Geplaatst: 13 uren geleden13 u Ze gaan er niet dood van, maar een hogere temperatuur zorgt er voor dat ze sneller groeien. Binnen houden is niet echt een optie meer , en in de grond buiten is beter voor de wortels. Dus ik denk dat dit wel beter is hoor. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ok dank. Ik haal ze er niet meer uit, ze zullen toch wel gaan groeien als het warmer wordt? Hier is in ieder geval minder koude wind. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Chinese kool en reuze zonnebloemen. Heb er ook heel veel van gegeten. Kind vroeg of ze niet ontpit bestaan 😬 Where is the fun in that?!
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ontpit? Je bedoelt naaktzadige zonnebloemen?Wie weet.. bij pompoenen in ieder geval wel.Vraag anders de vogels om het schilletje eraf te halen😆@Mellie hoe eet je ze eigenlijk? Gewoon rauw? Of eerst gebakken / gefrituurd? 7 uren geleden7 u aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Slips van zoete aardappel opgepot en nog wat plantjes verpot. Die arme zonnebloemen. Vrijwel allemaal verorberd door slakken. Wist niet dat die zonnebloemzaailingen zo lekker vinden 🥴. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 5 uren geleden5 u 2 uren geleden, acpronk zei:Ontpit? Je bedoelt naaktzadige zonnebloemen?Wie weet.. bij pompoenen in ieder geval wel.Vraag anders de vogels om het schilletje eraf te halen😆@Mellie hoe eet je ze eigenlijk? Gewoon rauw? Of eerst gebakken / gefrituurd?Ik gewoon rauw. Maar mijn ouders en hele volksstammen roosteren ze in de oven met zout. Vind het zonder net zo lekker. En zonder schilletje ook gewoon te koop hoor. Mijn kind is kennelijk vergeten dat er een grote pot in de kast staat waar een handje door de salade gaat. Houden zo 😉
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 2 uren geleden, Tanja65 zei:Vrijwel allemaal verorberd door slakkenJa slakken zijn er gek op. Ik heb ze allemaal voorgezaaid. Niet alles komt op. Maar als ze wat groter zijn zet ik ze buiten en dan ook worden de bladeren gepakt door de slakken, ik zal gelijk wat strooien als ik ze zet en koffie en eierschillen op de grond.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 49 minuten geleden, Mellie zei:En zonder schilletje ook gewoon te koop hoorKlopt, heb ik ook in huis. Voor in de havermout met pompoenpitten, andere zaden en noten en zo.Heb ook nog een zooi pitten van afgelopen jaar, nog niet gegeten, moet nog receptje zoeken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin ik hád ze voorgezaaid, ze stonden te wennen aan ‘buiten’ in de foliekas. Daar liggen slakkenkorrels langs de randen. Blijkbaar niet effectief genoeg. Nu liggen er ook slakkenkorrels in de potjes. Maar ik weet niet wat er nog te redden valt. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Nog een late poging voor stengeluitjes, in de schaduw ivm de temperatuur. Het is de komende week nog koud dus wie weet. Verder rode kool en koolrabi op een zaaibedje in een verkoren hoekje van de moestuinbakken. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 16 minuten geleden, Tanja65 zei:slakkenkorrels langs de randenDat zal ik ook nog doen. Meestal komen ze daar toch via kleine openingen naar binnen. Ik had ze gelijk in de foliekas gezet, maar de kolen waren lekkerder, dus daar gingen ze zitten. De rode kool groeit bij mij amper, in de foliekas en buiten niet. Maar het moet warmer worden denk ik.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.