Jorieke123 Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Ik wil wat zaden bestellen bij Vreeken. Maar de verzendkosten voor een paar zakkies zijn nogal hoog, en natuurlijk hebben ze mijn gewenste zaden weer niet bij een andere webshop. De winkel is NET even te ver rijden Misschien dat iemand hier, ook wat wil bestellen? Liefst alleen briefpost artikelen, anders krijg je dat weer... Dan delen we de (Vreeken)verzendkosten door het aantal deelnemers, en betaal je verder alleen de postzegels om het van mij naar jou te sturen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
eelzuhtjuh Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Ik rij er na mijn vakantie zelf heen,.Ik vind het een geweldige winkel om te snuffelen maar online bestellen bij hun heb ik nu tot 2x toe als een drama ervaren. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Jorieke123 Posted July 24, 2012 Author Posted July 24, 2012 Ik heb er al vaak besteld, en heb weinig tot geen problemen gehad. De levertijd is lang, maar dat maakt nu niet uit. Ik hoef het toch niet meer te zaaien dit seizoen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Posted July 24, 2012 Author Posted July 24, 2012 Ach, volgende week een keer? Kan ook later... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jarno Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Misschien kun je eens kijken op http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/ (ik weet niet of ik links mag plaatsen???)Het kost daar geen drol (ook de verzendkosten niet), en ze hebben er ook bijzondere zaden.Ik heb er net zelf iets voor het eerst besteld, dus ik weet nog niet of je de zaden ook krijgt, maar het lijkt mij betrouwbaar. Quote
Jorieke123 Posted July 24, 2012 Author Posted July 24, 2012 Is idd een leuke webshop. Maar als ik er bijv. de grootbladige basilicum wil kopen, dan ben ik bij tuinkabouter 0,023333 cent per zaadje kwijt, en bij Vreeken 0,00135... cent. En dat is al bij de 1e soort die ik zo even opzoek daar.Ik heb een iets te grote tuin voor de kleine zakjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jarno Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Ja daar heb je gelijk in, maar heb je de verzendkosten ook meegerekend?? Bij vreeken's is dat toch iets van 4 euro?? Ik zet hieronder wel even de kosten van een zakje pluksla en een zakje andijvie (allebei iets van 20 zaden dacht ik) Subtotaal €0,70 EURVerzending €0,12 EURBTW €0,04 EURTotaal €0,86 EURBetaling €0,86 EUR De verzendkosten zijn dus absurd laag bij deze winkel.. Maar als je echt grote hoeveelheden wilt hebben, moet je toch bij een andere winkel zijn ja.. Quote
Jorieke123 Posted July 24, 2012 Author Posted July 24, 2012 Ja, omdat de verzendkosten hoog zijn bij Vreeken, heb ik dit topic gestart Ik wil graag courgette diamand (zonder stekels op de stelen en bladeren, echt een aanrader!), gele bietjes, gestreepte bietjes, sla-bladige basilicum, en een vleestomaat. En dat kan ik bij geen enkele andere webshop allemaal in 1 keer bestellen. Dus zit je altijd met meerdere verzendkosten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Die sla-bladige Basilicum... is dat zoiets als die ik uit Duitsland had... ? (pag. 25 van Je Nieuwe Aankopen, met foto van zakje):- Basilikum Serrata (Salatblättriges Basilikum mit besonderes grossen fleischigen Blättern. Sehr intensives Aroma, hoher Ertrag, verträgt sowohl kühle als auch heisse Witterung)Bij Vreeken's heet ie Basilicum Mammoth... Quote
Jorieke123 Posted July 24, 2012 Author Posted July 24, 2012 Dat zal hem zijn ja. Ik had wat zaadjes van Dennis gekregen vorig jaar, en ze bevallen goed. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 Goed om te weten! Weet niet hoeveel er in mijn zakje (ligt op de tuin) zitten maar als het veel is kan je wel wat van mij krijgen. Quote
DebjeDuif Posted July 25, 2012 Posted July 25, 2012 Ik heb het geluk dat ik vlakbij Vreeken woon, als ik een keer iets voor iemand mee kan nemen en op kan sturen dan kan dat makkelijk, ben er regelmatig in de buurt! Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Gemma Posted July 25, 2012 Posted July 25, 2012 Ik zou ook wel wat bij vreeken willen bestellen.Als ik je vanmiddag ff via pb laat weten wat ik graag zou willen dan handelen we het financiele gedeelte meteen ook af.Is dat goed? Groetjes gemma Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jorieke123 Posted July 25, 2012 Author Posted July 25, 2012 Komt goed Gemma! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DebjeDuif Posted October 18, 2012 Posted October 18, 2012 Ik ga zaterdag even langs bij Vreeken voor wat knoflook ed, kan ik nog iets meenemen voor iemand? Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
geedee Posted October 18, 2012 Posted October 18, 2012 Ja als je zou kunnen kijken of ze het eindelijk hebben....nl: GEVEERDE PIMPERNOOT652660 STAPHYLEA pinnataook wel genoemd: PATERNOSTERBOLLEKESBOOM / KLOOTZAKKENBOOM(Eng: Bladdernut)Een gemakkelijk groeiende struik, die tot 5 m hoog kan worden en goed is te snoeien tot 2,5 m. In mei en juni bloeit de struik met witte, hangende bloemtrossen, gevolgd door de grappigevruchten. De vrijwel ronde doosvruchten zijn vliezig, sterk opgeblazen, 2½ tot 4 cm groot en bevatten veel zaden. Ze zijn 2 tot 3-lobbig, bij rijpheid geelbruin en springen niet open. Zet ze op een zonnige tot licht beschaduwde plaats. De zaden zijn eetbaar. inhoud verpakking: 10 zaden € 1,90 Heb m al een aantal keren proberen te bemachtigen via iemand die bij Vreeken langsging....nog steeds geen succes....misschien nu wel?....is handig als je het bestelnr meeneemt.....of de latijnse naam..... Alvast bedankt Trouwens ....vlgs mij heeft Jorieke ook interesse in diezelfde zaadjes ....klopt dat? Quote
Jorieke123 Posted October 19, 2012 Author Posted October 19, 2012 De klootzakkenboom! Ja Al heb ik nooit zo'n succes met het opkweken van dat soort struiken/bomen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DebjeDuif Posted October 19, 2012 Posted October 19, 2012 Ik ga morgen eens kijken voor jullie (zal maar niet letterlijk om de klootzakkenboom vragen he ) Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
geedee Posted October 19, 2012 Posted October 19, 2012 Dank!!! Tja...die naam komt uit Vreekens eigen catalogi dus.... Het lijkt me wel een leuke om te kweken en te ruilen enz enz... Wedstrijdje "klootzakken kweken" volgend seizoen?? Quote
DebjeDuif Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Geeft weer een hele nieuwe betekenis aan het spreekwoord "je kan de boom in" Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
dennislp Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Goed idee Geedee En eh, als vreeken ze nu weer niet heeft; misschien slim om te mailen met de vraag of ze ze kunnen bestellen voor je? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
geedee Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Tja en dan wachten we waarschijnlijk ook 10 jaar Quote
DebjeDuif Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Helaas, ze waren er niet. Geen idee wanneer ze wel weer komen. Moet er alleen niet te vaak heen, veels te veel leuke dingen, kan er wel uren rondkeutelen. Te leuk Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
dennislp Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Dan optie 2 S164 Staphylea pinnata Tsjechië 5 zaden Voeg toe aan boodschappenmandhttp://www.kpr.eu/nl/trees/?slist_page=0&slist_letter=S€1,80 voor 5 zaden daaro. Of kant en klaar: http://www.esveld.nl/zoeken.php?zoekterm=Staphylea%20pinnata&pagina=1&product=planten Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Recommended Posts