Geplaatst: Woensdag om 16:572 d Ik doe ook niet veel op dit moment. 's morgens tot 11.00 uur is het wel uit te houden, maar dan heb ik net mijn ontbijt achter de rug. Dan heb ik ervoor wel water gegeven, daar ben ik dan een uur mee zoet. En dan een uitgebreid ontbijt dat best wat tijd kost. Het is niet anders. Morgenochtend weer weg, dus dan doe ik weer niet veel. Maar gelukkig hoeft er niet zo veel te gebeuren.Vrijdag en zaterdag wordt het nog heter. Morgen iets minder.
Geplaatst: Gisteren om 11:101 d Benen in de kruiwagen, bemisting mèt regenboog, en een 0.0 biertje in de hand, kijken hoe de tomaatjes kleuren...
Geplaatst: Gisteren om 11:371 d Dat doe je goed.Het was hier vanochtend heel lang bewolkt en relatief koel, dus alle ramen open en grote ventilatoren in de vensterbanken, die de koele lucht naar binnen halen.Nu schijnt de zon volop, maar het is toch nog "maar" 25 graden met een lekkere noordoosten bries.Het huis kan even heerlijk afkoelen.De plafondventilatoren draaien volop, maar de airco is nog steeds niet aan geweest.Dat zal morgen en zaterdag misschien wel gebeuren, we wachten maar af.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik lees net dat vanavond voor heel het land code geel i.v.m. zware onweersbuien wordt afgegeven. Eerst was dat alleen in het Zuiden en Oosten. Er kan zeer veel regen vallen, windstoten tot 100 km/uur en hagel tot 5 cm omvang. Eerst nog maar eens zien. Water zal verkoeling geven, de rest zie ik minder zitten. Tomaten en pompoenen staan goed vastgebonden. Omwaaien zal niet gebeuren, maar de hagel.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Als ik op buienradar kijk zie ik nog geen onweer. We gaan het zien. Die codes zijn in mijn beleving vaak ernstig overdreven. Al kan er uiteraard best hier en daar heftig onweer zijn.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Vorige zware onweer begon ook met een broeierige, heldere lucht, energie is er zat, vocht ook.1 van de redenen voor de teelt in potten hier.. Sjouw het meeste spul onder de bomen of in de kas/de schuur. Die codes zijn inderdaad vaak overdreven, wat in mijn ogen ook meer schadelijk is dan dat het helpt.. Zo vaak, mensen die op moeten passen, voor wat een spatje regen blijkt i.p.v de voorspelde onweersbui.die blijven lekker op de boot bijvoorbeeld, bij de volgende waarschuwing. Maar het weer is wel geschikt voor flink spookweer. Zoek voor de lol eens op de tornados van Chaam en Tricht, van 25 juni 1967. De jetstream verschilt gelukkig t.o.v toen, maar ben er nog niet gerust op.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Ik sta gewoon iedere vrije dag tussen 5 en 5.30 op. Lekker in de tuin aan het werk, alles in huis openzetten. Logeerhond uitlaten. Om 11.00 naar binnen bij de airco. En in de middag een siësta! De planten doen het prima. Vanavond of morgen ff sproeien. Normaal eten we 's avonds buiten maar vanavond blijf ik gewoon binnen.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Zoiets doe ik ook.Vijf uur op, lekker in de tuin werken, slakken zoeken, hond uitlaten.Alles tegen elkaar open zetten en ventilatoren in de vensterbanken, die de koele lucht naar binnen trekken.Daarna lekker binnen blijven.En inderdaad een uurtje op bed liggen.Dadelijk moet ik naar de cardioloog, anders was ik de deur niet uitgekomen.Het is super vochtig, dus dadelijk de airco aan.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik probeer morgen ook vroeg op te staan. Tenminste goede voornemens. Moet veel onkruid en blad weghalen. Maar zeker niet voor 6.00 uur. Want dat vind ik al vroeg als ik 's avonds er om 00.00 naar mijn bed ga vanwege slakken rapen. En mijn benen willen niet 's morgens en mijn hoofd ook niet.Wij hebben de ventilator wel aan voor wat verkoeling. Maar ik zit gewoon met een onderhemd en T-shirt met korte mouwen. Het is binnen lekker met 26 graden en buiten 36 graden. Dus ik ga zo even kijken of de planten nog leven en dan als ik binnen kom is het lekker fris.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 5 uren geleden, bonnie f zei:De planten doen het primaJa hier ook, hopelijk houden ze het nog een dagje of wat uit. Het is volgens een weerstation in de buurt nu 39.5 graden hier. Om 18.18. Veel warmer zal het vandaag niet worden. De thermometers in de tuin, zon en schaduw geven veel meer aan maar die meten zeker niet zo correct als een weerstation. Op de Franse manier hebben en houden we alles dicht..gordijnen, rolluiken etc. Het helpt niet heel erg vind ik maar tocht scheelt binnen en buiten 13 graden.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hier veel koelerBinnen maar 23,9. Ach niet bewegen en niks willen en het is binnen een paar dagen voorbij
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Vanmiddag was het in onze foliekas in de achtertuin 52 graden! En toen we op de camping kwamen hing zelfs de braamstruik achter de caravan, in de schaduw nota bene, op apegapen. Best warm vandaag. 1 uur geleden1 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Lekker zeg @woldistel hier is het nu 32 graden op de slaapkamer en 29 beneden. Daar worden we allemaal toch een beetje beroerd van. Gelukkig nog maar een dag voordat de tempraturen weer wat zakken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.