Geplaatst: Gisteren om 18:321 d Heb je wat fotos @Tanja65 Als het hier niet mag, stuur je ze maar naar mij persoonlijk. Ik ben heel geinteresseerd.
Geplaatst: Gisteren om 18:361 d Mag vast wel. Maar misschien beter in het hydroponics topic. Ik maak ze morgen, nu te donker en te koud al. Ik ben net gauw naar binnen gevlucht. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Gisteren om 19:061 d In de foliekas in de achtertuin. Daar ga ik de hydroponics doen. Ik heb ze nu onder dubbel vliesdoek gezet want vannacht wordt het vrij koud. Maar dat zou genoeg moeten zijn. Het restant plantjes staat hier nog in een vaasje. Die gaan er morgen in. Was toch veel meer werk dan ik had ingeschat. Maar morgen wilde ik ik ook al naar de grote moestuin. De dagen zijn te kort!!! gisteren om 19:081 d aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Gisteren om 19:081 d Oh! Als het donker wordt en koud ga ik naar binnen. Knap van je. En heb je intussen wel gegeten? @Tanja65
Geplaatst: Gisteren om 19:291 d Zeker! En wat donker betreft: manlief heeft elektra en licht in de foliekas gemaakt (in de achtertuin dan). Gewoon van die lichtjessnoeren. Ik kan er dus als ik wil ook ‘s avonds terecht. Dat is als het niet al te koud is wel heel fijn. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Gisteren om 20:361 d Maandag verschillende groentes gezaaid. De (moes)tuin gesproeid. Dinsdag potjes gewassen en begin gemaakt met verpotten van pepers, paprika's en tomaten. Gesproeid. Woensdag niks ivm uitvaart. Donderdag weer verder met verpotten van de pepers, paprika's en tomaten. En weer gesproeid. Vrijdag het verpot karwei afgerond en wederom weer gesproeid. Vandaag onkruid verwijderd. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Wat is het droog hè in de tuin!Ik heb zaailingen water gegeven in de hoop op in de avond regen maar dat was maar een buitje helaas ….Ik heb veldsla uit de rol uitgeplant …Als ook de dille uit de rol…En mijn rest van de rollen die al tijd dag en nacht op de patio stonden nu naar mijn kasje verhuisd….Deze komende dagen ook in vak uitplanten en dan weer ruimte om nog meer te zaaien in rollen voor als er later weer lege vakken komen…👍😊🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Je hebt het er maar druk mee @Vrouwholle !Maar het ziet er altijd zo mooi uit bij jou!Ik heb langs de muren van ons huis 25 van dit soort bakken staan (Jumbo kratten= no budget tuin😁).Daar heb ik al een paar jaar zakken in, waar de grond in ging.We zijn nu bezig om al die grond eruit te halen en aan te vullen met koemestkorrels en een paar handjes moestuinvoeding.Dan gaat er een rand omheen, zodat de hele ban gevuld kan worden met grond (er zitten gaten in de zijkanten).Dan gaat de oude grond er weer in terug en de rest wordt aangevuld met grond met mest erdoor.Lekker husselen en dan de volgende bak.En dat 25 keer dus...
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Puur uit nieuwsgierigheid: waarom doe je dit in bakken? Mij lijkt gewoon in de grond werken veel praktischer. Eventueel een rand ervoor om het tuindeel te scheiden van het gras.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Ik zou graag in de volle grond werken, maar we hebben een huurhuis en zijn gebonden aan regels.Het is niet anders, dan maar zo.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u 54 minuten geleden, Rookie zei:Dan gaat de oude grond er weer in terugWaarom haal je alle grond eruit? Ik dacht dat de "no dig" methode zo is dat je niet gaat spitten, dus ook geen grond weghaalt toch?Ik heb hele diepe bakken staan, ik kom er met een gewoon schepje niet eens aan de onderkant. Ik schep er de koemestkorrels of de mest erdoor heen, maar dat is dan in de bovenste lagen, wel gelijk nat maken, dat het naar beneden kan zakken.19 minuten geleden, Rookie zei:Ik zou graag in de volle grond werkenDaar hoef je ook niet altijd blij mee te zijn als je veel last hebt van mollen e.d. De muizen en vogels kunnen er wel gemakkelijk in komen in die lage kratten.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Ik denk niet dat je no-dig echt kunt toepassen in een Jumbo kratje...Ik heb nu de gelegenheid om de grond helemaal te voorzien van voeding en gelijk even te zeven om alle troep er uit te halen.Muizen en vogels kunnen overal bij, of het nou hoog of laag is.Het enige voordeel is dat de mollen niet door de bodem van de bakken heen kunnen, maar ze ondergraven ze wel helemaal.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u 59 minuten geleden, Rookie zei:en zijn gebonden aan regels.Staat dat in het contract? Als je later gras inzaait, dan heb je binnen 2 maanden weer grasveld. Mijn huurbaas zou zich misschien rotschrikken als hij zou komen. Wij gebruiken nu ook de volle grond.In 3 jaar tijd nooit langsgekomen. Maar ik denk dat ze het wel van de buren weten.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Vlak voor we hier kwamen wonen is de hele tuin (ongeveer 500 vierkante meter min huis) belegd met nieuwe grasplaggen.Dat kost een aardig centje.Er is ons niet gezegd, dat we die niet mogen uitgraven, maar dat leek ons eigenlijk wel logisch.Dus voor ons is één van de regels, dat we goed zorgdragen voor zijn eigendom.En ja, we zien hem bijna elke dag, want hij is de eigenaar van de boerderij naast ons en hij doet er nog veel werk. 10 uren geleden10 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Vandaag veel gezaaid, oa bosui, wortelpeterselie, kailan, hon tsai tsai, koriander en allerlei bloemen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Nieuwe ondersteuning gemaakt voor de druiven van de toekomst.Daarna druif Venus verplant. Hopelijk nog net op tijd 🤞 knoppen zwellen nog maar net. Witte druif Solaris uit pot aan de andere kant gezet.Ook kiwi Weikii (man) en Bayern (vrouw) verplant. Die staan nu gezellig met Jenny in de hoek waar Jenny het wel ok vindt. Waar Venus zich niet zo senang voelde.Daarna schoffelen, 9⭐perennial oogsten met wat zevenblad. Voor op de winkelpizza.En echt alles begint hier nu te bloeien, de pruim, de peren, de zure kers staat op springen, ik kom waarschijnlijk weer om in de aalbessen. 6 uren geleden6 u aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Zojuist weer alles gesproeid, alles was weer droog. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Wat gaat dat snel hè @Gitta ?Ik denk altijd dat ze het wel een dagje redden na een paar fikse buien, maar dat valt elke keer weer tegen.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Precies dat @Rookie ongelooflijk hoe snel alles. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Bij ons ook alles heel droog door de wind. Dus ik loop ook al 3 dagen te sproeien, en zeker in de kas.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Vandaag ondanks mijn 30 weken zwanger waggel de aardbeien onkruidvrij gekregen, de kas klaargemaakt voor het seizoen (onkruid wieden en compost er in) én mijn laatste vier honingbessen ingegraven. En nu heb ik last van mijn rug 😂
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Onkruid gewied bij de aardappelen, bloeiende postelein verwijderd en dat bed compost gegeven. Riet verwijderd.Daarna de opslagbak voor doek en netten opgeruimd, de muizen en waarschijnlijk ratten vonden het daar geweldig deze winter 💩.Winterframboos uitlopers verplaatst.Pomp aangesloten en tuin water gegeven want de aarde leek wel stof.Afval meegenomen om morgen naar de stort te brengen. Dan is de tuin voorlopig netjes en kan ik alles met de fiets af.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Pittig @Lsjr33 met 30 weken, het was ook best warm!Ik heb eindelijk de tomatenzaailingen verspeend. Moest ook wel, ze groeiden al enige tijd niet meer. Begin mei uitplanten kan ik wel vergeten, maar hopelijk krijgen ze nu weer een spurtje.Verder een kweektafel omgeschept met wat nieuwe potgrond, kokos en koemest erdoor. Daarna water erop. Morgen misschien wat snelle dingen erin zaaien. Ik denk aan waterkers en choy sum. Beiden groeien snel zodat daarna de hele bak gevuld kan worden met Kang kung.Tenslotte wat slangenradijs gezaaid in twee potjes.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Rondje tuin. De man heeft de buitenkeuken helemaal spik en span gemaakt. Ik heb geveegd en de patio opgeruimd. Alles water gegeven. Heeft wel geregend, maar is allemaal al verdwenen. Kurkdroog hier op veengrond. Vandaag vooral dingen uitgegraven voor mijn ouders. Heel veel aardbeien en hibiscus 2 soorten, rozen en nog wat. Weet niet meer wat. Rondje tuin gelopen met mijn moeder. Die vond de tuin er heel mooi bijstaan. Nog een leuke verrassing achter de tentkas. Deze boom was ik vergeten. Ook bloesem. Voor het eerst! De dode mol heeft een nieuwe eigenaar gekregen overigens. Een bevriende bioloog die er nog een nodig had voor de verzameling. Toch mooi dat die ergens nut voor heeft.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.