Jump to content

Braderiën, markten, beurzen, moestuindagen

Recommended Posts

Posted

het hangt vaak ook van de route af...

ik ben binnen een uur in Lelystad (maar alles daarachter staat in de file )

naar appelscha rijden kost me ook een uur en dat is nog steeds in friesland!

twee uur heen en terug vind ik trouwens peanuts Jorieke!

ik weet nog niet waar zelhem ligt maar ik kom er wel

• 5 months later...
  • 3 weeks later...
Posted

In september organiseert een vriendin van me voor de zevende keer een Perenplukfair.

In een boomgaard met diverse soorten prachtige perenbomen wordt een perenplukfair gehouden. Je kunt zelf peren plukken en er is een markt met diverse perenproducten, en producten uit de streek. Het is in een dorpje in Zuid-Holland, in de Hoeksche Waard, tussen Rotterdam en Dordrecht.

De precieze datum is nog niet bekend, maar ik wil jullie toch alvast op de hoogte brengen. Zou er iemand interesse hebben om hierheen te komen??

Tegen september zal ik nog wel n update plaatsen... voor t gemak!!

love life!!

Posted

Vanaf vrijdag 1 juni ga ik een weekje naar noord NoordHolland. Zijn er daar adresjes die ik móet bezoeken Zou het wel heel leuk vinden om een tuin-souvenier mee terug te nemen!

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

• 3 weeks later...
Posted

Beetje laat, maar voor diegene die zich zondag nog vervelen

In natuurtuin 't Loo in Bergeijk (NB) zondag a.s. tussen 12 en 17 uur ECO-natuurmarkt. Entree €2,- kids gratis.

Van imkers tot bio-bier, verkoop van kruiden, planten e.d. alles biologisch/ecologisch. Moestuin met veel info en ideeën over biologisch moestuinieren.

http://www.natuurtuin.org/site/

(ben er zelf nog nooit geweest, info samengevat van artikel in streekblad) Misschien voor vele van jullie te ver rijden, maar wilde het jullie ook niet onthouden!

Wij gaan in ieder geval even kijken!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

• 2 weeks later...
Posted

Afgelopen weekend was ik in het Openluchtmuseum Arnhem en daar bleken ze een grote kruidentuin te hebben. Wist ik niet. Was leuk.

Voor de agenda:

- Iedere dinsdagavond rondleiding;

- Planten- en zadendag op 22 en 23 sept 2012. Tip: zondag is er minder uitverkocht.

• 2 weeks later...
Posted

Kom net terug van bij Bastin....Lavendeldagen en nog veel meer ....de moeite waard....morgen is er ook nog open dag....van 10 tot 17

er was een bevriende lavendelfan uit Oostenrijk aldaar manden aan het maken van lavendel...heel erg leuk!!

pict368174881342268828.jpg

( had toestemming gevraagd voor foto maken ) En wil je de manden zien , dan moet je daar maar gaan kijken morgen ( in onderstaande nieuwsbrief zie je er ook een paar van )

Het hele programma:

http://ymlp.com/zlJJZi

en nee....ik heb geen aandelen

Posted

Dan hebben we je misgelopen Geedee, wij waren ook een weekendje naar zuid Limburg gegaan voor de lavendeldagen

Was erg leuk! Alleen jammer dat het veel geregend heeft.

Dus we zijn weer thuisgekomen met flink wat mediterrane planten (5 soorten lavendel, 2 soorten tijm, 2 soorten rozemarijn, 2 soorten salie enz. enz.

In dezelfde straat is ook een hostakwekerij met 1000 soorten hosta's, dus ook meteen een paar hosta's meegenomen, o.a. het soort dat het grootst wordt (wordt 1.20 )

Posted

Nee ik denk dat wij net kwamen toen jij weg was, want we kwamen wat later in de middag

Anders zouden we het wel gezien hebben, ik heb goed gekeken of er iemand liep die ik van de moestuindag herkende

• 3 weeks later...
Posted

Ieder jaar is er hier in het grote dorp een mooie moestuindag..de Jardinades. Een dag met thema moestuin en diversiteit. Kokopelli staat er met zijn bijzondere wereldzadenkraam, er worden pompoenen, bomen, struiken, sierplanten, gerookte knofloken, wijnen, kruiden, thuisinmaak, worsten, wandelstokken, bonsai`s, aparte groenten enzovoort enzovoort verkocht en tentoongesteld. Je kunt er heerlijk eten. Er is muziek en straattheater. Appelvrouw is hier live te bezichtigen..en dat op slechts 2,5 uur rijden vanaf Maastricht..komt dat zien, komt dat zien...

Edit: het lukt me niet om de flyer up te loaden..misschien met behulp van Jorieke of Luc...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Posted

Nou dat is toevallig....thema aubergine dit jaar....kan ik er gaan staan met een kraampje voor mijn winnend exemplaar te showen

Wat is benevoles???

Posted

Dat zijn vrijwilligers Er is ieder jaar ook een sociaal thema..dit jaar dus vrijwilligers in het zonnetje. Helaas zijn mijn aubergines niet om aan te zien ( er is nog geen vrucht) Ik zit er zwaar over te denken zelf in de middag met een kraampje te gaan staan met mijn overschot aan aardbeiplantjes, egyptische ui, tabaksplanten enz. Aan de andere kant: het is ook leuk om vrij te zijn, want er is veel te zien en te doen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎