Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik klaag ff over al die mensen die je eerst zoenen en/of een hand geven en dan zeggen: o ik heb zo overgegeven vannacht.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

eet smakelijk

Geplaatst:

Het klinkt misschien raar maar ik baal zo dat ik zo vreselijk moe ben.

Had graag nog even in de tuin willen werken maar moet natuurlijk ook naar me lijf luisteren.

Heb nog 2 kids rondlopen die ook aandacht willen, me huishouden en vanavond ook nog eens visite.

Dus moet wel wat energie over houden.

Maar zou zo kunnen slapen!

Geplaatst:

Eva, die delen we idd elk jaar weer opnieuw. Het is bijna een regelmaat.

Appelvrouw, gezellig zulke mensen

Ilse, wintermoeheid? Hybernation?

Soms lijkt t leven wel veel van een mens te verlangen. Of we willen gewoon teveel. Zou dat t kunnen zijn? Multi-tasking.. cut the crap, daar zijn we te moe voor...

Good things come in small packages

Geplaatst:

Er zit een verstopping.

En het goede nieuws: vandaag de boel opgebroken en wanneer ze terug komen om het probleem te verhelpen hoor ik volgende week

Geplaatst:

Ik wilde snackkomkommers zaaien, F1 zakje met 8 zaden. Maak ik het open en blijken er welgeteld 2 zaden in te zitten. Zakje kostte bijna 7 euro, dus ik terug naar Welkoop. Op loopafstand, maar ik heb de hele week al een keelgriepje of zo, dus dat was me eigenlijk al teveel. Bij Welkoop werd een nieuw zakje opengemaakt, daar zat een binnenzakje in, dat niet in mijn zakje zat. In het zakje zaten de 8 zaden. De 2 zaden van mijn eigen zakje heb ik ook meegekregen, dus eind goed al goed.

Geplaatst:

pff en dan nu ik ff klagen:

Dit jaar komt het er echt op aan met de moestuin in Hongarije, vorige jaren nam ik vanalles aan zaailingen mee daarheen, heul veul, en dan ging ik naar Nederland en dan kwam ik weer terug daar en dan was de helft verdroogd en overwoekerd. Dit jaar ga ik het goed doen, we gaan er wonen, dus niks verdrogen en niks overwoekeren meer!

Dusssss veel zaailingen weer dit jaar.. de eerste lading paprika's is door de nieuw kitten van 5 maanden onthoofd

Mijn spruitjes op de magnetron op de wasmachine in de keuken trilden door het centrifugeren van het apparaat op de grond (huh de eerste 3 weken niet maar opeens wel)

Verder is er geen zon en heb ik sowieso geen vensterbanken, mijn houtkachel is snachts uit en de temperatuur zakt zo erg dat ook mijn pepers en aubergines het opgeven... (heb ze vandaag een kruikje voor de nacht gegeven op advies van een medeforumlid )

Mijn meloen lijkt aangegeten door de kat.. terwijl ik mijn zaaibakje opende en weer vulde met wat tomatenzaadjes nam de kat een hap uit de grond, dat waren dus mijn kiemende knolselders.

Ik ga dus dit jaar alleen maar met tomaten, plantuien, courgettes en pompoen en wat zielige pepers verhuizen

en dan ben ik ook nog vorige week mishandeld door een gestoord wijf en heb ik een hersenschudding en gekneusde ribben en die zorgen er voor dat ik niet eens fatsoenlijk kan lachen zonder pijn... arhhhhhhhhh

sjoh.. dat lucht op

Geplaatst:

Wauw... das wel een hele puts ellende op een rijtje...

Wat zeggen ze ook alweer?: "Een ongeluk komt nooit alleen"... o.i.d.

Hoe gaat het nu met je arme beurse lichaam??

Maar gezien je toch ook naar de MTFD komt wil ik best wel een paar peperplantjes voor je meenemen (Cayenne, Jalapeno) ter vervanging.

En die Aubergines kan je makkelijk nog opnieuw zaaien, die groeien toch snel.

Geplaatst:

Ja de aubergines heb ik van de week opnieuw gezaaid! Ik hoop dat die goed opkomen nog.

Mijn pepertjes ga ik even aankijken nog, vannacht met kruik dus haha, ik zie vaag her en der blaadje 3 en vier komen bij de nog levende planten, de helft is omgevallen (van de kou denk ik)

Lief aanbod van je, ik laat je weten of het nodig is , afhankelijk van deze laatste lading, misschien blijft er iets leven.

Ja ben wel beurs nog.. maar dan is zo'n plantenverlindende kitten opeens weer lief, die ligt alleen maar op schoot te knorren terwijl ik op de bank lig

Geplaatst:

je kunt toch ook wat jonge plantjes in hongarije kopen? (als we hier pech hebben met iets en geen tijd meer om te zaaien gaan we ook naar onze tuinboer)

(trouwens: betekent Piroska = schuilplaats?)

Geplaatst:
Ik klaag ff over al die mensen die je eerst zoenen en/of een hand geven en dan zeggen: o ik heb zo overgegeven vannacht.

En ik heb het( de buikgriep dus) dus gekregen vrijdag! De hele nacht op en voor het toilet...(Dat kon ik er net bijhebben )

Ik hoop dat ze hier eens een hygiënische postbus 51 spot overmaken!!

Geplaatst:

Appelvrouw beterschap ,want dat is onzettend vervelend om te hebben .

Geplaatst:
je kunt toch ook wat jonge plantjes in hongarije kopen? (als we hier pech hebben met iets en geen tijd meer om te zaaien gaan we ook naar onze tuinboer)

(trouwens: betekent Piroska = schuilplaats?)

Ja tuurlijk kan ik in Hongarije kopen, dat is geen probleem, ik wil alleen zelluf doen

Piroska=Roodkapje

Geplaatst:

zeg piroska waar gaat gij hene..............

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

maar niet alleen!

Geplaatst:
Appelvrouw beterschap ,want dat is onzettend vervelend om te hebben .

Thnx zonnetje.gelukkig is het over

Geplaatst:

Piroska=Roodkapje

leuk!

ga ik gebruiken voor de kleindochter...er was eens, hééél lang geleden een Piroska.

Weet jij eigenlijk wel wat een Piroska is? Nee? ....

Geplaatst:
Geplaatst:

ggggrrrrrrr....

er was eens heel heel heeeeeeel lang geleden geen gezeur van digitaal belastingaangifte/kwijtschelding te moeten doen!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

...zo rond 1500 voor Chr...maar toen had een beetje tuinder geen geld, alleen maar kinderen en groenten...

Geplaatst:

Grrrrr... heb ik pootaardappelen in de woonkamer staan.

Trekt me jongste dochte die van de kast af en eet onze tekkel 4 van de 12 aardappelen voor de helft op..

Geplaatst:

Een schrale troost is dat je ook halve aardappels kunt poten.

Geplaatst:
Grrrrr... heb ik pootaardappelen in de woonkamer staan.

Trekt me jongste dochte die van de kast af en eet onze tekkel 4 van de 12 aardappelen voor de helft op..

Ik hoop dat je hond de helft heeft genomen waar géén - giftige - uitlopers aan zaten...

Geplaatst:

De aardappelen hadden nog geen uitlopers en hij heeft er niet veel van op er lag meer kapot gebeten onde de tafel.

Ik weet dat de uitlopers giftig zijn en dacht ze goed weg te hebben gezet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.