Geplaatst: 7 januari7 Jan Ik ben na de pepers ook maar gelijk de paprika zaden in gedoken. Hier is nog geen topic 2026 van. Dus bij deze maar een gemaakt.Er komen dit jaar meer paprika's dan vorig jaar. Toen lag de nadruk op pepers. Ik ga de volgende soorten zaaien:Oranje snack paprika ✅️Oranje punt paprika Jeaune flammeeYellow monster paprikaSweet chocolate paprikaPopti paprikaAfrodita paprikaSweet banana paprika ✅️Marconi Golden paprika 9 februari9 Feb aangepast door Gitta
Geplaatst: 8 januari8 Jan Paprikas is bij mij ieder jaar lastig. Ik geef ze volgens mij in mijn kas te veel water. Ik krijg wel paprikas maar het blad wordt richting de zomer geel en de plant stopt met groeien in de warme kas. Misschien te warm? Ik heb ook paprikas in groeizakken gewoon buiten gehad afgelopen jaar en die deden het veel beter dan in de kas.Ben overigens wel benieuwd naar die banana paprikas hebben die hun naam om de kleur?
Geplaatst: 8 januari8 Jan Auteur Ik heb geen kas, dus bij mij staat alles buiten. Ik zaai sinds 2023 paprika's buiten en eigenlijk altijd mooie oogsten gehad tot nu toe. De paprika's die ik dit jaar ga zaaien zijn allemaal nieuwe soorten voor mij. Een aantal heb ik uit de biozadendoos gehaald, waaronder de sweet banana zaden. Dus ik ben zelf ook benieuwd wat daar uit gaat komen, de naam sprak mij erg aan.
Geplaatst: 8 januari8 Jan 4 uren geleden, Gitta zei:sweet bananaAls ik me goed herinner zijn ze eerst geel, maar worden ze bij rijping wel gewoon rood. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 8 januari8 Jan Wij aten ze oranje. Erg lekker. Maar ik had ze wel in de foliekas. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 januari8 Jan 9 uren geleden, sygys zei:hebben die hun naam om de kleurVolgens mij vanwege de vorm én de kleur. Ze zijn langdurig vrij licht geelgroen, en doen door hun vorm inderdaad aan kleine banaantjes denken. Als ze kleuren, gaan ze via geel en oranje naar rood. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 27 januari27 Jan Auteur Ook de paprika's zijn vanmiddag gezaaid.Voor mijn zusje ook een 6 tal paprika soorten gezaaid. Allemaal rode soorten.
Geplaatst: 30 januari30 Jan Ik doe altijd paprika's in mijn kasje achter in huis, maar ik vind de grootte vaak tegenvallen. De achtertuin staat niet continu vol in de zon, is richting noorden. En 4 of 5 planten in een grote bak is misschien 1 teveel. Altijd wel nieuwe potgrond en als er vruchtjes komen een klein beetje extra mestkorrels en kalk erbij, maar toch vaak een bruine plek. Snij ik weg en klaar. Maar ik krijg het vlees ook niet zo dik als gekochte paprika's.Ik wil er toch ook maar eens enkele buiten in de volle grond proberen. Maar welke rassen zijn bewezen goed voor de volle grond in Nederland, zit er nog verschil? Liefste heb ik gewone rode of gele paprika's of die langwerpige. Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 30 januari30 Jan Ik ben geen paprika deskundige maar vorig jaar had ik gewoon paprikazaadjes van de action ( california wonder) en ik had 1 plant per grote bloempot, en ik had best goede resultaten. Buiten werden ze zelfs nog iets groter dan in mijn kasje (waarschijnlijk niet altijd trouw water gegeven) . Ik had ze bemest met vloeibare voeding van de axmction en 1x beetje vinassekali gegeven.
Geplaatst: 30 januari30 Jan Ik heb ook twee soorten gezaaid nu, ben benieuwd of ze een beetje willen ontkiemen. Vorig jaar had ik ze later gezaaid maar toen was mijn seizoen echt te kort dus vandaar nu een maand eerder aan de slag. Erg vroeg nog… maar ik lees hier dat ik niet de eerste ben
Geplaatst: 31 januari31 Jan Auteur 11 uren geleden, RobN zei:Maar welke rassen zijn bewezen goed voor de volle grond in Nederland, zit er nog verschil? Liefste heb ik gewone rode of gele paprika's of die langwerpige.Ik heb geen kas en bij mij staan alle soorten buiten in mijn moestuinbakken. Drie planten per vak van 30x30cm. Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten, dat maakt wel een groot verschil. Pepers, paprika's en aubergine doen het daar allemaal goed. Leuke oogsten gehad tot nu toe. 31 januari31 Jan aangepast door Gitta Zin toegevoegd
Geplaatst: 31 januari31 Jan Auteur 9 uren geleden, Ikbeginbijmezelf zei:Erg vroeg nog… maar ik lees hier dat ik niet de eerste ben Ik zaai ze ieder jaar laatste week januari of eerste week februari. Net hoe het uitkomt in de agenda. Vorig jaar was het bijvoorbeeld 2 februari.
Geplaatst: 31 januari31 Jan Vandaag de paprika's gezaaid.Aconcagua, Corno di toro giallo, Dulce de españa, Healthy, Amy, Laylak, Yalova çarliston, Between the lines en Hamik. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zondag om 11:122 d Vandaag ook de paprika’s overgepot. Teel dit wel al jaren maar om de een of andere reden is het nooit een heel groot succes. Misschien gaat mijn aandacht er iets minder naar uit waardoor de opbrengst niet groot is.Wat zijn jullie gouden tips op een goede opbrengst?
Geplaatst: Zondag om 12:562 d Vandaag de volgende soorten in de deno gedaan:Snackpaprika's, rood, geel en oranjePalermo puntpaprikaSweet California WonderKapiya puntpaprika.Hier houd ik het dit jaar even bij.
Geplaatst: Zondag om 17:562 d Auteur Komende week moet ik de paprika's ook gedeeltelijk gaan overpotten. De eerste paprika's hebben inmiddels hun eerste 2 blaadjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.