Geplaatst: 15 oktober 20187 j Het is een aubergine, volgende mtfd heb ik ook weer zaadjes en wie weet zaailingen
Geplaatst: 17 december 20187 j De sneeuw van gisteren gaf leuke plaatjes! Cassis salie bloemen Vond het vertassend dat de bougainville nog in bloei staat. Normaal is hij allang dood bij me. Een ingecalculeerde vriesdood, wegens ruimtegebrek binnen.
Geplaatst: 31 maart 20196 j Lente in de tuin. Misschien wel het mooiste seizoen wanneer alle bloemen en planten zo hun best doen om te stralen. Deze vind ik zo mooi! Wat jammer dat 1 bol opgegeten is en suf dat ik er sowieso niet meer van heb gekocht. De Camelia staat ook driftig te bloeien.
Geplaatst: 1 april 20196 j Ja mooi hè al die lente bloemen dan ook maar een rondje door mijn tuin geïnspireerd door mellie. De eerste tulpen staan in bloei, er komen nog veel meer kleuren aan. Ook hier geven de camelia's een hoog siergehalte aan de tuin. De gekochte kerstroos bloeit nog steeds. De twee die ik vorig jaar op de mtfd gekregen heb groeien wel maar bloeien niet. Kan dat nog komen of doe ik iets fout ? De eerste Anemoon laat zich Ookal zien. En de viooltjes gaan ongestoord door
Geplaatst: 1 april 20196 j De gekochte kerstroos bloeit nog steeds. De twee die ik vorig jaar op de mtfd gekregen heb groeien wel maar bloeien niet. Kan dat nog komen of doe ik iets fout ?Het kan zijn dat het een later bloeiend type is. Ik verbouw ook bloemen op mijn volkstuin voor op vaas. Met name dahlia's, gladiolen, zinnia's en asters. Dat was afgelopen 2 jaar een flink succes en dit jaar heb ik er weer wat bijgekocht.Mogelijk een beetje te veel, want het huis stond afgelopen zomer dagelijks al vol bloemen tot ver in de herfst. En het huis is niet gegroeid. Maar ja: ze zijn zo mooi.... De avatar laat een snufje van een late bloemenoogst zien.
Geplaatst: 2 april 20196 j Wat een leuk onderwerp. Ik ben vorig jaar begonnen aan mijn bloementuin. Dit zijn dus foto's van vorig jaar. Mijn tuin bestond vroeger uit voornamelijk gras ivm het onderhoud maar het was zo saai. Nu is het veel kleurrijker.Ik heb er wel wat werk voor teruggegekregen maar ik moet weer minder gras maaien! Ik ben helemaal fan geworden van de Dahlia.
Geplaatst: 2 april 20196 j Aaah leuke bloemen allemaal. Een mens wordt er vrolijk van! Deze wil ik ook delen. Ik vind deze soort ook zo zoet! Wit topje, paarse onderkant. Ben de naam vergeten. Edit: de soortnaam om precies te zijn. Dat het blauwe druifjes zijn, weet ik
Geplaatst: 7 april 20196 j 'Mount Hood' dacht ik, Mellie, ja, mooier dan een gewoon blauw druifje als je het mij vraagt. Deze plant bevalt mij: Geurende hoefbloem (Saruma henryi), eigenlijk meer een bladplant, maar ook bloemetjes, en vroeg, zo begin April.Het blad is nu nog mooi grijs en viltachtig, terwijl het opkomt, het zal kleuren naar een meer doorsnee groen. Hij zal naar een halve meter of zo gaan. Misschien is hij nu wel op z'n mooist.
Geplaatst: 7 april 20196 j Bijzonder die heb ik nog nooit gezien! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 april 20196 j Wat ik zelf nog nooit gezien had was een Jostabes in bloei. Maar de mijne bloeit nu, en die bloemetjes zijn toch opvallend mooi. Had ik niet verwacht. Omdat het een fruitstruik krijgen de bloemetjes waarschijnlijk te weinig aandacht. Maar even in het zonnetje gezet dus:
Geplaatst: 7 april 20196 j Wat lijkt de bloem veel op een fuchsia! Mooi zeg! Jaarlijks maak ik foto's van bloemen die vooraf gaan in de groentetuin. Helaas heb ik geen plek voor een heuse bloementuin of fruitstruiken zoals jij deze hebt. Pas nog wel op met vorst denk ik ? https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 17 april 20196 j Oooo, van deze word ik ook blij zeg! Zijn maar 2 bolletjes opgekomen, maar zo veel mooier dan de verpakking had beloofd. Helemaal blij met deze 2!
Geplaatst: 29 april 20196 j Helemaal leuk ! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.