Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ja dat is het mooie van courgette hè, het is zo enorm veelzijdig! Je kunt het aanpassen aan welke keuken dan ook..Aziatisch Latijns-Amerika, Mediterraan etcetera.bakken stoven wokken vullen roosteren grillen en zelfs ( gemarineerd) rauw. Kleintjes als rauwkost🧐alhoewel..stamppot van courgettes, zijn jullie dat al tegen gekomen?Lie denkt dat t kan..hij zegt, zeer fijn snijden, wokken en aardig wat kruiden erdoorheen doen. Peterselie en selderij. Dat lijkt hem wel een leuke combi.Moet je wel een goede puree maken zegt ie..fijnmaken/prakken mét de fijne vorkIs er iemand die durft😅
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik zou eerder van de courgette de puree maken en er dan een stevige bladgroente of kool als groente door doen denk ik.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Stamppot courgette met spekjes... mjum!Dat durf ik wel aan. 9 uren geleden9 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik zou het eerst wel even aanbakken met ui en knoflook en dan stampen. Dat lijkt mij lekkerder. @Rookie
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik eet geen ui en knoflook dus ik eet dan niet mee. Vanuit een andere hoek kreeg ik nog de tip: samen met zelf half gedroogde kleine tomaatjes..van die halve droge tomaatjes met kruiden.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Kleurrijke boterhammen met rode bietjeshoumous uit de winkel en groene komkommer uet.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Gisteren heb ik augurken en komkommers ingemaakt. Ik had een klein beetje over dat niet meer in de gesteriliseerde potten pastte, dat ik in kleine blokjes in een - niet gesteriliseerde - jampot (mme J) had gedaan. Nieuwsgierig als ik ben, en omdat het snel op moet (jaja) kon ik natuurlijk niet wachten. En nu is de jampot leeg 😇. Dat was lekker! Ik geloof dat ik verslaafd ga raken aan augurken inmaken. 3 uren geleden3 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 7 uren geleden, appelvrouw zei:🧐alhoewel..stamppot van courgettes, zijn jullie dat al tegen gekomen?Lie denkt dat t kan..Vast wel. Stamppot rucola is tenslotte ook erg lekker (zou ik zelf nooit aan gedacht hebben).En je kunt de stukjes courgette natuurlijk eerst kort bakken/roosteren/grillen of anders iets mee doen. Ui en knof erbij en stampen maar!edit: zonder alliums maar dan wat andere kruiderij 2 uren geleden2 u aangepast door woldistel
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 18 minuten geleden, woldistel zei:eerst kort bakken/roosteren/grillen of anders iets mee doen. Ui en knof erbij en stampen maar!Dat schreef ik ook al. En met een beetje kaas erbij maak je het helemaal af denk ik.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Dat schreef ik ook al.gut, laat ik dat nou niet gelezen hebben.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Courgettesoep! Alles uet. Ui, mega knof en een uit de kluiten gewassen courgette. Had hem eigenlijk moeten wegen. Moest er ook wat grote zaden uit vissen tijdens het koken. Zo groot al. Nog een bosje rucola erbij gedaan zodat hij wat groener werd. Vond het na het pureren te wit. Nog wat restjes kruiden en de kaas van vanochtend er door. Smaakte heerlijk zacht en romig.
Geplaatst: 58 minuten geleden58 min Er staat een "Griekse" courgette quiche zonder korst in de oven.Er zit feta in en rode ui, dus het valt bij mij onder Grieks.Hopelijk smaakt het.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.