Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Dennis, Aloe Vera gel pillen ken ik niet, wel het sap (ik ben nl. zelf distributeur van Forever Living Aloe Vera producten) dus daar ben ik aardig bekend mee. Pillen verkoop ik er echter niet van, wel het sap. De Aloe Vera gel (dus het sap) helpt wel een gezonde darmwerking te ondersteunen, maar ik betwijfel of het helpt bij het repareren van een lekke darm. Daar heb je vooral eiwitten voor nodig en dan het liefste dierlijke, omdat je met een beschadigde darm uit plantaardige voedingsmiddelen veel moeilijker de essentiële aminozuren kunt produceren (met een gezonde darm kunnen de meeste mensen dat wel).

Momenteel slik ik zelf geen specifieke medicatie om de darm te herstellen maar heb ik wel mijn dieet drastisch omgegooid. Van een vleesloos bestaan ben ik nu weer aan het vlees gegaan en ik eet veel vetten. Ook (zelf getrokken) bouillon van vlees met botten is erg goed. Daarnaast slik ik wel extra vitaminen en mineralen en nog een aantal zaken voor overige gezondheidsproblemen.

Google anders maar eens op leaky gut en dan vind je best wel wat info.

Als je graag een supplement wilt nemen dan kun je L-glutamine nemen maar let op, dit werkt alleen als je al voldoende eiwitten in je voeding hebt (bij mij deed het dus niks toen ik nog een vegetarische leefstijf erop na hield).

En ja, de conditie van je darmen hangt nauw samen met de conditie van je huid... Wat je darmen niet goed kunnen uitscheiden, kan er via je huid uitkomen...

Geplaatst:

en veel water drinken (naast alle koffie en thee

die je op een dag drinkt , dat spoelt ook alles schoon

van binnen, en dan droogt je huid niet uit ,maar blijft soepel .

Geplaatst:

@Bio-fee, zal eens flink googlen op 'leaky gut', bedankt voor de tip. Wel 'grappig' dat een vegetarische leefstijl niet echt hielp. In het geval van acne heb ik ook mensen gelezen waarbij het juist negatief werkte: de hoeveelheid koper in het lichaam nam toe, waardoor de opname van o.a. zink en calcium sterk verslechterde. En bij acne spelen die twee ook een belangrijke rol.

En dat slechte darmen effect hebben op huid.. Helaas wel.. Want dat proces is ook lastig om te begrijpen! Maar voor zo ver ik het nu begrijp spelen o.a. je darmen in op je imuumsysteem, en speelt dat weer in op hormonen en andere processen.. En veroorzaakt dat weer de inbalans die acne veroorzaakt. (Het lijkt me namelijk totaal niet logisch dat er gewoon vuil via je huid naar buiten komt en dat dat de acne veroorzaakt. Dat valt veel slechter te onderbouwen.)

Geplaatst:

oh oh… ik had een klein financieel meevallertje dus " mocht" ik van mijzelf op de site van leven van het land kijken

Tja en toennuh dussuh…. weer 3 soorten aardappeltjes erbij besteld en nog 1 tomaat en tuinbonen en turkse aubergine, 2 soorten maïs, spinazie en nog zomersla… pfffffff

DIT GAAT NIET PASSEN IN MIJN MOESTUIN!

dus dat wordt weer een heleboel spitten, terwijl ik klaar was hiermee

Geplaatst:

boven elkaar planten?

Geplaatst:

goed idee!

Geplaatst:

Verdorie, wat mis ik mijn tuin.... ja... die is er nog wel... maar in ruste, helemaal winterklaar ... niks meer te doen... Ik keek net op mijn eigen blog hier... foto's van juli... spontaan heimwee... Ik zit nou hele dagen binnen, ipv de hele dag in de tuin.... (beetje overdreven...ok... maar toch...)

klaag-klaag-klaag....

Geplaatst:

nou, wat dacht je van...vensterbank omspitten, thaise kruiden zaaien, pepers zaaien, yacon knollen vast in potten doen, kiemgroenten zaaien, tauge kweken, zuurdesem laten groeien, compost maken met verse paardenmest, pompoenzaden roosteren, olie persen uit zonnebloemzaden, droogbonen ruilen...

Geplaatst:

TttttSsssssJEsssssusssss! Keiharde doffe knal... haar op mn armen staat rechtop.... op mn hoofd nog net niet... Dat was dus een dikke strijker (of nog iets erger) in de bak van de ondergrondse afvalcontainer hier vlak voor de deur.... Dat was écht wel een harde doffe knal... pffff.

Nou ja, daar moeten we maar weer even aan wennen. Gaat nog wel ff duren...

Geplaatst:

met dat soort dingen ben ik blij dat ik niet meer in de stad woon. dat was vorig jaar ook echt niet leuk meer, er werd vanaf beneden lomp vuurwerk op de balkons gegooid. iedereen wist wie het deed maar de politie deed niets...

hier vorige week wat siervuurwerk gezien maar verder nog helemaal niets.

Geplaatst:
TttttSsssssJEsssssusssss! Keiharde doffe knal... haar op mn armen staat rechtop.... op mn hoofd nog net niet... Dat was dus een dikke strijker (of nog iets erger) in de bak van de ondergrondse afvalcontainer hier vlak voor de deur.... Dat was écht wel een harde doffe knal... pffff.

Nou ja, daar moeten we maar weer even aan wennen. Gaat nog wel ff duren...

Dat hebben wij hier elke dag aan het begin van de avond een paar keer... iemand gooit zelfgemaakte bommen aan onze kant van de flat volgens mij gewoon uit het raam die smeulende kraters achterlaten >_<

Geplaatst:

oh wat ben ik blij dat ik op het platteland woon..

hier niks geen knallen, zelfs niet op 31 december, oh wat zijn mijn honden blij!

Geplaatst:

Hier ook

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

saaaaaaaaai !!

Overigens is het "op het platteland-wonen" ook helemaal geen garantie voor rust op gezette tijden. Ooit wel eens van tentfeesten gehoord ? Zeeland ( durpske in midden brabant ) is er beroemd en berucht om. Je zal daar wonen zeg !

Geplaatst:

karbitschieten gebeurt toch ook juist bij uitstek op het platteland?

Geplaatst:

carbid schieten vind ik eerlijk gezegd minder storend dan (illegaal) knal vuurwerk.

carbid schieten gebeurd bij mn ouders ook veel, maar alleen 31 december overdag.

over tentfeesten gesproken. tentfeesten ken ik niet, (drank)keten wel

Geplaatst:

Ja 6 km van ons vandaan OVERDAG

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Last van vuurwerk hebben wij hier (nog) niet.

Maar over iets anders wil ik wel eens klagen.

De VN hebben nu weer zogezegd 4,5 miljard euro nodig voor hulp aan Syrië.

Waarom halen ze dat geld niet bij de financiers van die rebellen, die hebben blijkbaar toch geld teveel.

Dagelijks word er op TV geschooid, en niet voor een arme man in de straat hoor, neen, voor grote organisaties waarvan de CEO's ettelijke miljoenen euro per jaar verdienen.

En, kijk eens welke landen er hoegenaamd niets geven, of een kleinigheid voor de geste?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

GRMBL

de katten kunnen sinds vannacht de keukendeur open krijgen (schuifdeur).

juist nu 1 van de katten op speciaal voer staat voedingsallergie uit te sluiten. die test begint nu dus weer opnieuw want ik weet niet wat ze vannacht heeft gegeten...

Geplaatst:

tijd voor een

...
Geplaatst:

Ik klaag maar weer eens over mezelf... Is het mooi weer vandaag, lekker zonnetje erbij. Had ik gepland naar de tuin te gaan... maar.... niet zó goed gepland dus... Heb vergeten de fiestsaccu op te laden... En helaas heeft ie daar wel een paar uur voor nodig... (en nee... ik ga niet zonder accu fietsen, is veeeels te zwaar...)

Geplaatst:

howaboutaccu2?

Geplaatst:

Geld over?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.