Geplaatst: 7 uren geleden7 u Mijn komkommers hebben nu wel een bitter eindje (of is het een beginnetje? Daar waar het steeltje zit), dus dat snijden we weg.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u 1 minuut geleden, Tanja65 zei:De bloemen moeten toch juist bestoven worden om komkommers te kunnen wordenHoeft niet. Er zijn ook komkommer rassen die vruchten maken zonder bestuiving nodig te hebben, maar met bevruchting malen ze zaden.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 3 uren geleden, acpronk zei:@Mellie ik denk dat je verkeerd zaad hebt gekregen, of het verkeerde hebt gezaaid.Lijkt me raar dat (stekelloze) komkommers in (gestekelde) augurken veranderen. Normaal als een vrucht (komkommer in dit geval) klein blijft, dat die er niet plotseling anders uit zien (dus plotseling stekels krijgen). Maar gewoon een mini.Niet alleen deze. Ook die van vorig jaar en het jaar ervoor. Heb nu denk ik wel 8 verschillende misschien 10 verschillende soorten gezaaid. Of ze worden opgegeten door slakken voor şk oogst heb en daar dus een oordeel over kan vellen, of ik red ze wel en ze worden standaard zo. Ook die wedstrijdkomkommer van een paar jaar terug werd zo. Lukt gewoon niet. Pot, volle grond, kas… de enige X dus dat het wel lukt, is nu met de geënte komkommer.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Auteur @Mellie Weet je toevallig of de soorten die je hebt geprobeerd zelfbestuivend of zonder bestuiving uitgroeien? Of dat het soorten waren waar echt zowel mannen als vrouwen op groeien? Bij mijn drakenei-drama viel me namelijk op dat diegenen die wel bestoven waren gladder werden en volledig uitgroeiden, maar de onbestoven exemplaren bleven klein en veel stekeliger. Draken-ei heeft zowel mannen- als vrouwenbloemen aan 1 plant.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Volgroeide augurk... of......ze toch ff laten hangen?(Geen bittertje te herkennen in die dikkerts. Restina, F1 zaadjes van de Lidl. En jep, de stengels zijn enorm gespleten. Ben blij dat er wat af komt) 2 uren geleden2 u aangepast door Dashbro
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik zal die slangenkomkommers eens gaan proberen. Zie mijn vorige bericht. Die moeten heel lang en slank worden, maar ik heb dus ook stekels en ze zijn vrij kort. Net iets groter dan een snackkomkommer. 2 uren geleden2 u aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.