Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik wil wat zaden bestellen bij Vreeken. Maar de verzendkosten voor een paar zakkies zijn nogal hoog, en natuurlijk hebben ze mijn gewenste zaden weer niet bij een andere webshop. De winkel is NET even te ver rijden

Misschien dat iemand hier, ook wat wil bestellen? Liefst alleen briefpost artikelen, anders krijg je dat weer... Dan delen we de (Vreeken)verzendkosten door het aantal deelnemers, en betaal je verder alleen de postzegels om het van mij naar jou te sturen.

Posted

Ja daar heb je gelijk in, maar heb je de verzendkosten ook meegerekend?? Bij vreeken's is dat toch iets van 4 euro??

Ik zet hieronder wel even de kosten van een zakje pluksla en een zakje andijvie (allebei iets van 20 zaden dacht ik)

Subtotaal €0,70 EUR

Verzending €0,12 EUR

BTW €0,04 EUR

Totaal €0,86 EUR

Betaling €0,86 EUR

De verzendkosten zijn dus absurd laag bij deze winkel..

Maar als je echt grote hoeveelheden wilt hebben, moet je toch bij een andere winkel zijn ja..

Posted

Ja, omdat de verzendkosten hoog zijn bij Vreeken, heb ik dit topic gestart

Ik wil graag courgette diamand (zonder stekels op de stelen en bladeren, echt een aanrader!), gele bietjes, gestreepte bietjes, sla-bladige basilicum, en een vleestomaat. En dat kan ik bij geen enkele andere webshop allemaal in 1 keer bestellen. Dus zit je altijd met meerdere verzendkosten.

Posted

Die sla-bladige Basilicum... is dat zoiets als die ik uit Duitsland had... ? (pag. 25 van Je Nieuwe Aankopen, met foto van zakje):

- Basilikum Serrata

(Salatblättriges Basilikum mit besonderes grossen fleischigen Blättern. Sehr intensives Aroma, hoher Ertrag, verträgt sowohl kühle als auch heisse Witterung)

Bij Vreeken's heet ie Basilicum Mammoth...

Posted

Goed om te weten!

Weet niet hoeveel er in mijn zakje (ligt op de tuin) zitten maar als het veel is kan je wel wat van mij krijgen.

Posted

Ik heb het geluk dat ik vlakbij Vreeken woon, als ik een keer iets voor iemand mee kan nemen en op kan sturen dan kan dat makkelijk, ben er regelmatig in de buurt!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Posted

Ik zou ook wel wat bij vreeken willen bestellen.

Als ik je vanmiddag ff via pb laat weten wat ik graag zou willen dan handelen we het financiele gedeelte meteen ook af.

Is dat goed?

Groetjes gemma

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

• 2 months later...
Posted

Ja als je zou kunnen kijken of ze het eindelijk hebben....nl:

GEVEERDE PIMPERNOOT

652660 STAPHYLEA pinnata

ook wel genoemd: PATERNOSTERBOLLEKESBOOM / KLOOTZAKKENBOOM

(Eng: Bladdernut)

Een gemakkelijk groeiende struik, die tot 5 m hoog kan worden en goed is te snoeien tot 2,5 m. In mei en juni bloeit de struik met witte, hangende bloemtrossen, gevolgd door de grappige

vruchten. De vrijwel ronde doosvruchten zijn vliezig, sterk opgeblazen, 2½ tot 4 cm groot en bevatten veel zaden. Ze zijn 2 tot 3-lobbig, bij rijpheid geelbruin en springen niet open. Zet ze op een zonnige tot licht beschaduwde plaats. De zaden zijn eetbaar.

inhoud verpakking: 10 zaden € 1,90

Heb m al een aantal keren proberen te bemachtigen via iemand die bij Vreeken langsging....nog steeds geen succes....misschien nu wel?....is handig als je het bestelnr meeneemt.....of de latijnse naam.....

Alvast bedankt

Trouwens ....vlgs mij heeft Jorieke ook interesse in diezelfde zaadjes ....klopt dat?

Posted

Dank!!!

Tja...die naam komt uit Vreekens eigen catalogi dus....

Het lijkt me wel een leuke om te kweken en te ruilen enz enz...

Wedstrijdje "klootzakken kweken" volgend seizoen??

Posted

Helaas, ze waren er niet. Geen idee wanneer ze wel weer komen. Moet er alleen niet te vaak heen, veels te veel leuke dingen, kan er wel uren rondkeutelen. Te leuk

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.