Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 7-3-2026 om 13:32, Rookie zei:Komen ze dan ook echt allemaal op @bonnie f ?Ik vind ze ideaal. Geultje maken. Strook erin. Nat maken. En nathouden. Tip. Doen als 't windstil is.Volgens mij heb ik het gekocht bij Welkoop. Anders bij van der Wal. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur Ik ga dat in mijn achterhoofd houden.Ik had geen goede ervaringen vorige keer, maar misschien deed ik iets niet goed.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik had vorig jaar een zaadlint en er kwam niets op. Was geen wortel. @Rookie 2 uren geleden2 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik doe het al jaren met lint. Nooit mislukt. Als je veel vogels het, is het wel zaak om t lint onzichtbaar te maken. Anders trekken ze het zo uit de grond. Er is ook een variant met gekleurde wortels. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb een zak fijn zand voor voegspecie en daar meng ik het zaad door. Dan gewoon uitstrooien tussen duim en wijvinger, zo klaar.Op deze manier hoef ik nauwelijk uit te dunnen. Denk er om dat als je een grote wortel oogst en de kleinere laat staan dat de aarde rond de overblijvers goed wordt aangedrukt i.v.m. de wortelvlieg. Niet dat ik daar veel last van heb want inds ik de Fly Away soort gebruik is mijn oogst nagenoeg onaangetast, dat werk echt goed. 👍
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.