Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2026

Featured Replies

Geplaatst:

Ja dat is het mooie van courgette hè, het is zo enorm veelzijdig! Je kunt het aanpassen aan welke keuken dan ook..Aziatisch Latijns-Amerika, Mediterraan etcetera.bakken stoven wokken vullen roosteren grillen en zelfs ( gemarineerd) rauw. Kleintjes als rauwkost

🧐alhoewel..stamppot van courgettes, zijn jullie dat al tegen gekomen?

Lie denkt dat t kan..hij zegt, zeer fijn snijden, wokken en aardig wat kruiden erdoorheen doen. Peterselie en selderij. Dat lijkt hem wel een leuke combi.

Moet je wel een goede puree maken zegt ie..fijnmaken/prakken mét de fijne vork

Is er iemand die durft😅

Geplaatst:

Ik zou eerder van de courgette de puree maken en er dan een stevige bladgroente of kool als groente door doen denk ik.

Geplaatst:

Stamppot courgette met spekjes... mjum!

Dat durf ik wel aan.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Ik zou het eerst wel even aanbakken met ui en knoflook en dan stampen. Dat lijkt mij lekkerder. @Rookie

Geplaatst:

Ik eet geen ui en knoflook dus ik eet dan niet mee.

Vanuit een andere hoek kreeg ik nog de tip: samen met zelf half gedroogde kleine tomaatjes..van die halve droge tomaatjes met kruiden.

Geplaatst:

Kleurrijke boterhammen met rode bietjeshoumous uit de winkel en groene komkommer uet.

PXL_20260718_123342917.jpg

Geplaatst:

Gisteren heb ik augurken en komkommers ingemaakt. Ik had een klein beetje over dat niet meer in de gesteriliseerde potten pastte, dat ik in kleine blokjes in een - niet gesteriliseerde - jampot (mme J) had gedaan. Nieuwsgierig als ik ben, en omdat het snel op moet (jaja) kon ik natuurlijk niet wachten. En nu is de jampot leeg 😇. Dat was lekker!

Ik geloof dat ik verslaafd ga raken aan augurken inmaken.

aangepast door Tanja65

Geplaatst:
7 uren geleden, appelvrouw zei:

🧐alhoewel..stamppot van courgettes, zijn jullie dat al tegen gekomen?

Lie denkt dat t kan..

Vast wel. Stamppot rucola is tenslotte ook erg lekker (zou ik zelf nooit aan gedacht hebben).

En je kunt de stukjes courgette natuurlijk eerst kort bakken/roosteren/grillen of anders iets mee doen. Ui en knof erbij en stampen maar!

edit: zonder alliums maar dan wat andere kruiderij

aangepast door woldistel

Geplaatst:
18 minuten geleden, woldistel zei:

eerst kort bakken/roosteren/grillen of anders iets mee doen. Ui en knof erbij en stampen maar!

Dat schreef ik ook al. En met een beetje kaas erbij maak je het helemaal af denk ik.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Dat schreef ik ook al.

gut, laat ik dat nou niet gelezen hebben.

Geplaatst:

Courgettesoep! Alles uet. Ui, mega knof en een uit de kluiten gewassen courgette. Had hem eigenlijk moeten wegen. Moest er ook wat grote zaden uit vissen tijdens het koken. Zo groot al. Nog een bosje rucola erbij gedaan zodat hij wat groener werd. Vond het na het pureren te wit. Nog wat restjes kruiden en de kaas van vanochtend er door. Smaakte heerlijk zacht en romig.

Geplaatst:

Er staat een "Griekse" courgette quiche zonder korst in de oven.

Er zit feta in en rode ui, dus het valt bij mij onder Grieks.

Hopelijk smaakt het.

Geplaatst:
1 minuut geleden, woldistel zei:

gut, laat ik dat nou niet gelezen hebben.

1 uur geleden, Rookie zei:

Er zit feta in en rode ui,

Altijd goed.

Geplaatst:

Heerlijk gegeten bij @Anna3 en haar Peter. Frietjes van drie verschillende aardappelen, Frieslanders , Sevilla ( beiden verse oogst) en van de grote rode aardappels van @Jorieke123 ( 2025) . Wat een smaak feest. De Frieslanders hebben gewonnen😋 Ook nog een lekkere veldburger en veldkipsatéetje erbij.. Heerlijk!

Geplaatst:
  • Auteur

Heerlijk @appelvrouw !

Wij aten gekruide gehaktspiesjes van de bbq, en die dan op een reuzel-tortilla die ik bakte op een gietijzeren plaat op een 2e bbq. Zo lekker vers! Daarna fijngesneden kool, ui, komkommer, tomaat en zoetzure komkommer en biquinho-pepertjes er op en lekker wat knoflooksaus.

Als toetje wat geiten-cheesecake van de geitenroomkaas van @Charly en daar een sausje van bramen en frambozen bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.