Geplaatst: 8 uren geleden8 u En de helft is al op voordat het in het bakje belandde 😋De rest van het bakje overleeft de komende week niet, denk ik.Ik heb ook nog wat recepten gevonden voor kweeperen en mispels. Waar ik normaal meestal niks mee doe. En zelfs eentje waar kombucha scoby's in verwerkt worden 😃
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Op 22-8-2026 om 16:01, woldistel zei:Zakje rabarber (even koken) en twee zakjes aardbeien uit de diepvries.Alleen rabarber en aardbeien?Geen suiker of bindmiddel oid?
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Nee niks toegevoegd. ik heb voor mijn gevoel ook niet zozeer leer als wel dik papier gemaakt.Hoe dik uitsmeren is ook nog wel een dingetje.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 1 uur geleden, woldistel zei:recepten gevonden […] zelfs eentje waar kombucha scoby's in verwerkt wordenDaar ben ik wel erg nieuwsgierig naar! Als je kombucha eenmaal goed aanslaat kom je om in die dingen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Zier er trouwens goddelijk uit, dat fruitleer. Helaas mag ik geen aardbeien en aanverwante. Ik beperkt me tot watertanden.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Tanja65 Hiero, dusGeen idee of het wat is, ik heb het nog niet geprobeerd.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Tnx! Ga ik zeker proberen. Maar eerst mijn scoby goed aan de praat zien te krijgen.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 22-8-2026 om 10:09, woldistel zei:Zijn ook erg dun, maar vervormen nietWil je mij laten weten of ze prettig zijn en zijn ze ook gemakkelijk schoon te maken zonder dat ze omkrullen b.v.? Ik zie er verschillende op internet, maar geen maten erbij en er staat dan met opgehoogde rand. Ja leuk, maar ik moet ze op maat knippen. 3 uren geleden3 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 46 minuten geleden46 min Interessant dat fruitleer. Volgens mij staat dat ook in het boek Handboek Voedseldroger, moet het eens lezen.En ik had gelezen dat ik de velletjes van de druiven (als ik de druiven ontsap in de slowjuicer) er voor kan gebruiken.Maar ik moet de druiven nog wel eerst oogsten, maar morgen of overmorgen eerst maar kijken of ze al rijp (genoeg) zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.