Geplaatst: Woensdag om 06:373 d Alle geplante snijbiet is opgegeten… dat was een beetje zuur. Gelukkig is het makkelijk spul om te herzaaien, maar blijft balen. De erwten hadden ze nog met rust gelaten. Maar weer slakkenkorrels gestrooid en direct in de tentkas gekeken. 1 slak gevonden die over de wand kroop. Die kreeg een duik in het water. Alles water gegeven. Tot mijn groot plezier zag ik al wat zaaisels opkomen en de eerste opgepotte dahlia arabian nog het s had al een heus takje eraan. En tot mijn plezier 2 zag ik dat de appel van @weknow al in de bloesem zat! Jeej En plezier 3: ik heb voor het eerst perenbloesem! Jawel. Ik heb al zeker 11 jaar perenbomen en nog nooit een peer gezien, laat staan bloesem. En 2 bomen hebben dit jaar bloesem. ☺️☺️☺️☺️
Geplaatst: Woensdag om 07:233 d Wat jammer van de snijbiet. En wat bijzonder van je perenboom. Eindelijk vruchten @Mellie
Geplaatst: Donderdag om 17:382 d Verder met de grote schoonmaak van de achtertuin (en de foliekas) gegaan. Potten geleegd, afgewassen, laten drogen, en opgeruimd. Alle (afgesloten) in de bakken in de foliekas met o.a. gereedschap, vliesdoek, kokosblokken etc. uitgezocht en opgeruimd. Zaailingen opgepot, en bonen gezaaid. Systeem voor de tomaten (om ze te kunnen laten zakken) ontworpen. Geveegd; ongelooflijk wat een blad toch nog aanwaait in een kas. Het begint er op te lijken. Nu ongeveer de helft van de tuin en het grootste deel van de kas gedaan. And on we go. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Gisteren om 08:381 d Eigenlijk woensdag al, onkruid verwijderd en de peultjes, erwten en sugarsnaps richting et klimrek begeleid. Ik zoek op veel verschillende plekken naar paaseieren.
Geplaatst: Gisteren om 14:181 d Twee bakken klaargemaakt, waar de aardbeiplantjes komen.Ze moesten even wachten, want tot nu toe hebben we bijna elke nacht wel nachtvorst gehad.Maar morgen wil ik ze er dan toch echt in gaan zetten.Dit worteldoek, waar ik dan gaten in maak, lijkt me handiger dan stro of zoiets. gisteren om 14:221 d aangepast door Rookie typefout
Geplaatst: Gisteren om 15:301 d Stukje gewied.Wat pe/pa en tomaten zaailingen verspeend.Spinazie geoogst. Kas water gegeven. Partner heeft de eerste perspotjes gemaakt en daar sla in gezaaid. Het wordt al minder koud, de wind is al gedraaid denk ik. Ik zat toasty te werken met trui + jas aan.
Geplaatst: Gisteren om 15:441 d Toasty te werken? Hoe moet ik me dat voorstellen, met een kruik op je buik en een ander op je rug?Ik heb vooral water gegeven, voornamelijk aan de bomen die op het punt staan te gaan bloeien maar ook aan de palmkool en de Nine star P. Het is misschien niet erg droog maar de grote bomen om ons heen staan het water omhoog naar hun blad te pompen… We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Gisteren om 15:441 d @Rookie ik had ook frigo planten van aardbeiplantje.nl Bij mij echt alles goed geworteld en mooie opbrengst. Komt vast goed ook als je ze nu plant. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Gisteren om 15:471 d Dat is goed om te horen @woldistel !Morgen gaan ze er echt in, het is hier al een paar dagen verschrikkelijk koud, dat ontneemt me alle plezier.Maar het schijnt warmer te worden.
Geplaatst: Gisteren om 15:531 d Hier ook fris maar bij jou op de vlakte nog wat meer. Mijn moeder mopperde vanmiddag ook al aan de telefoon dat het met de lente maar niet opschoot. Het scheelt dat de aardbeiplanten uit de koeling komen. Wel even opletten dat je ze niet te diep plant, het hart netjes op de grond.Ik had vroeger nog wel eens de neiging om aardbei stekken te diep de grond in te drukken, maar daar houden ze niet zo van. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u 4 uren geleden, appelvrouw zei:Toasty te werken? Hoe moet ik me dat voorstellenToasty betekent bij ons gewoon lekker warm, comfortabel.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Tentkas planten gewaterd. Al wat zaaisels die opkomen. De zonnebloemen ook. Jeej. Dol op vroeg zonnebloemen in de tuin. Voelt zo zomers. De daslook is enorm aan het worden. Dit is een mini stukje. Laatste jaar dat het ongestoord zijn gang kan gaan vermoed ik. Beetje onkruid eruit. Wat dingen weggegooid. Beetje opgeruimd. Genoten van de bloesem. Was opgehangen. Koud, maar zonnig fijn weer. Tis dat ik snotverkouden ben. Anders was ik wel langer bezig geweest.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u En daslook is zo lekker! Jaloers… * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik heb een emmer vol onkruid(?)-zaailingen verwijderd die uit de compost opkomen. Vorstschade in mijn kiwi-bessen gespot (ander topic) en de muntplant gesnoeid in de hoop dat die snel weer flink gaat uitlopen voor mijn thee.Beterschap @Mellie , hier ook zonnebloemzaailingen (Ring of Fire) die op zijn gekomen, ik kan ook niet wachten.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Bij mij os de daslook nog lang niet zover. Wel blij dat het weer is opgekomen. Mijn schoonmoeder was op bezoek, alleen een rondje door de (moes)tuin gelopen. Ik zoek op veel verschillende plekken naar paaseieren.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Wat gewied, geschoffeld en weer een paar bedden schoon gemaakt en bemest met koepoepkorrel. In een ander bed bietjes cylindra gezaaid en een paar rijtjes gevulde goudsbloemen.Lathyrus in de week gezet. Tuinpalen onderste kwart behandelt met rubber seal. Er zijn afgelopen winter nogal wat palen omgegaan. Blijkbaar was het tijd. Hoewel ik liever douglashout heb, was dat op dit moment in de bouwmarkt niet verkrijgbaar in de maten die ik wil, dus toch maar geïmpregneerde palen gekocht. Maar het deel wat in de grond gaat extra behandelen verlengt de levensduur aanmerkelijk. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u UIt alle bakken onkruid verwijderd. Was heerlijk weer om even bezig te zijn.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mijn kas een klein beetje uit elkaar gehaald om palen te bevestigen voor mijn toekomstige afdakje wat ik tzt wil maken En heel erg provisorisch de zijkanten verticaal weer dichtgemaakt met stukken perspex. Je kijkt er dwars doorheen en dat is 's-winters vast geen voordeel , maar misschien 's- zomers als het bloedheet is binnen weer wel om een beetje door te luchten.Tussen de schuine schoren aan de buitenkant van mijn kasje heb ik voor nu wat emmers met aardbeien gezet, de bedoeling is dat er straks ook paprika- en peperplanten in emmers komen op het stukje. Maar voorlopig moet ik de komende weken nog even wat hout bij elkaar te zien verzamelen voor een afdakje van 4 covidschermen.Edit : en het Bob bordje opgehangen 53 minuten geleden53 min aangepast door driepinter
Geplaatst: 40 minuten geleden40 min Met Cor even een paar uurtjes naar de moestuin geweest. Met teveel vertraging de pioenrozen eindelijk geplant. Pas volgend jaar bloemen ben ik bang. De appelboom die de winter in pot heeft doorgebracht eveneens geplant, nadat we daar eerst ruimte voor hebben gemaakt. Onkruid gewied. Stukje kweekgras rond een bak weggewerkt, zodat we voor de wortels morgen meer ruimte hebben. Voor het verwijderen van kweekgras ontdekten we vandaag een nieuwe methode. Met de kantensteker (zo’n half maantje aanpak een stok) eerst de wortels een flink eind doorsnijden. Beetje ruitpatroon. Daarna met de grenilette de blokjes kweekgras omwoelen en opwippen - wat dan een stuk eenvoudiger gaat. Dit wordt onze nieuwe aanpak. Langzamer, maar fysiek beter te doen, en tamelijk grondig. En we hebben geen haast, elke vierkante meter is er weer een. Ook de kas water gegeven. Zijn jullie regentonnen ook zo leeg? De komende tijd maar water in jerrycans meenemen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.