Geplaatst: 6 uren geleden6 u Als ze al wat dikker worden, dan lijkt het mij niet dat ze nog erg veel in de lengte gaan groeien. Dus ik haal de meeste korte exemplaren er op tijd af.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 17 minuten geleden, Jorieke123 zei:Als ze al wat dikker worden, dan lijkt het mij niet dat ze nog erg veel in de lengte gaan groeien.Dat zou je denken hè? Dat blijkt toch anders te liggen. Na het opzwellen van de zaden rekken de cellen van de buitenwanden nog 1x op waardoor de boon op z’n langste punt komt (Ja, ja, ik heb er een studie van gemaakt. Het is toch een wedstrijd 😄).
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Moet je het steeltje er niet afknippen Rorror? Niet dat het mij wat uitmaakt hoor😉Volgens mij afknippen vóór de bocht😊
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik zal morgen weer even een foto maken.Ik heb volgens mij een hele lange. 2 uren geleden2 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Gelijk maar even een foto gemaakt, voordat het de hele avond gaat regenen...Ik heb een langere meetlat nodig...😄
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn enig overgebleven plantje ziet er niet optimaal uit en blijft achter in groei, maar ik zie nu toch een boontje verschijnen.Ik schat dat ie zeker wel een centimeter of 3-4 lang is, dus kom maar op met de poedelprijs !
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min Het blad van mijn klimmer is heel anders dan wat ik hier meestal voorbij zie komen. In ieder geval anders dan dat van jou @driepinter . Veel minder bobbelig. Jij hebt een lage denk ik?Mijn blad ziet er zo uit. Gek toch? Of is dat het verschil tussen de klim en lage variant misschien? 48 minuten geleden48 min aangepast door Dahli
Geplaatst: 27 minuten geleden27 min Ik heb inderdaad een lage, zo'n stamsperzieboon die in het zakje zat van de wedstrijdzaden. Als jij een klimmer hebt uit dat zakje moet dat haast wel een ander soort zijn die daar onbedoeld is terechtgekomen . Maar verder weet ik het ook niet qua blad. Bijgaand een foto van mijn klimmende sperziebonen van het soort Vesperal (in de linker moestuinbak), die hebben ook datzelfde soort blad als jij
Geplaatst: 22 minuten geleden22 min 27 minuten geleden, Dahli zei:Mijn blad ziet er zo uitMijne ook hoor
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.