Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ha ik voel me ook al quasi schuldig als ik een keer niks in de tuin doe. Er liggen heel veel zaden te popelen om vandaag nog de grond in te mogen, planten barsten uit hun te kleine potten.

Morgen is er weer een dag en overmorgen weer, relax!

Geplaatst:

Camera-update: Na 3 en een halve week heb ik hem mogen ophalen... (had écht vannacht nog gedroomd dat ik een lelijk matgrijs plastic toestel met de naam GAX terug kreeg ipv mij eigen toestel.... zie het nóg voor me... ) Sluiter-onderdeel is vervangen... verder geen info... Maar hij doet het dus weer. Hoezeee!!!

Geplaatst:

GAX de Haarlemse stage bouwers? krijg je natuurlijk wel een ijzersterk toestel

Geplaatst:

Moet ik me schamen voor het koningslied, of voor de Nederlandse bevolking?

Ja dat lied is niet super.. Sommige zinnen falen ook. Maar goed, net alsof iedereen muziek van grote artiesten wel leuk vind.. Bij elk nummer heb je mensen die het top vinden, en mensen die het niks vinden. Sommige mensen doen bijna alsof we de naam van Nederland veranderen met dit liedje.. Kom op zeg. Het is maar een liedje..

Vooral belachelijk hoe sommige bekende mensen beginnen te reageren. Nico Dijkshoorn...: ""Ik ben voor een milde steniging van iedereen die aan deze wanstaltige troep heeft meegewerkt en nog gaat meewerken."

Nederland laat zich weer van z'n beste kant zien

(Deze is wel nogal beter

)
Geplaatst:

Ik moet eerlijk toegeven dat de achtergrond muziek mij een beetje aan Pocahontas deed denken. Maar inderdaad alle ophef die erover gemaakt wordt is het niet waard, vind ik. Vooral alle denigrerende opmerkingen vind ik een beetje over de top.

Het is, inderdaad, maar een liedje.

Geplaatst:

Nu we het toch over de kroning hebben: ik klaag over al het geld dat dat kost. Alsof we in het land geen betere besteding hebben. Bijvoorbeeld in de gehandicapten- of ouderenzorg.Ik vind wel dat hoogwaardigheidsbekleders het goede voorbeeld moeten geven met bezuinigen.

Gewoon een kroning in het paleis op tv en alle rompslomp eromheen afschaffen. Of het hele koningshuis afschaffen, dat scheelt ook veel geld, kunnen we weer belasting gaan vangen van al die Oranjes...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Helemaal mee eens Jet.

Geplaatst:

bezuiningen mag/moet ,afschaffen niet.

Iets anders kost ook wat.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ze moeten mij tot koning maken. Heb al ervaring op mijn eigen koninkrijk. Geef mij 2,5k in de maand als toelage, kom ik ook af en toe buiten de tuin zwaaien. Verder heb je nooit meer last van mij. 1x per maand fotosessie en willig poseren ( op mijn tuin natuurlijk ) Wil ook nog wel een keer naar de studio komen voor iets op de set daar. Ik zal willig glimlachen en ook een net pak aantrekken ( moet ik wel eerst kopen , vandaar ook de ruime 2,5k )

En netjes, zorgvuldig en langzaam praten kan ik ook wel.

Geplaatst:
Geplaatst:

Nu KONING ik heb hier wel een kroon voor je??

p105010315151366703692.JPG

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Het "Koningslied" is, naar mijn mening, net als het hele gebeuren, Zum Kotzen!!

Zijn geen amateurs ofzo die daar met iets goeds op de proppen wilden komen, en wat ze geproduceerd hebben is, op elk gebied (muzikaal en zeker qua nederlandse taal), kort gezegd: dikke shit!!!

Is gewoon simpelweg de titel "Het Koningslied" niet waard... Noem het dan maar "ons liedje voor Willem" oid. (En ik heb 'm écht 1 x hélemaal beluisterd en de text meegelezen... hoeft nu gelukkig nooit weer )

Dit was zeker een goede gelegenheid geweest om het hele geldverslindende Koningshuisgebeuren af te schafffen!!!

Waar is het referendum waar wij, het volk, ons hierover kunnen uitspreken???

En totaal absurd dat de bevolking moet opdraaien voor het hooggeprijsde elitaire feestje.

Dat zet de teneur wel voor de aanstaande periode waarin hij Koninkje mag spelen.

Het meest geschikte Koningslied bestaat trouwens toch al? Heeft André van Duin allang geschreven...

Willempie hoor je overal...

Willempie 't is een raar geval...

http://www.youtube.com/watch?v=NEvOJcHku4Y

(zie op youtube dat meer mensen dat hebben bedacht... )

Mij vindt je in ieder geval die dag op de moestuin (waar de Goudsbloemen gelukkig nog niet bloeien en dus geen Oranje terreur bestaat).

Geplaatst:

Het intereseerd mij eigenlijk geen bal, ik vind het met name gewoon leuk vanwege de grote gezellige rommelmarkten waar ik andermans rotzooi kan kopen die voor mij schatten lijken te zijn! ( totdat ik ze samen met 4 kids, vriendlief en mijzelf in de auto moet proppen..dan vervloek ik alles weer..heeeeeeel even

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Koningshuis afschaffen ( dan kan die man met zijn gezin ook gewoon lekker gaan leven) maar Nationale Vrij-rommelmarkt-dag behouden?

Geplaatst:

Jet, helemaal brilliant! Ehh mag het dan 2x per jaar...?

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Helemaal vóór, iedereen met z'n troep op de stoep...

Oeps... ben op idee gebracht... ík heb heel veel troep... op Koninginnedag mag het een straat verderop op de stoep... hmmm... eens even over nadenken nog. Dat móet te combineren zijn...

Geplaatst:

" Waar is het referendum waar wij, het volk, ons hierover kunnen uitspreken??? "

Ik denk eigenlijk, dat als het volk zich zou mogen uitspreken hierover, we gewoon over 2 weken een koning zouden hebben

Geplaatst:

Begin van het koningslied is wel goed Maar wat ik vooral dacht: Is het nou wel echt 'n meezing nummer?

bijvoorbeeld is al veel meer een mee zing nummer denk ik..

En ehh, Het koningshuis levert ook wat op naast de kosten he? 30 april zit iedereen weer flink aan de lekkere dingen en alcohol. En de handelsmissie's etc. naar het buitenland, Toeristen die misschien worden aangetrokken door 30 april, Nederland dat op 30 april weer wereldwijd in het nieuws is, etc. Helemaal zinloos is een koningshuis nooit

Denk dat we ons beter druk kunnen maken over zinlose subsidies van soms honderden miljoenen aan grote bedrijven...

Geplaatst:

vandaag op de tuin dacht mijn jackrussel eens van ik ga door het kippengaas heen. Heeft in vijf tellen twee kippen gepakt van de drie. En dat met zijn twaalf jaar . eentje heeft schaafwonden eentje bloede een beetje op zijn rug. En overal veren pff en die hadden ze niet zo veel.

Ze waren flink in de stress en gepikeerd.

Eens kijken of ze morgen nog leven anders wordt het kippensoep, ook lekker maar wel zonde.

En de hond op zijn donder geven tja dat doe je wel ff maar snapt toch niet dat deze kippen niet dood mogen en die in het bos wel.

Ach tis gewoon mijn schuld had ik ipv van kippengaas maar de eerste 40 cm hoog met hout moeten maken

Geplaatst:
snapt toch niet dat deze kippen niet dood mogen en die in het bos wel.

Huh? Kippen in het bos mogen wel dood?

Geplaatst:

Ach als ze vrij zijn in het bos gaat er wel eens een rat, haas, mol, of kip aan. Russels zijn jagers he dat zit in het bloed.

Tja de oudste bijt gewoon door dubbel kippengaas heen op zijn oude dag.

Paarden doen ze natuurlijk niets dat is van ouds al zo en die band zit in de genen ze zijn ze gewend maar andere beesten dan honden en paarden tja.

Tenminste de oudste der dochter (onze jongste) snapt helemaal niets van jagen das wel zo makkelijk. Die jaagt het wild alleen maar op, zou een goede zijn voor de drijfjacht bedenk ik me net.

Maar de gemeente is wel blij met een paar beesten minder hoor. Zij mogen niet jagen en geen jager huren maar hebben wel last van de beesten. Mensen zetten tamme ratten uit deze kruisen met wilde. De tamme konijnen en kippen dumpen ze ook.

Geplaatst:
snapt toch niet dat deze kippen niet dood mogen en die in het bos wel.

Huh? Kippen in het bos mogen wel dood?

Whahahah hahaha Jet !!! Ik had al in de auto moeten zitten naar de tuin, maar kom nog net op de valreep jouw post tegen. Mijn dag is weer helemaal goed whahahahhahah

Ik lig echt dubbel

Ik zie een zeeuws bos voor me, met her en der kippen , hanen op de hogere takken. En Zeeuw met zijn honden. Dood Dood ! Ze mogen allemaal dood !!

En Jet op haar knieën proberen uit te zoeken welk orchideetje dat nou gaat worden. Zie je het voor je ? Witte kippen. Overal witte kippen. In een zeeuws bos.

Geplaatst:

Jouw dag is weer goed Bit Gelukkig zie ik er niet uit als een kip

Het doet me denken aan het verhaal dat hier de ronde gaat: In het najaar als het jachtseizoen begint gaat de helft van de Fransen op zoek naar Trompettes du mort, Cepes en andere paddenstoelen. De rest van de Fransen jaagt en schiet op alles wat beweegt.

Echt gebeurd trouwens: de burgemeester van een van de buurdorpen ging een paar jaar geleden jagen met een groep. Tegenwoordig mogen ze niet meer in jagersgroen maar moeten ze fluoriserend oranje aan. De jager stond naast een vriend, die zag een hert..hij mikte..schoot, en de burgemeester die naast hem stond viel dood neer. Was de kogel op twee bomen afgeketst, en zo door de slaap van de man naast zich gegaan...levensgevaarlijk dat jagen

Geplaatst:

haha bit heeft een levendige fantasie. Niks moet dood he maar jagers en prooi etc. het bekende verhaal. En wettechnisch is het fout ik weet het.

Een ander triest verhaal van een jager die ik ken die in Duitsland veel jaagt had twee russel bij om het wild op te jagen. En een zwijn met van die flinke tanden pakte even zijn achtervolgers. Resultaat de prooi leeft beide jagers (russels) zijn mors dood.

Geplaatst:

Effe klagen dat ik helemaal blij ben als een vriendin me mailt dat ze naar Dordrecht gaat en vraagt of ik nog iets van Vreeken nodig heb. Bestellen doe ik nu niet, want dat word misschien wel kerst voor je het hebt.

Wilde zo graag bosasperge zaadjes.......tuurlijk......uitverkocht, komt weer in....DECEMBER! Grrrrr.

Tis niet echt klagen hoor, heb genoeg andere dingen, teveel misschien wel....maar het is wel irritant!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.