Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Wordt zo'n metaalsplinter niet heel warm in een MRI? Of is het enige probleem dat het zich kan verplaatsen in het lichaam en dan dus op een gevaarlijke plaats uitkomen?

Geplaatst:

ja, bovendien trekt de magneet heel hard aan het metaal dus je kunt een inwendige bloeding krijgen (of hij trekt m er zelfs uit...)

glassplinters zijn ook fijn: die zijn niet te zien op een scan of foto en zweren er in de loop van 20 jaar langzaam uit...

(dat ging zo:

ik werkte op een lab met dubbele glazen thermosflessen van 1,6 meter hoog met daarin vloeibare lucht en vloeibaar waterstof; op een dag mocht ik zo'n fles wegzetten omdat hij wat tikte ;

net nadat ik m in de prullenbak had gezet implodeerde het ding en vlogen de glassplinters alle kanten uit, ook naar mijn blote kortebroekbenen...niet )

Geplaatst:

een splintertje van een mm in een vinger waar aalterse-willy het over heeft is wat anders dan een metaalsplintertje in het oog. bij een oog kan een klein splintertje meer schade aanrichten, vooral omdat het oog een zachter orgaan is.

maar ook dat is weer afhankelijk van het type de MRI en het onderzoek. bijv. bij een scan van je voet ligt je hoofd al een eind bij de magneet vandaan.

elk geval is weer anders. vandaar ook de vragenlijst die voor de MRI ingevuld moet worden. daarop staan ook vragen over mogelijke metaalsplinters in het oog e.d.

je moet ook niet met een bankpasje bij de MRI in de buurt komen *oeps*. is me een keer overkomen, ik was mijn brood vergeten dus in de kantine wezen lunchen en daarna vergeten mn portemonnee weer in het kluisje te leggen. dan kan je dus nieuwe pasjes gaan aanvragen.

verder gelukkig geen rare dingen meegemaakt.

Geplaatst:

wij wel

op het lab: stond ook zo een magneet en een collega voelde iemand aan zijn jasje trekken

bleek het de magneet te zijn die zijn sleutelbos eruit trok, die vervolgens in de opstelling vloog en voor drie weken schade aanrichtte

en bij de MRI fabrikant in het zuiden des lands waren ze een metalen stoel vergeten weg te halen...

Geplaatst:

stoelen hoor ik idd wel vaker.

bedden soms ook, als verpleging iets te graag wil helpen en vergeet dat een normaal bed niet bij de MRI mag.

of dat er iets op de MRI crash-kar ligt wat er niet hoort.

Geplaatst:

Nu snap ik ineens waarom de zorgkosten zo omhoog gaan de afgelopen jaren

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Valt mee hoor, filmpjes zijn vooral van het buitenland of met een oude mri waarmee getest mag worden. Gelukkig niet iets wat regelmatig voorkomt en dat is maar goed ook.

Als de stoel zoals in het filmpje met een lier verwijderd kan worden is er meestal weinig aan de hand.

Het wordt pas duur wanneer dat niet lukt. Het magneetveld van de mri zet je niet zomaar uit en weer aan. Dat is pas een duur grapje.

Geplaatst:

Owja ik wilde klagen. Over onze jongste kat....

Beestje heeft tijdens onze afwezigheid de keukendeur open gekregen, een glas kapot gegooid en knols gemberkoek gejat. Daarvan zitten snoepen en vervolgens alles onder gekotst... heerlijk thuiskomen

Geplaatst:

Stoere kat heb jij, Loes! De jongste.....hmm...dat belooft nog wat voor de komende jaren!

Geplaatst:

Pff ik mag toch hopen van niet. Onze andere kat is een goedzak. Maar dit is een pittige dame van de straat, dus ze weet waarschijnlijk donders goed dat menseneten eetbaar is.

Geplaatst:

Ja op hoop van zegen

net terug van de moestuin vergadering

ze zijn het er eindelijk over eens dit kan niet

ik ben boos geweest omdat alles kapot gaat in mijn tuin

alle in okt geplanten struiken zijn naar de compost gegaan

vandaag voor de vergadering een inventarisatie gemaakt

schik niet

2 hefst frambozen

2 gele frambozen

2 zomer frambozen

2 cranberry

1zwarte framboos

1 tayberry

1 honningbes

7 soortjes munt

1 rode bes

1 zwarte bes

1 kruisbes

30 tenenknoflook

3 rabarber

dan maar hopen dat mijn fruitbomen wel aangeslagen zijn anders krijgen ze de rekening wel ff gepresenteerd

alles wat ik geplant heb in het najaar is kapot gegaan

ik ga nu weer opnieuw beginnen met de belofte dat ze een goed afwaterings systeem gaan aanleggen

hopelijk komt het dan toch goed

en komen er toch nog vruchten uit me tuin

ik wordt super geholpen met nieuwe planten voor in mijn tuin en daar ben ik blij mee

Nu de tuinverening nog anders ben ik

zo ik ben mijn frustratie ff kwijt van de boosheid van vanavond

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

@ Beerterinke

Indertijd de zondvloed over je nieuwe tuin gevolgd en me gerealiseerd dat het een ramp was.

Toch lijkt het me goed nieuws dat het bestuur zich verantwoordelijk voelt voor de ramp in - toch wel - de slechts gelegen tuin va het complex. En blijkbaar zien ze ook manieren om een echte verbetering te doen. Zodat de ramp zich niet kan herhalen. Ben wel benieuwd hoe ze dat aanpakken, omdat je tuin zo laag ligt. (Benieuwd omdat ik er misschien iets van op kan steken, technisch gezien). De laatste dagen zijn er vaak flinke buien....hier althans, dus ik vermoed bij jou aan de overkant ook? Staat je tuin nu weer zo onder water? Of is het nog te doen?

Ik hoop dat je snel gewoon lekker, zonder zorgen over wateroverlast, er in aan het werk kan!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ja. Er zijn er veel meer die dit probleem óók hebben , zeker deze winter. Niet dat het voor jou een troost kan zijn, maar echt hoor, bij mij op het complex is het klagen steen en been.

2 jaar terug mijn tuin opgehoogd en zwaar aangepakt. Ik ben er nu zó blij mee ! ( ik zit het hoogst tussen andere tuinen in. Héééél a-sociaal. Maar goed : 1 van die tuinen naast me is nu van mezelf. En die is NAT !!!

Geplaatst:

Valt mee maar 3 cm

kan er alleen niets beginenen

ik neem de tekening met het plan wel mee naar mtfd

iets met pvc buizen en putten en voor alle tuinen een aparte put en ik heb er om 2 gevraagd

met de toezegging dat het moet werken

ik zei toen anders krijg ik alle planten die ik dit jaar weer plant vergoed

ze waren wel geschokken wat de schade was in mijn tuin en van nog 4 tuinders die iets droger maar toch onderweter staan

Geplaatst:

Wow wat een lijst Ik hoop voor je dat dit opgelost wordt. Het moet toch wel een drama zijn geweest wil zelfs munt eraan bezwijken

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Klopt

ik heb 3 weken ongeveer 13 cm water gehad en eer dat wegezakt was kwam de volgende bui weer en weer een cm of 5 nu op dit moment ligt er 3 cm op de tuin ongeveer iets boven de zool van mijn laars

ben er gister geweest om mijn kas te bekijken of die niet aan het verzakken was en kwam net boven de zool het water

maar we gaan er nog ff tegenaan en hopelijk gaat het volgend najaar beter

Geplaatst:

Ik klaag dat er op veel zakjes zaad (Vreeken... Denieuwetuin...) geen houdbaarheidsdatum staat. Ik weet ook dat je daar niet echt van uit hoeft te gaan, en dat zaden het na de datum ook nog wel aardig doen. Maar toch, zit het zakje nou al 1, 2 of 4 jaar in mijn zadenbak? Ik kan het niet zien hoor. En om nou overal een kiemtest voor te gaan doen? Als ik de datum weet, dan zaai ik gewoon dikker zodat er toch nog wat op komt.

Maar dat is weer zonde als de zaden allemaal opkomen omdat ze nog lang houdbaar bleken. En zaai je dun, dan baal je weer dat er weinig opkomt omdat de datum al was verstreken. Grrrr.

Geplaatst:

ik klaag met je mee, Jorieke, kiem nu veel voor, zeker bij de slowkiemers

Geplaatst:

Erg herkenbaar probleem! Heb me maar voorgenomen om bij alle nieuwe zakjes het jaartal van ontvangst/bestelling er op te schrijven, ookal blijft het probleem met de huidige zaden voortduren

Geplaatst:

Dan kennen jullie ook vast wel het probleem(pje), dat als je een zakje zaad opent, openscheurt, afknipt, dan zaait wat je nodig hebt en het zakje weer terugdoet in de voorraaddoos voor volgende keer, dat je de volgende keer een zakje hebt zonder datum-opdruk ? Dat had je dan dus afgescheurd de vorige keer

Ik open tegenwoordig zakjes zaad aan de onderkant of zijkant, daar waar de opdruk met datum niet zit.

Geplaatst:

Bij zaadhandel van der Wal staat de datum er keurig op aan de bovenzijde.

Afknippen en in het zakje doen, als er e.e.a. over blijft

Geplaatst:

ik open ze ook aan de onderkant en zet voor alle zekerheid de naam van het zaad op het binnenzakje!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik ga morgen even bij vreeke langs neeeeee koop geen zaad ik wil een aardappel zak kopen om daar aardappels in te kweken, beval mij dit dan koop ik eind van het jaar nog een aantal zakken voor het jaar daar op.

Zal gelijk eens vragen waarom hij er geen datums op plaatst.

Geplaatst:

Ik kwam vanmorgen even op mijn tuin omdat ik op zoek was naar een pomp(lekke band van mijn scooter), toen viel mijn oog op een drijvende schildpad in mijn vijver .

Mijn man wilde hem al weg doen omdat er geen leven meer in zat toen we hem eruit haalde...maar....ineens bedacht ik misschien is ie gewoon nog in winterslaap en boven komen drijven?

Ik weet het niet zeker hoor, heb de schildpad vijver pas afgelopen jaar gemaakt, en dus is het allemaal nog nieuw voor ons.

Inmiddels hebben we toch maar de schildpadden uit de vijver gehaald en hier in huis gehaald, ik had nog een aquarium in de garage staan, dus hoppla naar boven met dat ding en nu maar afwachten.

Overigens geen pomp gevonden daar....maar wel een nieuwe band op mijn scooter gelukkig

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Sommige schildpadden (bron Nat. Geo.. uitzending ooit ergens ) kunnen last hebben van lucht onder hun schild door tja... ontstekingen ed... waardoor ze boven blijven drijven...

Gezien mijn bronvermelding blijkt dat ik dus geen verstand van schildpadjes heb... maar wie weet...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.