Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Dat is dus zeer waarschijnlijk NIET afdoende Prettig Gestoord.

Ik zou als ik jou was niet zomaar afgaan op wat je arts zegt (ook niet als het een bevriende arts is , maar zélf op onderzoek uitgaan. Lees dit bv. maar eens: http://www.lymemed.nl/protocollen/behandeling.htm of dit: http://www.lymevereniging.nl/

Als je weet dat de Borrelia bacterie er 28 dagen over doet om zich te vermenigvuldigen en dat hij alleen in de actieve fase door AB aangepakt kan worden, dan weet je dat je eigenlijk minimaal 28 dagen zou moeten slikken... Ik kan alleen zo snel ff de link niet terugvinden waar dat uitglegd wordt. Maar Google Is Your Friend!

Geplaatst:

Zelf op onderzoek uitgaan: Vertrouw dan sowieso nooit op één bron, raadpleeg er altijd veel. Gebruik google maar eventueel kan je ook zoeken in onderzoeken via http://scholar.google.com. Maar ok, een arts hoef je ook niet te wantrouwen, maar een kritische blik kan nooit kwaad. Een arts handelt tenslotte meestal ook maar volgens een boekje.

Geplaatst:

Het is nu langzamerhand allemaal al wel meerdere keren gezegd én herhaald én uitgelegd, dus hou nu maar eens op.

mijn wederhelft, die is neuroloog
Ik denk dat hij/zij daar meer vertrouwen in heeft dan in een onbekende leek (= niet-medicus) van het forum. Dacht je ook niet?

Kan deze eindeloze discussie alsjeblieft verplaatst worden naar https://www.moestuinforum.nl/post85004.html?hilit=teek#p85004?

aangepast door Gast

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Geplaatst:
Het is nu langzamerhand allemaal al wel meerdere keren gezegd én herhaald én uitgelegd, dus hou nu maar eens op.
mijn wederhelft, die is neuroloog
Ik denk dat hij/zij daar meer vertrouwen in heeft dan in een onbekende leek (= niet-medicus) van het forum. Dacht je ook niet?

Kan deze eindeloze discussie alsjeblieft verplaatst worden naar https://www.moestuinforum.nl/post85004.html?hilit=teek#p85004?

Ik vind het niet handig om een gesprek dat hier verloopt, ergens anders naartoe te verplaatsen. Het is hier toch een klaagbaak? Nou, ik klaag over de slechte medische zorg die je in NL krijgt als je een ernstige, chronische aandoening hebt die moeilijk te diagnosticeren en behandelen is. En als ik dan met mijn ervaringen en kennis iemand kan behoeden voor het lot dat mij is toegekomen (volledig arbeidsongeschikt vanwege veel te late diagnosestelling!), dan doe ik dat.

Als een moderator vindt dat dit gesprek verplaatst moet worden, dan zie ik dat wel.

En waar ik dan ook nog wel even over wil klagen, is het gebrek aan begrip wat ik IRL tegenkom mbt mijn ziekzijn, en wat ik hier nu helaas ook tegenkom. Je mag het wel éventjes over je ziekte hebben, maar niet te lang want dan gaan de gezonde mensen zich ongemakkelijk voelen en willen ze zo snel mogelijk weer over gaan naar hun normale orde van de dag, waar alles wél gewoon gezond funtioneert. Het is kennelijk voor veel mensen te confronterend dat er dus ook mensen bestaan die zwaar ziek zijn, en dat die dan ook nog eens niet geholpen en niet gehoord worden door de artsen waar jij zoveel vertrouwen in lijkt te hebben.

In wie Prettig Gestoord het meeste vertrouwen wil hebben moet ze zelf weten, maar als ik een ziekte had en een lotgenoot vertelt me dat er inmiddels veel meer kennis over die ziekte is dan dat de gemiddelde arts heeft én dat de behandeling die ik nu krijg mogelijk zeer grote schade kan opleveren, dan zou ik in elk geval gaan onderzoeken of die lotgenoot gelijk heeft.

Dat jij graag je vertrouwen wilt behouden in de artsen en ervan uit wilt gaan dat als je met een klacht bij de dokter komt, dat je dan ook goed geholpen wordt, is jouw keuze. Ik ben helaas door schade en schande wel een stuk wijzer geworden.

Geplaatst:
Ja dat klopt Thea, je voelt je hondsberoerd maar niemand ziet/merkt dat aan je (en als ze al iets zien, wordt het vaak niet serieus genomen/gedacht dat het allemaal wel psychisch zal zijn). Daarom heb ik ook af en toe behoefte om er flink over te ventileren want het is echt niet makkelijk om een onzichtbare, ernstige, chronische ziekte te hebben, waarvan het maar de vraag is of die ooit nog over gaat. En ik wil graag mensen ervoor behoeden dat het zo ver komt en dus waarschuwen voor tekenbeten en slechte medische zorg...

En bovendien: mijn ziek-zijn bemoeilijkt het moestuinieren, dus dan zijn we toch weer on topic in dit klaagbanktopic.

biofee...

als je iets meer tussen de regels door zou lezen over het hele forum heen zul je beseffen dat er veel meer mensen zijn die ook hun gezondheidsbeperkingen hebben en ventileren hier ook niet continu!

Daarom heb ik ook af en toe behoefte om er flink over te ventileren want het is echt niet makkelijk om een onzichtbare, ernstige, chronische ziekte te hebben, waarvan het maar de vraag is of die ooit nog over gaat.

dit ventileren kun je dan in het andere topic doen, toch? jouw eigen woorden op 17 juli......

Maar ik vind het prima hoor, om er in een ander topic over verder te praten! Ik wist niet dat er al een (klein...) topic over teken liep.

zoals ik al eerder zei: een goede uitleg helemaal oke, maar ik vind nu dat je iets begint door te drammen en een ander haar mening steeds oplegt, wat zeker geen geode zaak is wat betreft dokter/patient verhouding!

want wie bewijst dat jouw arts het voor 100% gelijk heeft?

en nee...ik ben absoluut niet tegen homeopathie, maar laat iedereen zijn eigen beslissing maken

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Volgens mij is dit de klaagbank, en kun je dus gewoon oeverloos doorgaan op een onderwerp. Daar is die klaagbank voor. Wil je het niet lezen, sla je het toch over? Onzin om het een eigen topic te geven, een topic over chronische ziekten hoort niet thuis op een moestuinforum, behalve op de enige plek die daar geschikt voor is: de klaagbank.

Overigens snap ik dat mensen die lyme hebben of vermoeden het te hebben in een behoorlijk moeilijke, bijna wanhopige positie zitten, dus misschien daar meer rekening mee houden?

Geplaatst:

Aha..dus ik mag hier oeverloos klagen over mijn Artrose, Lyme, Buikproblemen en Vele Andere Afwijkingen Waaronder ook Geestelijke Afwijkingen:think: ?

Wat zal het gezellig worden hier.Want dan ben ik voorlopig nog niet uitgeklaagd...

Ik las het al eerder: al het klagen mag hier..ook het klagen over de klagers.

Hoe meer geklaag in de klaagbank hoe beter!!

Berichten over teken zijn belangrijk voor moestuinierders..ik klaag dat die niet in hun eigen topic gaan...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Proest! vooral over die geestelijke afwijkingen willen we alles horen!

Ik link teken eigenlijk aan onze boswandelingen.....nooit over nagedacht dat ze ook in mijn moestuin zouden kunnen zitten. Nou moeten die beesten mij niet ( muggen ook niet! ) maar mijn man en hond vinden ze des te lekkerder!

Geplaatst:

Ik weet het, het gezegde gaat "De jeugd van tegenwoordig...", maar ik vind de ouderen van tegenwoordig toch vaak een gierig, asociaal vervelend zeurvolk. Doe mij maar mensen van onder de 60... (of oudere mensen die zich wel normaal kunnen gedragen)

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
Geestelijke Afwijkingen:think: ?

Lijkt me heel gezellig, dan doe ik ook mee

Intussen heb ik iets op https://www.moestuinforum.nl/post164398.html#p164398 gezet over Lyme, daar waar het m.i. thuishoort.

Kunnen we hier misschien weer verder zeuren over moestuin- en andere zaken (sorry Frank ).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja Frank wil niet 60 + worden??????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

frank wil geen appels met peren vergelijken denk ik!

volgens mij is het best goed kersen met hem eten!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
volgens mij is het best goed kersen met hem eten!

Ja, wel voor "oudere mensen die zich wel normaal kunnen gedragen"

Geplaatst:

Ik vind dat mensen die ouder worden ook meer mensenkennis zouden moeten hebben over de jaren, dus ik denk dat ik meer kan hebben van jongeren. Maar er zijn ook heel veel aardige - wat oudere - mensen hoor. Er zijn er alleen een paar die het voor mij een beetje verpesten.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Dat van die mensenkennis klopt natuurlijk, maar naarmate je ouder wordt, loop je ook meer frustraties op. En sommige mensen krijgen daarvan een overdosis, of ze kunnen er slechter mee omgaan dan 'normale' mensen.

Dat verklaart een hoop gezeur en gedram (waarmee ik niemand persoonlijk bedoel).

Geplaatst:
Ik vind dat mensen die ouder worden ook meer mensenkennis zouden moeten hebben over de jaren, dus ik denk dat ik meer kan hebben van jongeren. Maar er zijn ook heel veel aardige - wat oudere - mensen hoor. Er zijn er alleen een paar die het voor mij een beetje verpesten.

Frank, ik geef je geen ongelijk maar in veel koffiehuizen hangt een bord met daar een hele mooie tekst er op :

Klaag niet over onze koffie. Er komt een dag dan bent u ook oud en slap.

En juist dat andere mensen zo anders dan je zelf zijn maakt het leven mooi dus blijf positief en doe je ding.

Edit Ehhh Sorry Frank ik had je naam fout getypt stom van mij.

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Greetje, van mij hoeft helemaal niemand aan de homeopathie, ik wilde alleen maar aangeven dat er meer mogelijkheden zijn voor behandeling én dat het als patiënt belangrijk is je goed te informeren omdat de artsen nou eenmaal heel vaak niet juist geïnformeerd zijn (en dat is helaas niet alleen mijn ervaring, maar die van vele andere patiënten ook0. Juist omdat ik zelf weet hoe verschrkkelijk ziek je kunt worden als je niet goed behandeld wordt, wil ik eraan doen wat ik kan om te voorkomen dat andere mensen hetzelfde lot bekomen!

En nee, ik hoef niet eindeloos door te praten over mijn ziek-zijn, maar een keer kunnen uiten hoe dat voor me is, is best eens fijn! Daarvoor is dit toch zeker ook een klaagbank!

En de reden dat ik niet naar dat andere topic was gegaan, is omdat niemand erheen ging, met name ook degene niet die over het onderwerp begonnen was. Het leek me nogal onhandig een een half gesprek hier, en een half gesprek daar te hebben.

Ik vind het jammer dat er door sommigen zo heftig op gereageerd wordt. Het is hier toch een klaagbank? Er staat nu ook een hele pagina vol met geklets over oudere mensen, nou dat kan toch ook gewoon? Dat boeit mij op zich ook niks, maar goed, dan lees ik daar toch lekker overheen, en ga ik er niet over zitten klagen.

Maar goed, ik hou er nu over op, ik ga morgen lekker op vakantie.

Mocht er iemand nog iets willen weten over het onderwerp, dan kan hij of zij me gerust een PB sturen. Die zie ik dan wel ná mijn vakantie.

Geplaatst:
Ik weet het, het gezegde gaat "De jeugd van tegenwoordig...", maar ik vind de ouderen van tegenwoordig toch vaak een gierig, asociaal vervelend zeurvolk. Doe mij maar mensen van onder de 60... (of oudere mensen die zich wel normaal kunnen gedragen)

Die fruitbomentelers van tegenwoordig!!!!

Geplaatst:

Ik wil bij deze even klagen over die ver@#%@# blokhut van ons.

Hebben we vrijdag eindelijk de vergeten funderingsbalken nageleverd gekregen.

Die hebben we vandaag { zaterdag } op maat gezaagd en neergelegd.

Dus wij enthousiast begonnen met de messing en groef in de beits zetten en voorzichtig opbouwen.

Komen we na de derde rij planken erachter dat de onderste balk aan de achterkant van de blokhut naar beneden gezakt is.

Terwijl hij daarvoor met een beetje hulp goed in elkaar paste.

Wat blijkt is dat ........ ding ver..... in de lengterichting gedraaid.

Dat wil zeggen er zit een draaiing over de gehele lengte.

Nu ga ik morgen samen met mijn vader en wat grote klemmen proberen of we de plank met wat zacht geweld weer bij kunnen draaien.

Zodat de messing en groef wel weer passen.

Herman was vandaag instaat om de hele stapel hout in de fik te steken.

Maar gelukkig heeft hij het nog niet gedaan, dus ik hoop dat het morgen gaat lukken, dat recht draaien.sam556373961374361037.JPG

Dit is de stapel van dakshingles en vloerdelen.

sam556440151374361040.JPG

Dit is de stapel van de blokhut.

sam556522791374361041.JPG

En dit is de stapel met de kleinste delen en het keukenraam.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Oei, die balk is getordeerd, dat krijg je ook met die warmte, alles trekt krom... misschien nat maken en dan warm? Maar goed, het is de klaagbank, geen hulpdinges...

Mijn klacht: hoe zit het met de lieveheersbeestjes? Een (paar) jaar geleden klaagde men over een 'plaag'. Nou mij heeft nog nooit een lh beestje geplaagd, ook niet als ze met heel veel zijn. Maar nu? Luizen en mieren genoeg, maar geen lh beestje te zien. Horzels zijn er trouwens ook veel momenteel, en wat is nou het ergste dat vandaag gebeurde? Er landde iets op mijn blote schouder vanavond en ik dacht dat het wel een horzel zou zijn, en uit reflex gaf ik het een klap. Bleek het een lh beestje te zijn... Arm beestje, het viel, krabbelde toch weer op, vloog weg. Sorry, lh beestje kom terug alsjeblieft? Lekkere luizen voor je.

Geplaatst:

Ik las meteen je onderschrift verkeerd huub....iksladusikbesta

Geplaatst:

Sorry voor de zonliefhebbers, maar ik ga er toch over klagen

MAG IK ALSJEBLIEFT WAT REGEN EN KOELTE EN SCHADUW !!!!!!!!!!

Mensmarie wat is het warm, ik ben er helemaal klaar mee

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.