Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

@prettig gestoord; bedenk dingen die alleen door mensen gesloopt worden. Des noods een ondiepe valkuil van 3cm, zal die gene geen pijn doen.. Maar dan zie jij aan de beschadiging dus wel dat er iemand ongevraagd op je tuin was? Heb je tenminste weer iets aan bewijs

Geplaatst:

@prettig gestoord. Kán best zijn hoor, dat er iemand jouw kruisbessen steelt, maar lijkt me eigenlijk sterk. Kruisbessen plukken neemt best veel tijd. En het is echt veel waarschijnlijker dat het vogels zijn geweest. De kruisbessen zijn nog niet rijp, echt zo lekker nog niet voor ons mensen, maar nu al wél voor de vogels. Dat gaat op tijd van 1 uurtje met een groep vogels vroeg in de ocht weg. Trouwens: volbeladen struik maar géén net ?

Geplaatst:

Boralino wat verschrikkelijk en dan de manier waar op is ook niet netjes .

Geplaatst:

Borsalino, zoiets wil toch niemand tegenkomen!

De nieuwe eigenaar zal wel geen gewone mens zijn zekers? Of zit er al een projectbemiddelaar achter?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Die tomaten!!!!

Die zogezegde Homestaed, dat is een regelrechte ramp, bloemen die afvallen, trossen zonder één enkele vrucht, vervormde vruchten, afvallende vruchten en noem maar op.

En dat alles in dezelfde grond als de andere die het wel goed doen.

Och ja, het Vlaams Zaadhuis heeft een mail terug gestuurd met de bevestiging dat het zaad wel degelijk van Homestaed is, waar ik ondertussen niets meer van geloof, denk dat die een klant kwijt zijn.

Nu heb ik ook twee soorten bloemkoolzaad van hun met zeer slechte opkomst, 50% ongeveer, oud zaad?? En dit zowel binnen als buiten. Grrrrr

Geplaatst:

@Borsalino,

Voor iemand die zóó veel plezier heeft met zijn tuintje is dit een hard gelag...

Zet nou niet direct al je spullen te koop, want er kan ook plotseling een andere oplossing nog komen. Misschien een ander stuk grond, een andere boer, misschien na een gesprek dat de huidige eigenaar beseft dat je tuinders niet een jaar 'droog' kan zetten... Ga eens met de gemeente praten om het geval uit te leggen, dat een hele groep tuinders in de kou komt te staan, misschien hebben zij een leeg terrein waar jullie op kunnen . Er is nog veel mogelijk. Ook zonder advocaten en zonder ruzie/strijd.

Geplaatst:

Borsalino, kijk eens op het Forum van SeniorenNet.be onder RECHT, daar kunt ge zeker uw vraag stellen en mogelijks antwoord krijgen;

http://www.seniorennet.be/forum/viewforum.php?f=12&sid=7883f17e094e8cc9af248f7375ae0f5d.

Maar misschien moet ge u daar eerst inschrijven.

Volkstuintjes die verhuurd worden,in België, vallen die onder de normale huurwetgeving of onder de landbouwwetgeving?

In het laatste geval zou het de houding van de nieuwe eigenaar kunnen verklaren en zeker zijn dreigende houding tegenover jullie.

Geplaatst:

@bit De kruisbessen zijn bij ons nooit eerder op de tuin aangevreten en b de buren hangen ze nog dus neen, geen net! En hier waren de kruisbessen al goed te eten, niet allemaal maar het gros wel. Rode variant geen idee welke trouwens. Vorig jaar waren alle bonen ook al spontaan weg trouwens en een aantal kolen. Maar ik baal gewoon.Ben gek op kruisbessen en nu heeft iets of iemand ze gewoon ontvreemd.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

@Borsalino

Heb je ondanks allerlei tegenslagen en ergernissen (Tv werpende Polen met poeponderbroeken, ratteplagen door vuilnisstortende viswijven, rare hebberige gierige gestoorde tuinburen etc etc) gewoon volgehouden... krijg je dát!!!

Vreselijk!!!

En dat je dan ook nog zó gechanteerd wordt... Schamen moeten ze zich!!

Bah bah bah bah BAH!!

Sterkte met de zooi en ik hoop dat er iets anders voor jou beschikbaar komt. Wie wil er nou niet zo'n modeltuinder op z'n land!!!

Geplaatst:

Erny, vandaag was er een doos volle kapotte gloeilampen over de tuinmuur gesmeten, enkele weken geleden versleten sportschoenen en 1 kous, deze keer niet gebruikt als tijdelijk wc papier.

Had dat beter allemaal bijgehouden had ik nu een 2de handszaak kunnen beginnen.

En dan nog vergeten dat er 3 weken geleden er in 1 serretje s'nachts er een clochard-zattelap heeft overnacht.

Het lag binnen vol met lege blikjes Cara pils.

Gescheten had die naast de serre, met wat die zijn gat heeft afgekuist is ons een raadsel

Er lag enkel een mooie gedraaide drol te blinken

Hebben gewoon een jaarlijks contract, er is nooit van beide kanten een contract gemaakt of wat dan ook ondertekent.

Vandaag heeft een medelid die connecties heeft op het gerecht daar vanmorgen contact mee opgenomen en hebben zelfs geen poot om op te staan.

Nu hebben we ondertussen een gezamenlijke mail en brief naar de beheerder gestuurd om een vlottere overgang, maar vrees het ergste.

Wordt vervolgd...................................................

Geplaatst:

Wat is dat toch vervelend, die moeite en liefde waarmee je op een volkstuin je gewassen kweekt, en door omstandigheden ben je zo je tuin kwijt, of door hufters wordt je oogst gestolen. Je zou wat mensen met de koppen tegen elkaar willen slaan, ik wel tenminste.

En dan maar wensen dat tussen die hoofden het musje zit dat hier in een boom al een maand 24/7 zit te sjilpen, onafgebroken. Het begint al om 3 uur 's morgens en ik word er wakker van. Het gaat door tot het donker wordt. Waarom rot het beestje niet gewoon op? Zelfs de normale buurtgeluiden, zoals blaffende honden, roddelende buren, andere vogels, vallen erbij in het niet. Ik zou het wel met een windbuks uit de boom willen schieten dat kreng (maar gelukkig heb ik die niet...). Ben ik geloof ik toch niet zó 'n dierenvriend. Ik háát 't stuk ongeluk inmiddels.

Geplaatst:

Hé Huub,

Het is je eigen schuld hoor.

Met je voedertafels, je voedersilo's, je waterbakjes, je ANTI-KAT middelen.

Dat musje fluit tegen iedere vogel dat het bij jouw zo goed vertoeven is.

Dat krijg je er nou van die PRO-VOGEL tuin.

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

JA CONNY daar heb je gelijk in,en zij is verliefd op HUUB alleen die heeft het niet in de gaten.

LIEF ZIJN HOOR!

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

denk om je hart Huub, letterlijk en figuurlijk

Geplaatst:
Geplaatst:
En dan maar wensen dat tussen die hoofden het musje zit

Mooi bruggetje

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Bors, ik ben er echt van onder de indruk.. van wat je daar op je tuin moet meemaken. Ik zie hier bij het aanbod onderdeel veel van jou spullen te koop. Gooi je nu je hele hobby overboord? Is er nergens anders een volkstuinvereniging waar je een tuin kunt huren? Ik begrijp dat je het helemaal gehad hebt, maar zou nog even wachten om je hele spul te verkopen..ik kan me niet voorstellen dat jij het vol gaat houden zonder tuin?

Huub, misschien heb jij last van een tjiftjaf..het enige vogeltgeluidje waar ik echt niet tegen kan....

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik vind het ook in en in triest voor Borsalino, zo'n mooie grote kas verkopen.

En Appelvrouw, let maar niet op mij. Ik ben een stoppen met roken kuur begonnen met behulp van medicatie waar je U tegen zegt, vooral tegen de BIJWERKINGEN... Google maar eens op Champix en kijk voor de gein even bij de bijwerkingen... Slapeloze nachten, bizarre dromen die doorgaan tijdens het waken... HEVIGE OPWINDING... Me storen aan een kleine mus met een grote bek snavel, verdrietig worden van een opmerking van Heleen 1963, maar ik rook niet! @ @

En de vogel is gevlogen trouwens, magisch is dit forum wel.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ja vindt het zeer triest voor borsalino,

Maar Huub je kent het liedje toch wel,vogeltje wat zing je vroeg,is de dag niet lang genoeg......

Geplaatst:
IGoogle maar eens op Champix

Tjeez Huub, dat heb ik dus gedaan... SHOCK dus! Ik las op wat Franse sites verhalen van mensen en bijwerkingen...moet je dat echt slikken?

Dan (bijna) nog maar liever een gevuld sigaretje zou ik denken..daar zijn de effecten tenminste van bekend....

Offèh heb je geen keus?

Ik ben zelf cold turkey gestopt met roken omdat ik dacht anders aan t roken te zullen sterven, en weet dat het echt zwaar is..

Ik wens je veel sterkte...( Ik heb een heel pak Chinese tandenstokers opgegeten in die tijd..voortdurend wat in mijn mond was het enige dat mij hielp...)

Geplaatst:

Och Huub,

Als ik dat geweten had, dan had ik het ........

toch gezegd.

Wat vervelend dat je zullen opwindende bijwerkingen hebt van dat middel.

Maar het is wat je zegt, "Jij rookt niet".

Wat een geluk bij een ongeluk, dat die mus weg is.

Is ook beter voor zijn veiligheid.

Sterkte de komende tijd.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ja Conny, het is al goed!

Maar die mus die doe ik heus niets hoor, ook niet als ie me straks om 03.00 uur weer wakker schreeuwt, dat was maar quasi grootspraak.

@ Appelvrouw,

Even onder ons gezegd en gezwegen: ik wil niet afhankelijk zijn, slaaf zijn van iets dat mij de baas is maar absoluut niet goed voor me is. Jaren lang willen stoppen maar het niet kunnen doen, slap ja, dat wel. Een helpertje, zetje nodig. Dit helpt dus moet het maar. Nog 1½ maand deze zooi, liever dat dan de rest van mijn leven de hele dag denken: ik wil eigenlijk niet roken, maar doe het toch, want ik kan het niet laten. Stank, rokershoest, geldgebrek, gevoel van onmacht. Ik zou graag willen ruilen met de Chinese tandenstokers, maar dit is mijn manier en het werkt ook. Dit is tijdelijk; roken en blowen is levenslang. Ben er twee jaar op deze manier afgebleven, maar - je hebt het misschien wel meegekregen - de situatie met mijn moeder, de volkstuin, een afgelopen heftige relatie, een nabij familielid kwijtgeraakt, dat deed me weer bezwijken. Nu hopelijk in wat rustiger vaarwater, dus goede moed! Als een krijsende gestoorde (inteelt mutatie) mus me kwaad maakt is dat wel goed, als dat alles is... daar ga ik er geen eentje van opsteken hoor!

Geplaatst:

Huub ik had andere pillen om te stoppen met roken en had bijna geen bijwerkingen moest ze wel zelf betalen .(Maar helaas rook ik weer) Maar wil wel weer binnenkort stoppen .Mijn Buurvrouw en buurman zijn gestopt met roken door naaldjes in hun oren te laten zetten en hebben met stoppen geen last gehad .Maar hoop dat je bijverschijnselen snel over zijn .

Geplaatst:

Huub, ik begrijp het volkomen..en als ik wat te snel gekwekt heb..(Blabla..dan nog maar liever een gevuld sigaretje..blabla) sorry, want ik vind het hartstikke stoer van je dat je dit aangaat..en dan met die pillen erbij.

Ik wens je toe dat je net zo van het roken afkomt als ik, dat is namelijk een heerlijkheid..nooit meer denken waar is mijn shag, nooit meer als eerste naar je rokertje grijpen als je gaat telefoneren, boekhouden, of gesprek met de buuf..niet meer in de morgen rochelend voor de spiegel, en niet meer stinkend als een sigaartje-rokende opa met je kleinkind op schoot...

aangepast door Gast

Geplaatst:

bah de bruine bonen die ik in de voortuin had gezaaid zijn allemaal boven de grond gehaald door de vogels pfff

Zou ik nog nieuwe kunnen zaaien? eerst in een potje en later uitplanten?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.