Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vergeet niet dat verhuizen een dier ook ontzettend veel stress bezorgt. Bovendien kent ze jou nog niet, het vorige baasje wel. Het kan dus prima dat ze dit gedrag bij de vorige eigenaar nog nooit heeft vertoond. Toen ik ging samenwonen met mijn vriend ben ik in het begin ook 1 keer echt flink te grazen genomen door zijn kat. Gewoon zomaar, helemaal uit het niets, doorgebeten ook. Doet flink zeer inderdaad! Dat was gedrag dat hij bij mijn vriend nog nooit had laten zien. Bij mij is het daarna gelukkig ook nooit meer gebeurd.

Maargoed, hoe dan ook vervelend natuurlijk. Hopelijk komt het bij jouw katje ook door de stress, en wordt het vanzelf beter als ze wat meer gesettled is!

Geplaatst:

waar heb je haar weg dan? niet bij een fokker mag ik hopen?

Geplaatst:

De vorige eigenaar heeft haar maar 1 1/2 week gehad, snap de verrandering als ze daar niet gewenst is dat zij in eens in een ander huishouden komt.

Alleen het achterhouden van informatie daar ben ik een beetje boos om, ze zat in een schuur in een groot hok helemaal alleen omdat ze niet bij de andere katten kon.

Mw wilde dol graag een siamees. Men vergeet dat bepaalde rassen andere gewoontes hebben dan de gewone huis tuin en keukenkatten.

Kreeg te horen dat ze gesocialieerd moest worden maar dit slaat kop spijkers, want er moet meer aan gedaan worden dan ik dacht.

Ook kreeg ik te horen dat zij uit een caterie kwam en voor zij het wist de fokster zonder de kitten te laten zien in het reiskoffertje had gedaan.

Waarom zij er niet mee terug is gegaan ?

Ik had de keus haar daar te laten maar er hadden al meerdere mensen af gezegd, tja dan heb ik maar een klein hartje.

Tussen de kitten en de katten is geen probleem gelukkig niet.

Maar inderdaad ik ga dit langzaam opbouwen en wie weet wanneer de eerst vruchten afgeworpen worden.

Ook de fotos van de kitten waren niet echt deze waren van een website gehaald, vond het al vreemd dat zij in zo korte tijd al zo donker was als op de foto.

Maar ja het zij zo, ze is nu hier en ik ga er alles aan doen om haar helemaal op te peppen.

Geplaatst:

klinkt niet echt als een goede fokker

maar zolang ze geen nare ervaringen heeft met mensen (mishandeling) dan kan je nog heel wat bereiken.

hopelijk kan ze zich een beetje optrekken aan de andere katten in het huis.

we hebben hier sinds kort een 7maand oud katje die op straat is gevonden met sterk verwilderde moeder en 2 zusjes.

niet agressief maar vooral erg bang. gelukkig is ze vanaf dag 1 dikke maatjes met onze andere kat, daar trekt ze zich echt heel erg aan op. ik mag haar bijvoorbeeld wel aaien als ze samen liggen.

mensen zijn nog eng maar vanmiddag lag ze wel even op het andere uiterste van de bank. zodra ik beweeg is ze weg maar dat geeft niet.

het is echt super om die vooruitgang te zien.

Geplaatst:

nou niet normaal!

Ik zag dat ik 2 zakjes van hetzelfde spinazie-zaad had, dus ff samenvoegen, dacht ik. Peuter in het zakje en…hoppa! 1 flinke jaap in mijn vingertop! Bloeden als een rund..

Ik wist niet dat je " scherp zaad" letterlijk moest nemen!

(Nu heb ik deze zomer ook mijn vinger opengehaald aan een grasspriet van het grasveld toen ik ging zitten, dus misschien ligt het aan mijn vingertoppen)

Geplaatst:

Hahaha en dan zeggen ze dat tuinieren zo goed is voor je gezondheid.

Ze hadden op het zakjes wel een waarschuwing mogen zetten, Pas op Scherp zaad.

Amerikanen klagen dan gelijk zo'n fabrikant aan.

Edit, ik doe het veiliger, want ik doe aan virtueel moestuinieren.

En wel met het Facebookspel, Fantastic Forest.

Mijn-Forest-Pt1---19-12-201350161388442992.png

Het gaat lekker snel en ik heb geen problemen met mislukte oogsten.

En het houd me nog bezig ook in deze donkere dagen.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

hehehhe, ik speel, heel kinderachtig ja ik weet het… Farmville

Geplaatst:

Dat ken ik niet, is dat ook zo leuk ???

Geplaatst:

Ik Hay Day en landleven aan zee, alleen de pest er in dat je niet alles kan halen. Ja als je er voor betaald pfff nou dat doe ik dus niet dan maar niet alle opdrachten voltooien.

Geplaatst:

Ik klaag omdat mijn oude ongebruikte Digitenne box het niet meer blijkt te doen.

Nou, en?

Die box, een energieslurpend kacheltje was, met een pizzablik er bovenop, mijn propagator.

Ik moet nu iets anders verzinnen voor allereerst de Madame Jeanette, die wou ik morgen gaan zaaien. De cayenne en ander spul kunnen nog wel een paar weken wachten ....

Geplaatst:

Vind ik wél, dat je er even bij moet vermelden wie, of wat, ' madame Jeanette ' is he ?

Je huishoudster neem ik aan ? Heeft zij wat last van koude voeten enzo ?

Geplaatst:

Ha Henk, stukke digitenne verwisselen voor een die het wel doet, zie MP.

Het kost 15 euro (vanaf) en dan kun je weer tv kijken én kweken.

Of een nieuwe propagator kopen, maar die zal wel duurder zijn?

Ja die Henk zal moeten vertellen dat MM Jeanet een pepersoort is, wan tdat weet nieieiemand!

Geplaatst:

Péééperrrrrs ??? Pokkedingen. Veel zaai en teeltplezier toegewenst overigens hoor, dat wel, maar bij mij komen die dingen er niet meer in. ( sorry voor de onnodige ontboezeming, mja ... we zitten in het klaagtopic he ? )

Geplaatst:

Dat valt wel mee hoor Huub, de Madammekes zijn denk ik zelfs wel één van de bekéndste pepernamen...

Maar Henk... bij de Repshop verkopen ze verwarmingsmatjes voor in terraria:

http://www.repshop.nl/verwarming/p-1a/1 ... atmat.html

Er zijn dus verschillende afmetingen te koop.

de afmeting 388 x 274 bevalt me het best. Die passen per stuk mooi ónder een Action propegator/bakje.

Is minder duur als een nieuwe Digitenne...

Geplaatst:

Dat bedoelde ik ook dubbelzinnig hilarisch spottend, met nieieiemand bedoelde ik dus iedereen.

Geplaatst:

Ja, die matjes heb ik ook. Perfect. En verbruiken niks. Onverwoestbaar, en je mag ook nog es morsen met wateren. Hmmm. Niets over te klagen

Geplaatst:

Edit, ik doe het veiliger, want ik doe aan virtueel moestuinieren.

En wel met het Facebookspel, Fantastic Forest.

Het gaat lekker snel en ik heb geen problemen met mislukte oogsten.

En het houd me nog bezig ook in deze donkere dagen.

Ik speel happy harvest en landleven op hyves, je hebt er bijna net zo veel werk mee als je echte tuin

Geplaatst:
Péééperrrrrs ??? Pokkedingen. Veel zaai en teeltplezier toegewenst overigens hoor, dat wel, maar bij mij komen die dingen er niet meer in. ( sorry voor de onnodige ontboezeming, mja ... we zitten in het klaagtopic he ? )

Haha Bit, zeg je dat nou omdat ze niet te eten zijn of omdat ze zo moeilijk te kweken zijn ???

Geplaatst:

Nee, nee, eerder tegenovergesteld. Lekker makkelijke dingen. Maar ze doen er zóó lang over, echt de hele zomer, en maar wateren, en mesten; al dat getut. En de schamele ( wel redelijk hoor ) opbrengst, waar ik het verschil niet heb kunnen opmerken met de dingen uit de winkel ( ligt vast aan mij hoor, ben de eerste die dat toegeeft ). De paprika's van appie vind ik zelfs lékkerder !!

Ja sorry hoor.

Geplaatst:

Wij houden van TUTTEN.......

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Dat ken ik niet, is dat ook zo leuk ???

ja zoiets als jouw spel denk ik, boerderijtje spelen met zaaien en oogsten en kippen enzo...

Geplaatst:

Conny en Piroska, ik wil even klagen dat jullie dus geen WOZ spelen. Dat klagen is maar om niet off-topic te gaan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Hoi Stan, dan klaag ik bij deze over het feit, dat ik niet eens weet wat WOZ is. Dat staat toch niet in "onze afkortingslijst ".

Geplaatst:

@Conny, dat is World of Zombies. Dan ben je ook aan het moestuinieren(als zombie) op facebook heet het geloof ik Zombie Island(s)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

untitled194741388574927.JPG

Plaatje even van google geleend.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.