Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Indische Loopeenden houden


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Vraag je dat aan mij of aan Jorieke?

 

Ik wil zeker geen 11 eenden houden en biedt bij deze er een stel te koop cq ruil aan..

 

Eigenlijk allebei wel interessant.

Jammer dat ik geen plek heb voor dieren, ik vind die loopeenden echt superleuk. Het zal vast geen probleem zijn er een nieuw MTF-huisje voor ze te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de 4 kuikens naar een andere ren gedaan, omdat er nu nog kippen lopen op de plek waar ik ze los wil laten. En de kippen zijn echt weer flink aan het jagen op de volwassen eenden, dus dat wou ik die hoempels nog niet aandoen.

 

Er moeten even wat oude legkippen weg, dan de jonge legkippen naar de plek van de oude legkippen, en dan de eendjes naar de plek waar nu de jonge legkippen lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok..de grote gevogelteverhuizing dus

Mijn loopeenden zijn net met pa en ma in de beek geweest..ik heb ze een kwartiertje daar gelaten en toen weer terug gejaagd..ook al zijn ze drie weken, ik vind het nog wel eng zo in de bosjes waar ik geen zicht meer op heb. Rond de beek is alles dichtgegroeid. Ik denk dat ik een groot deel snel verkoop..ik kan het eten bijna niet aanslepen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat loslopen met pa en ma gaat dus niet lukken..pa probeert ma zo snel mogelijk van de kleintjes te scheiden en die letten zelf ook niet meer zo op. Het gevolg is dat ik op een gegeven moment overal in de tuin en vooral in de bosjes of onder het hoge zevenblad eendjes hoorde piepen..ik zag er zelfs eentje over de muur bij de poel rennen en er aan de andere kant weer afvallen. Na veel gedoe heb ik ze weer bij elkaar gedreven. De beslissing is gevallen: sinds gisteren staan er 8 te koop.

2015-06-29-0924091435644562.402015-06-29-0958551435644560.39

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Onze bruine eend zit weer op eieren, 11 stuks nu. Ik wil volgende week nog even schouwen, als er wat onbevrucht blijken dan scheelt dat ook weer qua aantal waarop ze moet zitten.

 

Ik denk dat ze nu een kleine week echt zit. Maar vind het wel moeilijk zien hoor. Ze zijn in de periode daarvoor ook al veel meer op het nest. Maar dekken de boel dan nog niet af met stro en veertjes. Nu wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via google kwam ik op dit erg interesante onderwerp terecht.

Ik heb dan weliswaar geen moestuin, maar wel een grote tuin met veel slakken.

Dat dit goede slakkeneters zijn en ze erg veel gebruikt worden voor het drijven en ik dus met mijn hond doe maakte de keus vrij gemakkelijk in het kiezen van de eend.

Sinds enkele maanden lopen hier een 7tal loopeenden.

In het begin waren ze erg schuw, maar ze komen steeds meer los en zijn inmiddels totaal niet meer bang voor mij of mijn handelingen wat maakt dat ik nu ook met ze kan gaan werken met de hond.

Ik heb dit jaar verscheidene malen geprobeerd eieren via de broedmachine uit te broeden, zo'n 50 nu met als resultaat de laatste ronde welgeteld 1 eendje.

Deze schreeuwde moord en brand als ik de kamer uit liep dus heeft gezeldschap gekregen van 2 muskuseendjes en vanaf vrijdag komen daar een paar pekingeendjes voor het vlees bij.

Broeden deden de dames hier dus niet vandaar dat ik voor de broedmachine ben gegaan, maar wat ik verkeerd doe?

Als ik de fokkers in de omgeving hoor lopen allemaal tegen hetzelfde probleem aan, alles dood in de dop.

Er is wel weer een dame aan de leg, maar om nu nog een broedronde te doen vind ik wel erg laat worden.

Dat en door de kraaien die de eieren jatten als ze de kans krijgen maakt dat ik ze wel moet rapen momenteel.

Volgend jaar hopelijk wat meer geluk.

Ik heb me hier aangemeld omdat er erg weinig info over de loopeend te vinden is en om leuke verhalen en ervaring uit te kunnen wisselen

 

Mijn 7 tal:

 

 

 

En het 3tal kuikens wat hier nu rond loopt. Rechts het loopeendje Jojo, daarnaast kroepoek en sambal de muskuseendjes

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Mijn buurman werkt ook met hond en eenden en geeft veel demonstraties op braderieën en zo. Wat voor een hond heb je? Waarom de eieren niet zijn uitgebroed? geen idee. Het duurt wel lang voordat moeder eend echt begint met broeden..de eieren liggen er een tijdje voordat ze begint.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eieren onder onze bruine eend bleken niet bevrucht. Ik heb ze dus maar weer weggehaald. Jammer, maar er lopen nu 8 eenden rond hier en dat is ook wel even genoeg. Wat een gekwaak soms!

We hebben de 4 jongere eenden (zien er ondertussen net zo uit als de oudere eenden, qua formaat en verenpak enzo) nu weer bij de oudere eenden (hun ouders) gezet. We kijken wel hoe het gaat. Er moest meteen achter elkaar aan worden gezeten enzo. Maar meer om 'liefde' dan om haat hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk! Hier ook weer nieuwe loopeenden nadat vorig jaar een deel in muilen van roofdieren viel en een gedeelte wegliep nadat visite het hek open had laten staan. Ze zijn hier erg moeilijk te krijgen maar vandaag 5 prachtexemplaren bij een fokker gekocht. bye bye slakken! ( voor dit jaar niet meer zo op tijd maar volgend jaar hoop ik er profijt van de hebben) Ze zijn nu 4 maanden oud.

 

 

 

DSC0893149641438807236.JPGDSC0895997261438807255.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nee Erny, ze zitten beneden en mijn zwembadje staat veilig boven Ze krijgen een eigen vijver en een caravan voor de nacht Daar liet de buurman een paar weken terug een boom op vallen toen hij zaagde, is nogal niks meer van over maar goed genoeg als schuilplek voor de eenden. Die kunnen er tenminste nog rechtop in staan, mensen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...