Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik wil het volgend jaar ook graag proberen wordt gek van de fruitvliegjes in de keuken bij tijd en wijle…

groetjes Sandra

Geplaatst:

Tijdje geleden heel deze post gelezen met veel interesse en besloten ooit ook deze plant te gaan houden (uit zaad natuurlijk). Toen laatst vriend vroeg in tuincentrum "wil je er ook een?" zei ik volmondig JA niet tot me door laten dringen dat je die planten moet voeren met vers vlees en ik zie die beestjes door de groene bladeren spartelen in mijn venusflapje! best heftig hoor, gaat ook nog best lang door. Mijn vriend vind het leuk om ze te voeren en ik zit er naar te kijken.

DSC0572682661410630766.JPG

oh en niet onbelangrijk: de kleine flapjes van mijn venus vangen mijn Fungus Gnats/varenrouwmug

nu wil ik voor de carnivorous plant butterwort gaan, gelukkig heb ik niet veel mugjes, maar ik heb ze wel en heb nu alle vertrouwen

ik vind het eigenlijk best toffe planten, wel even wennen zoals gezegd

vriend zegt dat ik de planten ook soms droog moet laten staan, is dat zo, ik geef water uit een bron

Geplaatst:
Jet, je had toch een Venus vliegenval van mij?

Die kan / moet 's winters buiten blijven, een koude kas is ideaal. Plant sterft dan bovengronds af. Winterrust, dat is normaal.

geweldig nieuws met een kas tot mijn beschikking

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik heb de plant nu net in de kas gezet maar ik mis hem best in de keuken. Hij staat daar beter maar ik kijk er zo graag naar, denk dat ik hem terug zet Kan je de venus stekken? Zo niet dan zou ik echt wel zaadjes willen van een mooie plant

Geplaatst:

Ik ben een weekje op vakantie geweest. Afgelopen zondagavond thuis gekomen, en jeetje wat zijn mijn Drosera's gegroeid!

Het is natuurlijk ook heel mooi weer (geweest) en mijn planten hebben al die tijd op de vensterbank in de zon gestaan. Ook mijn Venus Vliegenvalletjes gaan goed.

Hoi Zaaizee, hier staat het één en ander over stekken: http://www.flytraps.nl/?page_id=127

Geplaatst:

Dankje! Dat gaat helemaal goed komen dus. Ik heb een hekel aan vliegen. Moet mezelf echt voorhouden dat vliegen geniaal zijn en wel even de boel achter me opruimen. Toch vind ik ze vies. Een vlieg in huis bah die gaat er uit en anders dood maar nu heb ik de vleesetende plant (ik lijk wel tellsell) en zijn ze meer dan welkom in huis en dat voelen ze en zijn ze ineens zo verdwenen. Wat ik ook leuk vind om te zien is als mijn venus zich weer opent hij 'draadjes' trekt, lijkt net speeksel, aaaah lekker gegeten

Geplaatst:

Ik heb ook zo’n venusflap gevalletje ben benieuwd hoe en wat..

groetjes Sandra

Geplaatst:

Vliegen zijn irritant!

Als je ze wegjaagt dan ziten ze er met 2 seconden weer. Maar als je de vliegenmepper pakt dan zijn ze ineens in geen velden of wegen te bekennen.

De groei van mijn plantjes valt me niet tegen. De drosera doen het nu al (kleine insectjes) maar ik hoop dat de venus vliegenval volgend jaar ook vliegen zal vangen. Ieder plantje heeft al hele kleine miniscule kleine happertjes

Geplaatst:

Leuk Sandra. Heb je hem gekocht of zelf gezaaid?

Geplaatst:

Sandra venusflap

Geplaatst:

Afgelopen dagen prachtig weer, dus ik denk; ik zet mn plantjes lekker buiten in de zon. Kom ik net in de tuin zie ik allemaal zand en 2 plantjes naast de pot liggen. Is er dus gewoon een vogel mee aan de haal geweenst

Maar ik denk dat het te plakkerig in de snavel was want volgens mij mis ik niks

Geplaatst:
Leuk Sandra. Heb je hem gekocht of zelf gezaaid?

Zelluf…. gekocht oms: .

Ik wil best wel zelf zaaien maar dan moet ik eerst wat meer er van weten, dacht probeer dit eerst maar eens.

groetjes Sandra

Geplaatst:

De mijne staan nog steeds lekker buiten. Henk ,de venus ik van jou had doet t heel goed.

Geplaatst:

Ik ben bang dat ik de mijne dan maar nog een tijdje binnen moet laten..

O maar dat is ook leuk Sandra. Nu heb je er gelijk wat aan.

Zelf zaaien is ook leuk, maar je moet wel geduld hebben. Ik heb ook een Venus Vliegenval gezaaid, maar die valletjes zijn slechts enkele milimeters groot

Geplaatst:

Of hij in deze verschijningsvorm (kleuren) ook werkelijk bestaat ? Ik vind het maar een raar ding . Even vreemd en 'bijzonder' als de specificaties en omschrijving die erbij staan.

chinesevenus12351411320793.JPG

venus216421411320692.JPG

Beschrijving

De venus flytrap is een vleesetende plant is zeer interessant, in de top van het blad heeft een soortgelijke" schelpen" vallen, en honing opleverend, wanneer een buginto, kan de snelheid om grip, en de spijsvertering. De venus flytrapunique insecten vangen vermogen en koele uitstraling, maken het uitgegroeid tot de meest populaire insectivorous planten thuis spel speler favoriete!

Planten punten: de venus flytrap is gevoeliger voor kwaliteit van het water, het gebruik van water laag gehalte aan mineralen water( zoals water, zuiver water); hoge temperatuur in de zomer is gemakkelijk om rotte stam, wortel environmentventilation, goede koeling, goed licht, grote temperatuur verschil tussen dag en nacht kan bijdragen tot het verminderen ziekte optreden; forfertilization volgens indicator concentratie boven 1/5 spuiten!

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Even vreemd en 'bijzonder' als de specificaties en omschrijving die erbij staan.
Ja, met recht "Chinees", maar het is dan ook de Alibaba-site

Het kost bijna niets, maar ik heb geen credit card, anders zou ik het meteen bestellen.

Voorstel aan iemand die wél een credit card heeft: als jij het zaad bestelt, dan maak ik het geld over op jouw rekening. Dan kun je zelf de helft van het zaad houden en de andere helft naar mij sturen. Wie?

(En dan maar hopen dat er echt uitkomt wat je verwacht )

Schermopname-1239181411387190.png

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een vraagje. Volgens mij heb ik het nog niet in dit topic voorbij zien komen.

Hoe zit het met de slachtoffers van de Drosera's?

Moet ik die zelf verwijderen en hoe?

Geplaatst:

ik heb niet het gevoel dat het plantje het fijn heeft bij mij..maak me een beetje zorgen over de plant (ze doet de bekjes niet meer mooi open) en sommige flapjes beginnen zwart te verkleuren ik heb het plantje van de kas weer in huis gezet maar ik ga haar morgen weer terug in de kas zetten gênant eigenlijk

Geplaatst:

Het zal inderdaad het begin zijn van de winterrust. Bij mij is dat bij de venus vliegenvangertjes ook al goed te zien. Net als vorig jaar zie ik momenteel weer de symptomen . Geel worden van bladstengels en valletjes , het uiteindelijk zwart worden en verdorren ervan en valletjes die alleen nog maar traag of zelfs helemaal niet werken.

IMG465069101413053773.JPG

Als jouw plantjes er zo ongeveer uitzien als die van mij is er dus niks aan de hand zaaizee .Dit voorjaar kwamen ze bij mij na hun eerste overwintering weer in volle glorie terug. Zelfs zodanig dat ik de planten moest splitsen omdat voor een goede ontwikkeling al die nieuwe groeipunten elkaar teveel in de weg zaten .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Weet iemand wat ik met de dode insectjes in de Drosera moet doen?

Kunnen die blijven zitten of moet ik ze verwijderen? En als dat moet hoe doe ik dat dan?

Geplaatst:

Oké dan weet ik dat.

Dank je Henk!

Geplaatst:

mijn vleesetende plantjes gaan over een paar daagjes de kas in. Je merkt al dat ze beginnen af te sterven en het weer neemt ook af. Maar heb 1 vraagje: mijn pinguela maakt nu bloemen ! wat moet ik nu doen ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic