Geplaatst: 9 uren geleden9 u @Dahli Wow, wat/welke is dat? 100 'n 1000's dus. Is die goed Phytophthora resistent? Ik heb dit jaar Sunviva (indeterminate heirloom) die is goed bestand.Ik heb net mijn pagina ge-update. De tomatenplanten in pot had ik ontdaan van blad onder de eerste trossen, maar kan of moet er meer af? Met vele stelen is het immers al snel een beetje vol. Volle grond rijtje heb ik verder niets aan blad gedaan. Eentje is vanavond getopt, toen ik top aan rekje probeerde te bevestigen. 9 uren geleden9 u aangepast door donaldk
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Kan je die pagina niet hier ook ergens aanmaken Donald? Dan hoeven mensen niet naar een andere website om het te bekijken.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @donaldk Die hele kleintjes in de kweektafel zijn inderdaad Hundred’s & Thousand’s. Deze hoeven niet gediefd te worden, het is een struiktomaat. Of ze goed phyt resistent zijn weet ik eigenlijk niet. Hier heb ik nog nooit phyt gehad, dus ook niet in deze soort. Maar dat is niet maatgevend. Er is in mijn achtertuin geen infectiedruk omdat ik in de wijde omtrek de enige ben die tomaten kweekt (oude binnenstad klein stadje).Ik heb je pagina bekeken, mooie pepers zeg! Voor wat betreft weghalen onderste bladeren tomaten: ikzelf doe dat op enig moment ook tot aan de onderste tros i.v.m. opspattend regenwater. Lelijk blad dat hoger zit, haal ik ook weg. En bij de stamtomaten dief ik vooral de eerste 2 a 3 maanden. Toppen doe ik op het moment dat ze dreigen over te hellen naar de buren, op zo’n 2 meter hoogte. Bij mij staat alles zonder overkapping buiten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.