Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Jorieke123 Eerst even een woordje uitleg over de planten. Buiten degene in pot heb ik 3 plaatsen voor tomaten, tunnel, overdekt en buiten.Dit jaar zijn bijna alle in tunnel en de helft overdekt geënt voor een proefprojectje, namelijk een eerste aanzet tot zaadvast maken van een resistente onderstam. 2 controleplanten zijn niet geënt in tunnel, 2 ander hebben een f1 onderstam, de rest een F2. Van die F2 gaan zoals verwacht een aantal heel goed, een aantal normaal en een aantal totaal niet. Al de bovenstukken van die onderstammen zijn tijdens het enten behouden en opnieuw geworteld en de onderstammen van de beste 2 in tunnel laat ik nu uitgroeien voor zaad F3.Buiten staan 50 planten voor het project van @Roland, in mijn geval Hot-streak F4.De oogst op het moment is matig, ik heb ongeveer bij elke plant 2 trossen per stam verloren qua vruchtzetting bij de heel vroege extreme hitte +40 hier. Afhankelijk van wanneer een plant gezaaid was, waren dit de eerste of 2 tot 3de trossen. Ik verwacht echter heel veel oogst, ietwat later nu.Momenteel laat ik omwille van de nog verwachte hitte veel blad staan, in tunnel is er een lichte aantasting van bladvlekkenziekte en die bladeren worden verwijderd.Wat beeldenIn tunnel :overdekt: buiten :lokkers voor bestuiving
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.