Geplaatst: 18 februari 201313 j Ik heb facebook., dat getwitter ken ik niet, te oud voor ofzo Ik vind wel dat ik tegenwoordig veul te veul onder mijn laptop zit, 3 fora en fb, het zal wel minder worden als het lente wordt
Geplaatst: 18 februari 201313 j ik heb fb en hyves. twitter zit er aan te komen.gelukkig houd ik me alleen met het moestuinforum en chilliforum bezig.en ik hoop dat ook dat in de lente weer overgaat!
Geplaatst: 18 februari 201313 j Hier geen FB, geen Hyves en zeker geen getwitter.Ik hoef ten 1e niet zo nodig met mijn hoofd op t internet, ten 2e hoeft niet iedereen te weten wanneer ik achter een bak thee zit, en ten 3e scheelt het immens veel tijd op t internet. Die tijd spendeer ik liever in de tuin (of hier op t MTF dat is veel informatiever).Ik kan je wel iets anders aanraden: www.pinterest.com Dit is een online prikbord waar je ontzettend veel boards kunt aanmaken en kunt bewaren van t internet wat je wilt. Geen lijstjes meer om door te zoeken waar je dat ook al weer hebt opgeslagen, of je nu gewoon leuke foto's wilt bewaren en bekijken, iets informatiefs wilt opzoeken, een recept zoekt zonder je hele boekenkast door te zoeken, het maakt niet uit. Good things come in small packages
Geplaatst: 19 februari 201313 j Ze hebben fantastische doe het zelf ideeën.Daar ben ik wel heel actief op.Met een aantal fora's waar ik ook actief op ben,en een weblog,die bijgehouden wordt hebben we weinig tijd (meer) voor hyves,onze auto heeft een FB pagina
Geplaatst: 19 februari 201313 j Je auto Heb wel s gehoord van huisdieren die een eigen FB hebben, maar een auto.. praat ie ook terug? Ja die pinterest heeft heel veel ideeën ook voor in de tuin, daar heb ik een map voor aangemaakt. Je hoeft maar in te tikken wat je zoekt en een wereld van informatie trekt aan je voorbij. Good things come in small packages
Geplaatst: 19 februari 201313 j Het is me idd een bakbeest. Leuk om te zien waar die zoal komt.Maar eeh.. heb zo snel scrollend niet alleen logjes over t 'beest' gezien, maar oa ook over de tuin en eehm.. een tietentaart Good things come in small packages
Geplaatst: 11 februari 201412 j Even om oude koeien uit de sloot te halen. Het viel me op dat er nog geen pagina of groep voor MTF bestond. Onder het motto "wie niet waagt, wie niet wint" even een poging gedaan om iets leuks op te zetten: https://www.facebook.com/groups/286102464875703/ Het hoofdbeheer wil ik sowieso overdragen, als het gaat lopen. Zo niet, dan hef ik de boel weer op. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 11 februari 201412 j deze greet is fel tegen facebook! we hebben dit forum toch??????waarom weer een digi-kannal om dingen te delen moestuinforum is moestuinforum en volgens mij geen fb-pagina enne sorry ken.....voor deze felle reactie! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 11 februari 201412 j zo'n FB pagina of andere social-media is eigenlijk alleen handig voor het doorgeven van storingen mocht het forum eruit liggen. en dat is gelukkig bijna nooit.
Geplaatst: 11 februari 201412 j Dit lijkt me meer iets dat je in overleg met de moderatoren van het MTF moet doen Ken... Hoewel ik dus niet kan zien wát je precies hebt gedaan...Want ik doe ook niet mee aan Fakeboek.
Geplaatst: 11 februari 201412 j Hier wel alles ( nou ja ik twitter eigenlijk weinig nog ) ( en Hyves ? bestaat dat nog ? ). Wél Facebook ja. Maar daar sta ik op met m'n kop, en die kop staat jullie helemaal niet aan .... Linked-in hebben jullie niks aan van mij , whatsapp doe ik met andere mensen, Snapchat alleen met intimi ..... zucht.... wat nog meer ?
Geplaatst: 11 februari 201412 j Ik zit wel op Facebook.Ben 'lid' van een paar leuke (moes)tuingroepen en onderhoud contact met familie en vrienden die niet bepaald om de hoek wonen.
Geplaatst: 11 februari 201412 j voor de familie buiten de stad heb ik gewoon een ouderwetse telefoon en postpapier...old fashion way Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 11 februari 201412 j Ik geef de voorkeur aan beide.Heeft al heel wat leuke dingen opgeleverd die met alleen telefoon of brief niet boven tafel waren gekomen. 11 februari 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 11 februari 201412 j Dit lijkt me meer iets dat je in overleg met de moderatoren van het MTF moet doen Ken... Hoewel ik dus niet kan zien wát je precies hebt gedaan...Want ik doe ook niet mee aan Fakeboek. ik ben het eens met erny in deze.......dus ken...al contact opgenomen?want al zijn we geen fakeboekers willen we nog wel weten of je dit idd blijft doen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 11 februari 201412 j De zaak heeft FB. Mijn profiel zweeft er nog ergens rond, maar ben m'n paswoord al 3 jaar kwijt en de email-account waar het op staat werkt ook inmiddels niet meer Dochter heeft ook FB en als ik op tijd en stond haar GSM en internetblok niet afneem, ( ze krijgt ze zo'n 2 uur per dag ) dan loopt het de spuigaten uit.Die gasten leven er tegenwoordig op. Niet te doen!!
Geplaatst: 11 februari 201412 j Ze hebben inmiddels contact met mij opgenomen. Ik wil de boel even laten bezinken (heb ik mijn redenen voor), ik had niet verwacht dat er zo gereageerd werd, zoals gebeurde. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 11 februari 201412 j Ik denk dat je prima je éigen moestuin-groepje of moestuinpagina mag oprichten en je eigen volgers kan gaan verzamelen.Maar dat er een verschil is als je dat zomaar, uít naam en/of mét gebruík van de naam, van Het Moestuinforum/MTF gaat doen, zoals je aankondigde. Zónder overleg met de oprichters/ moderatoren van dit forum. Dat is niet helemaal netjes. Hoe leuk en enthousiast je het ook bedoelde.
Geplaatst: 11 februari 201412 j Hij heet nu "moestuinfacebook". Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 11 februari 201412 j nee ik vind de reacties ook wat overtrokken, maargoed ik ben iemand die achter de computer is opgegroeid, en dan zijn dit soort dingen normaal, en zelfs leuk en positief. Ik kan me voorstellen dat je daar anders tegenaan kijkt als je al blij bent dat je begrijpt hoe je foto's op een forum moet posten. Mijn moeder schrikt al als we zeggen dat ze ons moet whatsappen, ookal is dat toch echt wat ze doet Enfin, wat ik probeer te zeggen is: neem het Ken niet kwalijk, hij deed feitelijk echt niks verkeerds. Op facebook worden bij de vleet groepen de grond uit gestampt, vaak juist spinoffs van bestaande dingen, dat is alleen maar leuk omdat het mensen bij elkaar brengt, voor facebookgebruikers is het vaak veel makkelijker en natuurlijker en vaak geeft dat community's een boost; er zit geen trademark op, er wordt geen geld mee verdiend, het is 100% onschuldig. Als we dat niet willen voor het MTF, prima natuurlijk! Just don't hold it against him
Geplaatst: 11 februari 201412 j even voor de duidelijkheid........ik ben niet tegen de computer! wel tegen het feit dat je tegenwoordig bijna gedwongen bent faceboeker te zijn om deel te kunnen nemen aan dingen die gewoon te delen horen te zijn zonder alle regels van facebook!heb je die regels wel echt bewust gelezen.......... not for my dus......mijn kinderen proberen mij steeds over te halen maar nonono! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 11 februari 201412 j En ook even voor de duidelijkheid... Er wordt hier Ken niets verweten!! Nu geen dingen gaan zeggen die niet zijn gebeurd of gezegd! Dan loopt het weer snel uit de hand. Even op volgorde:- Ken kondigt aan dat hij uit eigen initiatief een MTFfacebookpagina in het leven heeft geroepen.- Ik zeg dat hij daarvoor beter eerst met de moderatoren kan overleggen of dat wel gewenst is gezien het gebruik van de MTF-naam.- Contact tussen moderatoren en Ken levert op dat die bewuste pagina nu stilligt.- Ken reageert teleurgesteld en begrijpt het misschien niet helemaal?- Ik zeg dat dat niet nodig is en leg het nog wat meer uit.- Ken start zijn eigen moestuinpagina zónder de MTF naam Allemaal heel logisch.Het is namelijk níet normaal als er in jouw naam (bedrijf/persoon/forum) een fakeboekpagina in het leven wordt geroepen. Daar moet je juíst mee uitkijken. En dat heeft niets te maken met hoe lang je al in je leven achter een pc vertoefd...! Dus er is hier helemaal niets raars gebeurt.De commentaren tussendoor zijn gewoon van mensen die hun mening over fakeboek geven, niet over Ken's initiatief. En dat mag ook gewoon, dat is waar het topic over gaat volgens mij... Dus... duidelijk? Laten we hier verder geen punt van maken om verdere verwarring te voorkomen. 12 februari 201412 j aangepast door Gast
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.