Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik mag hier natuurlijk niet over klagen van jullie...maar ik kom om in het fruit! Heb ik van de zomer al allerlei bessen in potten als jam en inmaak gestopt, vriezer ermee gevuld en hele families bakken vol gegeven, komen nu die pruimen.Dacht ik na de 6 en een halvste ton eau de vie vulling dat het afgelopen was komen nu de kwetsen in enorme ladingen van onze 4 bomen vallen ( die bomen hebben we niet eens gezet, die zijn wild opgeschoten) Dus weer van alles gemaakt,ingevroren enz en hoop dat de paarden de rest vd bomen vreten...

Appelbomen hebben we leeggeplukt afgelopen week, en ik heb besloten voor het eerst geen appeljam meer te maken..gewoon geen zin meer in jammakerij

Komen er nu weer buren perziken brengen, en peren, en morgen komen nog meer -andere- peren.

(En ik hou helemaal niet zo van al dat fruit..geef mij maar een fris appeltje)

Helaas heb ik nog veel inmaakpottenpotten, dus met goed fatsoen kan ik niet weigeren...morgen dus perziken- en pereninmaak....

Ik zal blij zijn als volgend jaar mijn beneden keuken klaar is, dat zal het inmaken een stuk gemakkelijker maken..nu zit ik te kl**ien in mijn tweepersoons bovenkeukentje die nooit bedoeld was voor veel inmaak...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zie nu een overwerkte appelvrouw midden in een vreselijk grote berg met fruit voor me...

Geplaatst:

o ik baal als een stekker

3x geprobeerd bieten in te maken 3x mislukt

3 uur in de oven en veder ben ik niet gekomen alles werd plakkerig

Volgende bieten ga ik maar koken en dan volgens het schema doen

mijn oven heeft een hekel aan bieten

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

@beertjerinke.

Waarom doe je bieten in de oven?

Ik schil de bieten en dan in plakjes of stukjes en net zo lang koken als aardappelen.

En dan wat in potjes met zoet/zuur of in de diepvries voor stampot en kaas.

aangepast door Gast

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Appelbomen hebben we leeggeplukt afgelopen week, en ik heb besloten voor het eerst geen appeljam meer te maken..gewoon geen zin meer in jammakerij

Komen er nu weer buren perziken brengen, en peren, en morgen komen nog meer -andere- peren.

(En ik hou helemaal niet zo van al dat fruit..geef mij maar een fris appeltje)

Helaas heb ik nog veel inmaakpottenpotten, dus met goed fatsoen kan ik niet weigeren...morgen dus perziken- en pereninmaak....

Ik zal blij zijn als volgend jaar mijn beneden keuken klaar is, dat zal het inmaken een stuk gemakkelijker maken..nu zit ik te kl**ien in mijn tweepersoons bovenkeukentje die nooit bedoeld was voor veel inmaak...

@Appelvrouw je kan de zoete peren ook in een pot stoppen.Koken in water met heel klein beetje suiker in de snelkook pan 10 min.

Als het klaar is de stukjes in de pot en beetje sap erop en dan de deksel erop,en op zijn kop zetten en dan na 5 min gewoon zetten en klaar is kees.

Geplaatst:

dank Thea, dat moeten dan wel stevige peren zijn denk ik? Anders wordt het pap?

Geplaatst:

Bedankt thea

Stond zo in het recept van wecken

Dus daarom zo geprobeerd

Ga ze volgende keer koken

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:
dank Thea, dat moeten dan wel stevige peren zijn denk ik? Anders wordt het pap?

Zoete peren en niet bijna rijp twee weken eerder plukken.

Zo doe ik het,we hebben zoete peren die als ze rijp zijjn gauw melig worden.

Vandaar in een potje heerlijk.(je kan er ijs van maken of op een taart in de winter maar zo uit het potje ook lekker.

Geplaatst:

Ik gooi hier net de helft van mn limoncello in aanmaak om....ik was m aan het zeven en de siroop stond al klaar om bij te voegen...de keukenvloer is mooi ontsmet nu en t huis ruikt naar 3 dagen carnaval....

Geplaatst:

Holadiejeee holadiejoooo Oooh Wat zonde zeg... geen leuk feestje dus...

Laat hier vandaag ook al alles uit mn handen vallen... staat de maan verkeerd ofzo?

Geplaatst:
:lol: Ik zie nu een overwerkte appelvrouw midden in een vreselijk grote berg met fruit voor me...

Yep goed gezien.En ik plak zowat van alle suikerbereidingen aan elkaar Maar de berg slinkt ( ik ben ook langs de varkens en het paard geweest )

Nu staat er nog perzikenjam (alle pitten geplant) en ingemaakte peertjes op het program...kweeperenjam en gelei, kweeperen op siroop..

Geplaatst:

Je mag ook altijd een kistje fruit naar een random adres (dat toevallig het mijne is ) opsturen hoor!

Geplaatst:
... ... Laat hier vandaag ook al alles uit mn handen vallen... staat de maan verkeerd ofzo?

Eindelijk iemand die ook eigenschappen aan de maan lijkt toe te kennen die nog niet door de wetenschap bewezen zijn! Nóg een lunatic...

Er was inderdaad geen maan. Totale duisternis 's nachts. De maan is momenteel wassende. De tijd van goeie ideeën komt nu aan; plannen maken maar nog niet uitvoeren. Dromen. Tegen de tijd dat het volle maan is, creatiever en romantischer worden. Volle maan: niet kunnen slapen. Onrust. Afnemende maan: tijd om de plannen uit te voeren, werken, dingen doen. Tot er weer geen maan is: niet kunnen slapen. Onrust. Dingen laten vallen...

Geplaatst:

Wel gek..hier viel ook van alles zowel bij Lie als bij mij...( en in de tuin behalve omvallende harken e.d. ook de kweeperen, walnoten )

Geplaatst:

Dacht al dat het aan mij lag

Geplaatst:

Wat is het toch héérlijk als je hier geen weet van hebt, dan wel er niet in geloofd, dan wel je er niks van aantrekt

Hier slaap ik als een roos ( nou juist de laatste dagen ) valt er niks, valt niks om, en ik struikel niet eens ( normaal wel regelmatig ( ik ben gewoon een onhandige kluns )) Hééérlijk

Geplaatst:

Zie je wel, het werkt bij jou andersom..ik ben namelijk normaal noooooit onhandig

Geplaatst:

Ik geloof ook geen zak van al die maanstandverhalen. Hoewel ik opzich niet in slaap kon komen vannacht, maar dat had meer met mijn vriend te maken...

Geplaatst:

Och....als de Maan hier eb en vloed veroorzaakt, zal ie ook wel schuldig zijn aan t verspillen van mn Limoncello

Geplaatst:

Ga ik net naar buiten walnoten rapen, het ziet er namelijk schitterend uit buiten, blauwe hemel, zonnetje schijnt. Is het KOUD!

Echt..fris, de thermometer geeft 5 graden aan, maar met het ijskoude windje erbij voelt het als 0...

Brr ik ga de gisteren nog zo trots op de foto gezette courgettes er maar afhalen..voor aankomende nacht is de voorspelling hier 2 graden.

Geplaatst:

Brrrrr klink koud

Geplaatst:
Och....als de Maan hier eb en vloed veroorzaakt, zal ie ook wel schuldig zijn aan t verspillen van mn Limoncello

Hahah.... Als er bij mij iets op de tuin omvalt ..... geef ik altijd graag de schuld aan de wind

Geplaatst:

nou, ik heb een MM met een grasveldje,

mm48341381418485.jpg

valt nooit om

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hebben!! Onkruid is nu ook veel makkelijker uit je gras te halen zeker?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.