Geplaatst: 14 maart14 Ma Vandaag een wok maaltijd gegeten met paksoi uit de vriezer, deze kwam uit onze moestuin.
Geplaatst: Maandag om 21:561 d Vanavond stamppot gemaakt van hoofdzakelijk de bladeren van de broccoli Purple Sprouting. Er zaten praktisch geen bloemen aan, stonden in een speciebak in de kas en ik wou er wat anders in gaan zetten. Ik kon helemaal geen recept van een stamppot vinden, dus ik heb er zelf maar wat van gefabriceerd. Ook de stelen en de bloemen verwerkt.
Geplaatst: Maandag om 22:241 d Zijn dat geen doorlevende planten ? Of is dit weer een andere soort?O ja en wij hebben ook wat gegeten, soep van gekochte bio courgettes en peterselie en blad selderij uet. De ervoor gekochte crème fraiche helemaal vergeten dik denk er nu pas aan. Zelfgebakken zuurdesem broodjes erbij waar ik goede sier mee maakte.. trots dus wel op mijn verbeterde baksels! Maandag om 22:581 d aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Stamppot van aardappelen, ui, knoflook, doperwten en postelein uet.Plus nog een paar ingrediënten.Veel te ingewikkeld voor mij, maar het smaakte wel.Ik heb het recept ook aangepast, sorry @Petrasmoestuin ...
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 1 minuut geleden, Rookie zei:sorryWaarom sorry? Ik verwachte niet anders.😄Het heeft in ieder geval gesmaakt.Daar gaat het om.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 23-3-2026 om 22:56, Petrasmoestuin zei:broccoli Purple SproutingGaat deze niet juist nu broccoli scheuten maken. Heb je ze er niet te vroeg uit gehaald? Wij hebben weer sla uet gegeten.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dat vroeg ik me ook af.Wij aten pasta, de saus was lekker met veldvarkensgehakt, broccoli’s van de demeter boerderij en de crème fraiche die ik maandag vergeten was voor de soep.Maar die pasta: mezzo rigatoni..van die langwerpige ringen, een dikke deeg soort. Fout mondgevoel😛 Helemaal niks voor mij, ik heb dan nóg liever gewone zachte elleboogjesOok erbij bietensalade met een eetlepel vers gehakte dragon uet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Hier stond de hele middag de slowcooker aan met os en boontjes en prei en wat smaakmakers. Konden we na het zagen van een omgewaaide boom zo aanschuiven! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, Gitta zei:juist nu broccoli scheuten maken. Heb je ze er niet te vroeg uit gehaald?Ja dat kan zijn. Ik heb er nog 2 apart staan en die geven nu ook scheuten. Maar misschien heb je ze gezien in mijn kas? Ze hangen alle 3 (te veel) over mijn andere bak heen en ik kon daar geen kool zetten. In heel mijn kas staan kolen en ik hoop op deze manier dat ik straks geen vlinders binnen krijg, moet ik wel de deur zo veel mogelijk dicht laten natuurlijk. 's avonds die deur open ritsen is een gedoe met de slakkenronde, dus ben benieuwd hoe het gaat. Maar daarom heb ik nu de bladeren gegeten en de paar stelen en bloemen geroerbakt met pepertje, ui, kerrie en mosterd. Stamppot gemaakt met creme fraiche erdoor en dan de saus erover. De bladeren op zich vind ik niet lekker. Gisteravond geroerbakt door andere groente en aardappeltjes gebakken.Oh ja en met kip erdoor. 1 uur geleden1 u aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.