Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Monsanto

Featured Replies

Geplaatst:

Interessante items in dit topic...had m nog niet ontdekt

Zeker de moeite waard (tnx Jorieke)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Wij hebben RoundUp in de garage staan kwam ik achter!

Werd ooit geadviseerd door een (flink ervaren) mannetje die tuinen aanlegt..

En waarom geadviseert? We hadden een boom omgezaagd en die wortels/20cm stam gingen maar slecht dood..

Kregen we als advies om roundup op de open bovenkant van het stammetje te smeren...

Als dat nog niet genoeg duidelijk maakt hoe giftig het eigenlijk is...

Geplaatst:

Haha, helaas heb ik geen knopje "vind ik leuk"

Geplaatst:
Wij hebben RoundUp in de garage staan kwam ik achter!

Werd ooit geadviseerd door een (flink ervaren) mannetje die tuinen aanlegt..

En waarom geadviseert? We hadden een boom omgezaagd en die wortels/20cm stam gingen maar slecht dood..

Kregen we als advies om roundup op de open bovenkant van het stammetje te smeren...

Als dat nog niet genoeg duidelijk maakt hoe giftig het eigenlijk is...

-:-

Ja en dat word dus ook over je eten gesproeid

Geplaatst:

"En Monsanto gaat ook lekker door. Nu worden de allerkleinsten mentaal verkracht!" Zo luid een alinea uit dit artikel.. want:

http://www.wanttoknow.nl/wp-content/uploads/Kids-Biotech-Basics-Activity-Book.pdf

Dus wil je tuinieren met je kids?! Print dit zeker weten uit! Lekker gezond groente en fruit kweken!

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/voedsel/monsanto-je-mag-niet-weten-waar-gmo-in-zit/

tekening-uit-biotech-kleurboek.jpg

OHHHHH, een kweker die ik ken die is zelfs nog positief over Monsanto z'n GMO's.. Zonder zou heel Afrika half dood gaan aan de honger zegt hij..

Geplaatst:

@dennislp

Dat er niet veel te doen is in de tuin oke, maar moeten we nu voor de zoveelste keer over Monsanto, gif, aspartaam, toevoegingen, e-nummers, round-up etc discussieren?

Heb je geen huiswerk?

Geplaatst:

Jij hoeft niet hoor Leslie ..er zijn nog zoveel mensen die nog nooit van genetisch gemodificeerde planten hebben gehoord..het is goed als die er ( via deze plek) over kunnen lezen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw

Dat weet ik en ik gun ze die plek ook, maar ik heb een beetje het gevoel alsof het de afgelopen weken over niets anders gaat (bij gebrek aan opgroeiende gewassen wellicht). En er zijn meerdere topics waar het in principe over hetzelfde gaat. Misschien moeten die topics gebundeld worden ofzo, onder de noemer: gif. Of 'niet goed voor je' of 'wees op je hoede' of ' hippieparanoia' of iets dergelijks.

[En voor iedereen die voor de zoveelste keer zegt dat ik het niet hoef te lezen: stop zelf met het lezen van mijn berichten!]

Geplaatst:

Ik vind het wél erg interessant om te lezen

Geplaatst:

Volgens mij bestaat deze topic al een jaar ofzo. Dat er na al die tijd nog steeds in gepost wordt zegt misschien iets over het belang van het onderwerp? Blijkbaar zijn er op dit forum een aantal mensen die het er wél graag over hebben en die zich er niet voor willen afsluiten. Misschien kunnen de mensen die liever net doen alsof er niks aan de hand is deze topic gewoon beter negeren.

Geplaatst:
@appelvrouw

Dat weet ik en ik gun ze die plek ook, maar ik heb een beetje het gevoel alsof het de afgelopen weken over niets anders gaat (bij gebrek aan opgroeiende gewassen wellicht). En er zijn meerdere topics waar het in principe over hetzelfde gaat. Misschien moeten die topics gebundeld worden ofzo, onder de noemer: gif. Of 'niet goed voor je' of 'wees op je hoede' of ' hippieparanoia' of iets dergelijks.

Ik kwam gewoon dit artikeltje tegen en deed me weer denken aan dit topic dus ik dacht: Ik post het hier. Wie weet vinden mensen het nog interessant om te lezen.

Zelf gebruik ik ook zat gif hoor, je wilt niet weten hoeveel ik heb lopen spuiten tegen meeldauw.

[En voor iedereen die voor de zoveelste keer zegt dat ik het niet hoef te lezen: stop zelf met het lezen van mijn berichten!]

Goud!

Geplaatst:

Ik vind dit topic wél interessant en lees graag meerdere post die on topic zijn dennis, ook al zijn ze zijdelings gerelateerd.

Geplaatst:

Mischien kun je overslaan met lezen dat iemand je aanraad om het overteslaan,

en ook dat weer overslaan enzv enzv.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Monsanto is onderdeel van het grootste boeventuig in de wereld, gedeelde plaats met de wapenindustrie.

Deze persoonlijke mening hoef ik niet dagelijks bevestigd te zien, maar nieuws over dit onderwerp is nuttig om te volgen. Het gaat tenslotte om de kwaliteit van ons voedsel.

Het zijn niet zomaar enthousiaste zaadveredelaars, daar moet je je niet in vergissen.

Het gaat om macht en geld. En die belangen worden ook nog eens smerig verdedigd, over de ruggen van onschuldige mensen.

Ik vind het te ver gaan om alles uit te doeken te doen in een topic dat tussen worteltjes en sla staat... maar dat er een topic over bestaat op een moestuinforum vind ik niet meer dan normaal.

Geplaatst:

Het gedeelte over het overtuigen van kleintjes (kids) dat GMO-groenten goed zijn is toch ronduit schokkend!

Daar had ik nog nooit over gelezen. En een quizje erachteraan gooien om te kijken of ze t wel goed begrepen hebben

Ik vind het ook niet erg om af en toe wat nieuws te lezen over dit onderwerp. En er komen dagelijks nieuwe aanmeldingen op dit forum die dit dan ook kunnen lezen (afgeschermd gebied voor niet-leden) en die kunnen dan ook hun eigen meningen hierover vormen.

Alleen maar goed om te lezen hoever die bedrijven gaan, en wat de mens er aan kan doen om dat zoveel mogelijk in de kiem te kunnen smoren. Elk beetje wordt vanzelf een groot geheel. Zij zijn ook klein begonnen. Maar als we niet opletten dan gaan zij ons wel voorschrijven wat wel en wat niet te moeten gebruiken

Good things come in small packages

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Er is eind vorige maand een erg interessant artikel gepubliceerd door Chinese onderzoekers. De schadelijke gevolgen van het gebruik van round-up kunnen niet langer weggelachen worden als hippie-paranoia.

Ik weet niet of jullie dit al gelezen hebben, maar deze recentelijk gepubliceerde studie bewijst het causaal verband tussen glycofosfaat (dus Round-up) en de ziekte van Parkinson: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22504123

Ook even aangeven dat dit geen berichtje is op een website van een aantal geitenwollensokkenalternatievo's, maar op de website van het 'National Center for Biotechnology Information', onderdeel van het Ministerie van Gezondheid van de Verenigde Staten.

Glycofosfaat blijkt gevaarlijk te zijn in concentraties die 450 x kleiner zijn dan de aanbevolen concentraties...

Geplaatst:
Er is eind vorige maand een erg interessant artikel gepubliceerd door Chinese onderzoekers. De schadelijke gevolgen van het gebruik van round-up kunnen niet langer weggelachen worden als hippie-paranoia.

Laat ik het dan zo zeggen. Persoonlijk heb ik nog nooit Round-Up gebruikt. Overal waar ik (als plantsoenmedewerker om het zo te zeggen) gewerkt hebt ging Round-Up meteen op de plank met spullen die we nooit meer zouden gebruiken. En dat is - zal ik heel eerlijk zeggen - niet omdat mijn grootste angst was dat ik er doodziek van zou worden. Mijn reden om Round-Up niet te gebruiken is omdat het mijn inziens niet werkt. [Hoe weet je dat als je het nooit gebruikt hebt - vraagt u zich af. Wel dat weet ik omdat ik niet altijd de baas ben geweest en dus ook wel eens ergens heb gewerkt waar men het wel gebruikte. ] Round Up maakt dat je dagen (zo niet weken) lang tegen een bruine troep zit aan te kijken die je uit estetisch oogpunt ook weer moet opruimen. Dat het tot-in-de-wortel het onkruid verwijdert is gewoon niet waar. Het zorgt voor een hoop bruine troep en volgend jaar heb je dezelfde ellende. Dan liever met de hand het spul met wortel en al de grond uit werken en volgend jaar de nieuw ingewaaide zaadjes idem dito.

Ik wil hiermee aangeven dat mijn 'moeheid' met het onderwerp niets te maken heeft met mijn liefde of voorkeur voor Monsanto of hun producten. Maar ik word moe van de zichzelf herhalende verhalen over de 'boosdoeners'.

Monsanto is een fabrikant en die maken spullen en die spullen willen ze graag verkopen. Dat er mensen bestaan die liever niet verder kijken dan hun eigen neus lang is en dus bij de eerste de beste tegenslag in de tuin die spullen (gif, korrels of weet ik wat) kopen, dat moeten die mensen weten. En dat die mensen dan verbaasd zijn dat het spul dat ze jaren gekocht hebben niet werkt of slecht is voor je gezondheid, is nog tot daar aan toe. Maar om je frustratie over je eigen kortzichtigheid steeds maar weer te moeten ventileren, dat is waar ik moe van word.

Iedereen is overal zelf bij en ik kan gewoon niet geloven dat er mensen bestaan die iets kopen omdat de verpakking zegt dat het werkt. Je hoeft echt geen Einstein te zijn om een beetje inzicht te hebben hoe de wereld in elkaar zit. Alles en iedereen wantrouwen gaat ook wat ver maar je kunt toch minimaal vraagtekens hebben bij de boodschapper - de fabrikant/leverancier in dit geval? En dat een forum als dit sommige mensen het licht laat zien is mooi, maar om dan vervolgens pagina's lang te fulmineren over die lelijke meneer die jou geld uit je zak heeft geklopt slaat wat mij betreft nergens op. Het doet mij heel erg denken aan de lawsuits tegen de tabaksindustrie. Stevig doorroken omdat de maker van de sigaret zegt dat het goed voor je is en dan als je ziek wordt verhaal halen. Alsof iedereen hiet de hele tijd doet wat een ander zegt......

Geplaatst:

Ik ging ervan uit dat veel van het negatieve wat er over Round-Up geschreven werd onzin was. Dat veel van het negatieve ook te maken had met de frustratie dat iemand een herbicide had ontwikkeld dat niet schadelijk was voor mens en dier (en dus ongebreideld kon ingezet worden).

Maar hier blijkt dat dit goedje enorm gevaarlijk is op lange termijn, en massaal in land-en tuinbouw ingezet wordt. Ik probeer mensen gewoon in te lichten, meer niet.

Geplaatst:

Laat ik het dan zo zeggen: voor iemand die moe is, heb je nog een lange schrijfadem...

Maar serieus, ik volg Monsanto al jaren en jaren. Wat mij betreft kan er geen aandacht genoeg zijn, want zoals ik al eerder zei: ze zijn het grootste geboefte wat hier rond loopt. Ze klooien met ons voedsel, en onze voedselvoorziening, op een manier dat als we op een dag wakker worden en verdwaasd bedenken waarom we de ratten zo lang hun gang hebben laten gaan, dat de schade onomkeerbaar is geworden. Genetisch gemanipuleerde zaden, met 'ingespoten' DNA van vissen, varkens... , zware bestuivingen van landbouwgronden, significant hogere geboorteafwijkingen in deze gebieden, de golf van geregistreerde zelfmoorden van de Indiase boeren (Google maar op zelfmoord+India+Monsanto), de bizarre processen tegen biologische boeren waar Monsanto-zaad door de wind in hun veld was gekomen (*uchekuch* soms expres in hun veld gestrooid, want het zaad zelf is steriel), ontwikkelingslanden chanteren om genetisch gemanipuleerd zaad te accepteren als ontwikkelingshulp (niet alle landen willen dat, zelfs niet gratis) en dan krijgen ze andere hulp ook niet meer, en legio corruptie en machtsmisbruik, echt gore misdaad en nog erger.

Ik verzin het niet zelf, hoor.

Maar er is altijd hoop, getuige het 'laatste' Monsanto nieuws:

Genetisch gemodificeerd voedsel verboden in Monsanto´s kantines: https://www.google.nl/webhp?source=search_app#hl=nl&sclient=psy-ab&q=gm+kantine+Monsanto&oq=gm+kantine+Monsanto&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=hp.3...1640.14359.0.14683.33.26.6.0.0.1.574.4051.12j8j3j1j0j2.26.0...1.0.xxxRCkPR3-c&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=9fe1265b76e7a98c&biw=914&bih=442

Geplaatst:
Monsanto is een fabrikant en die maken spullen en die spullen willen ze graag verkopen. Dat er mensen bestaan die liever niet verder kijken dan hun eigen neus lang is en dus bij de eerste de beste tegenslag in de tuin die spullen (gif, korrels of weet ik wat) kopen, dat moeten die mensen weten. En dat die mensen dan verbaasd zijn dat het spul dat ze jaren gekocht hebben niet werkt of slecht is voor je gezondheid, is nog tot daar aan toe. Maar om je frustratie over je eigen kortzichtigheid steeds maar weer te moeten ventileren, dat is waar ik moe van word.

Iedereen is overal zelf bij en ik kan gewoon niet geloven dat er mensen bestaan die iets kopen omdat de verpakking zegt dat het werkt

Ik ben niet overal zelf bij. Staat er op de producten die ik in de supermarkt koop of er genetisch gemanipuleerde producten inzitten? Staat erop of de producten bespoten zijn of waarmee?

Ben ik erbij als de gemeente hier de kinderspeelplaats bewerkt met roundup om maar eens iets te noemen...

Ik ben het met je eens dat je er niet vanuit kan gaan dat een fabrikant 100% eerlijk is over het eigen product, maar ik ben niet overal bij en ik kan wel degelijk last hebben van producten zoals roundup zonder dat ik het zelf gebruik.

Geplaatst:

Iedereen is overal zelf bij en ik kan gewoon niet geloven dat er mensen bestaan die iets kopen omdat de verpakking zegt dat het werkt.

Denk je nu echt dat die mensen niet bestaan? Daar zijn er juist het meeste van. De grootste groep gebruikers van "vieze spullen" zoals roundup heeft juist geen idee hoe schadelijk het is..de term biologisch afbreekbaar vinden veel mensen erg vertrouwd genoeg klinken. Je zult ze de kost moeten geven zou mijn moedertje zaliger zeggen...en hier "lopen" er ook genoeg rond..wat mij betreft kan er niet genoeg over Monsanto en roundup geschreven worden!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Good things come in small packages

• 1 maand later ...
Geplaatst:

vind het zo jammer dat mijn engels ver beneden peil is bij dit soort onderwerpen.......

hebben jullie ook links hierover die ned.talig zijn?

heb al wel iets gelezen bij het onderwerp zadenbevrijdingsfront van kustlijn......

er gebeurt veel meer dan wij weten hoor!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.