Geplaatst: 14 augustus 201213 j Gisterenmorgen vond ik een egeltje dat volledig verstrikt zat in het net dat over de aardbeien hangt. Ik dacht eerst dat hij dood was maar hij was moe en opgerold in slaap gevallen. Het net doorgeknipt en daarna was het een heel gepriegel om het net uit al z'n stekeltjes te halen.Uiteindelijk geslaagd, zie foto....is het geen schatje?
Geplaatst: 14 augustus 201213 j zo hadden wij dit jaar er eentje in de voortuin verstopt tussen al ons hoge onkruid. Achteraf zei de buuf dat die nog zwanger was ook hahaha.Ze zien er zo lief uit...
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Schattig! En je hebt er een mooie foto van gemaakt. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Kattenvoer is ook goed, zowel droogvoer als blikvoer. En nooit melk!Bij paniek even bellen naar de lokale "egelopvang".
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Erg mooi, en lief uit het net gehaald..En nu weer laten wandelen natuurlijk We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Wat een schatje en gelukkig was je optijd Geef 'm een eitje, hij zal rap opkikkeren Rare vraag misschien ,maar dat eitje rauw of gekookt ??? (mijn ratten eten bv een gekookt ei vandaar haha) De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Geplaatst: 21 augustus 201213 j Grappig beestje! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 26 augustus 201213 j Wat een schatje en gelukkig was je optijd Geef 'm een eitje, hij zal rap opkikkeren Rare vraag misschien ,maar dat eitje rauw of gekookt ??? (mijn ratten eten bv een gekookt ei vandaar haha)Maakt volgens mij niet uit, mijn ratjes waren ook dol op gekookte eitjes, maar egels eten die ook rauw. Zo roven ze die ook uit een nest als ze de kans krijgen om dat te doen. Ze eten zelfs vogeljonkjes op als ze eraan geraken. Ooit een uitgehongerde egel (hadden we pas uit een put gered) een pas uitgevlogen en nog niet zo handig mussenjong zien killen dat toevallig naast hem op de grond gevlogen kwam.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.