijn favoriete struik, maar ze stonden er al en zijn enorm. En aangezien de hommels en bijen er tevreden mee zijn, ben ik dat ook wel. Verder bloeit de pioen bijna, de oosterse papavers elke dag met meer bloemen. En zijn de stekken van salvia hotlips vol rood ipv rood met wit, maar dat heeft geloof ik met dag/nachttemperaturen te maken. Oh ja, we bleken ook een gele iris of lis te hebben. Gekregen van mijn schoonzus *denken we*.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.