Ga naar inhoud

Braderiën, markten, beurzen, moestuindagen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo zag mijn kraam er afgelopen weekend uit

GGBKraam54861435079958.jpg

Het was een leuk weekend en veel leuke mensen ontmoet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Braderie201588131435153840.jpg

Ik zou nog bijna vergeten om mijn 'eigen' evenement hier te plaatsen

Onze lokale braderie gaat door in het centrum van Eksel van 14 tot 18 uur en dit nu zondag 28/06/2015. Met daarop dus ook onze Tuinhier stand met: Moestuintips, bloemschikworkshops, verkoop van planten, bloemen, zaden, tuinmateriaal, ... Kom gerust even langs aan onze kraampjes (in samenwerking met Tuinhier Eksel) en beleef een aangename braderie namiddag. Tot zondag!

Geplaatst:

@Appelvrouw. Ik had o.a. gedroogd zevenblad , bieslookbloemen, laurierblad en poeder, chilizouten van normaal tot extra heet, chilisuiker, chiliflakes(gezouten) verschillende sambals(o.a. met de heetste peper in de wereld), jam met en zonder hitte(o.a. aardbei/vlierbloesem)en Capsicumgelei.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hoi iedereen,

Hier ook nog maar even een mededeling. zaterdag 18 juli opendag bij de Bolster biologische zaadhandel in Epe.

Ik heb een apart topic aangemaakt bij moestuinforum dag. Woon in Zwijndrecht (bij rotterdam) carpoolen mogelijk.

zie topic

Geplaatst:

Zaterdag 25 juli opendag tuincomplex vinkhuizen in groningen

Zaterdag 25 juli Open Dag.

Van 13 tot 19 uur bent u van harte welkom op onze tuinen.

Bij de kantine zijn kraampjes met diverse artikelen van de tuin.

U wordt ook uitgenodigd te proeven van de lekkerste hapjes, gemaakt door leden.

Voor de kinderen zijn er speciale activiteiten.

Ook start er op de hele uren een rondleiding langs enkele karakteristieke tuinen.

Zo kunt u een beeld krijgen van de enorme diversiteit die wij op onze volkstuin mogen koesteren.

U kunt ook kijken op http://volkstuinvinkhuizen.nl

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Hallo,

Weet er iemand waar ik een overzicht kan vinden ofzo van beurzen/markten die specifiek gericht zijn op de moestuin?

Alvast bedankt.

Mvg,

Tom

Geplaatst:

10 oktober

Oogstdag & Fruitshow bij Botanische Tuin De Kruidhof in Buitenpost (Fr). Een markt met allerlei oogstproducten, een pompoenenshow en diverse activiteiten voor kinderen, w.o. pompoensnijden. Van 10-17 uur.

Schoolstraat 29b

9285 NE Buitenpost

Friesland

17 oktober

Plantenruilbeurs op de Stadskwekerij, Kwekerijweg 8a (toegang via Badhuisweg), 2597 JK Den Haag (ZH).

Kwekerijweg (toegang via Badhuisweg) 8a

2597 JK Den Haag

Zuid-Holland

30, 31 oktober en 6, 7 november

Nieuwe Oogstdagen bij kwekerij De Wilde in Zutphen (Gld). Met rondleidingen om 11 en 14 uur en een gratis klimroos voor iedere kopende klant. Van 10-15 uur.

Hoveniersweg 12

7205 DA Zutphen

Gelderland

Veel is er niet meer. Normaal maart - augustus heb je veel markten, beurzen en braderieën voor planten/moestuinders etc

Geplaatst:

Hoi Tom

voor braderieën en jaarmarkten kijk ik altijd hier

http://www.hollandsemarkten.nl/braderie/index.php?nav_id=1.2.7&pid=31&b=7

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

In de MartiniPlaza in Groningen:

http://www.tuin-sfeerbeurs.nl/bezoekers.html

Entree 8,00/8,50...

Met een heus themaplein Moestuinieren:

http://www.tuin-sfeerbeurs.nl/themaplein.html

En zelfs een Moestuin spreekuur elke dag met verschillende adviseurs:

http://www.tuin-sfeerbeurs.nl/moestuinierendonderdag.html

Met ook Vruchtbomenkwekerij Kleefstra over het enten van vruchtbomen....

Heb ik daar 8,50 voor over? Moet ik nog even over nadenken...

Geplaatst:

Ja, vind ik ook, en van de Impressie die ze tonen werd ik ook al niet erg blij... en vervolgens de deelnemerslijst... Daar is niet zoveel voor mij te halen.

Vind het zowiezo een vreemd concept... dat je moet betalen voor dit soort evenementen waar je in contact kan komen met bepaalde bedrijven die jou dan weer als klant willen binnenhalen... Alsof ik moet betalen voordat ik de Tuinland in mag...

Geplaatst:

Groenmoesmarkt in Oirschot

22 maart 2015

Op 22 maart Groenmoesmarkt in zalencentrum ’t Zand in Oirschot (NB). Een markt voor natuurlijk moestuinieren en eerlijk voedsel. Vanuit Nederland en België zijn zo’n 50 standhouders vertegenwoordigd op het gebied van stadslandbouw, biodiversiteit en biologische zaden en planten. Naast de verkoopmarkt kun je ook allerlei informatie krijgen over gezonde voeding, het versterken van natuurwaarden en de terugkeer naar eerlijk en historisch zaadgoed. Van 10-17 uur.

Bestseweg 52

5688 NP Oirschot

Noord-Brabant

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...