Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Vervelend Eveline. Altijd balen als een van je beestjes zich niet goed voelt.

Kan ik even klagen dat de Cote d'or chocolade gevuld met noga veel te lekker is.

Geplaatst:
Balen dat een van mijn nijne mannetje ziek ik

Da's niet fijn

OT: Ben wel klaar met de regen, van mij mag de zon wel een paar weken schijnen

Geplaatst:
... ... Kan ik even klagen dat de Cote d'or chocolade gevuld met noga veel te lekker is.

Klaag ik dat jij een vrouw ben en dat chocola een andere uitwerking op jou heeft dan op mij als man. Ik ben jaloers, maar ik eet pure chocola, dat dan weer wel. Goed voor de bloeddruk, die daalt ervan...

Geplaatst:

Dan mag ik wel heeeeel veel puur gaan eten, miss dat ik dan van die rot pillen af kom, helaas pindakaas krijg ik van te veel chocolade hoofdpijn.

Geplaatst:

Ik heb op internet gezocht naar wat ik zelf kan doen om de bd te verlagen, want ik heb ook te hoge bd, maar ik wil geen pillen van de dokter.

Chocola maar ook rozijnen bleven hangen als bd verlagend. Er zijn er nog meer, en je kunt ook letten op wat je eet en drinkt dat bd verhogend is, zoals zout, alcohol, koffie, zoethoutwortel.

En niet roken helpt ook weer om de bd te verlagen.

Geplaatst:
En eerste update, één hengeltje kunnen binnenhalen, hebben plannen voor boerderijgebeuren dus geen belangstelling meer... Wel fijn dat ie zo snel reageerde.

Volgende!

Oh... en voor de duidelijkheid... deze mensen hebben zich allemaal begin 2013 aangemeld... dus heel recent!

wij hebben een wachtlijst van 65 man, de aanmelding is nu maar gesloten

ieder betaalt euro 15 per jaar om op de lijst te staan, als er niet betaald wordt gaan ze van de lijst

bij meer dan 2 keer weigeren van een tuin gaat men weer onderaan de lijst, dan moet je toch weer op een jaar of 4 rekenen

werkt wel ok, hoewel er ook vrij veel mensen zo afvallen

Geplaatst:
Oh... en voor de duidelijkheid... deze mensen hebben zich allemaal begin 2013 aangemeld... dus heel recent!

Heel recent? Euh... das wel een jaar geleden.

Geplaatst:

Toen ik het wachtlijstbeheer overnam stonden er mensen al wel 4 jaar op... Vandaar dat ik 1 jaar wachten wel erg kort vind.

Goed idee RoBo van het wachtlijstinschrijvingsgeld... De moestuinen hier kosten ook al bijna niets dus mocht het echt uit de hand gaan lopen hier dan is dat misschien ook een optie.

Geplaatst:
Ik heb op internet gezocht naar wat ik zelf kan doen om de bd te verlagen, want ik heb ook te hoge bd, maar ik wil geen pillen van de dokter.

Chocola maar ook rozijnen bleven hangen als bd verlagend. Er zijn er nog meer, en je kunt ook letten op wat je eet en drinkt dat bd verhogend is, zoals zout, alcohol, koffie, zoethoutwortel.

En niet roken helpt ook weer om de bd te verlagen.

misschien dat tegen mij oplopen helpt. mag je een beetje van mijn te lage bloeddruk overnemen.

ik mag dus vooral niet zoutloos eten en moet veel drinken(die is lastig). zwarte thee, en thee met zoethout

maar toch ook wel pure chocolade omdat het zo lekker is.

Geplaatst:
... ... misschien dat tegen mij oplopen helpt. ... ...

Zou dat helpen denk je? Ik vrees dat dan jouw bd niet omhoog zal gaan, maar de mijne des te meer...

En zwarte thee ken ik niet, maar zoethout vind ik erg! lekker!, ben er verzot op zelfs.

Dus maar eens keihard tegen elkaar oplopen zodat de boel eens flink doorgeschud wordt?

Geplaatst:

Get Huub, ga dat even ergens anders doen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
... ... misschien dat tegen mij oplopen helpt. ... ...

Zou dat helpen denk je? Ik vrees dat dan jouw bd niet omhoog zal gaan, maar de mijne des te meer...

En zwarte thee ken ik niet, maar zoethout vind ik erg! lekker!, ben er verzot op zelfs.

Dus maar eens keihard tegen elkaar oplopen zodat de boel eens flink doorgeschud wordt?

ja dat is een uitspraak. dat je 2 extreme uitersten tegen elkaar op laat lopen dat het dan wat minder extreem is (of zoiets)

zwarte thee schijnt ook bloeddruk verhogend te zijn. geen idee hoe dat precies zit want over lage bloeddruk is veel minder bekend dan te hoge bloeddruk. ben eens doorgestuurd naar zo'n typische diëtiste die anti-vet, anti-zout enzo is. dus ik doe nu maar het tegenovergestelde van wat bij hoge bloeddruk wordt aangeraden

Geplaatst:

Is ook lastig lijkt, me, te lage bloeddruk. Weinig over bekend, komt minder vaak voor. Is het ook gevaarlijk? Zoals bij hoge bloeddruk, dat je zelf niet door hebt dat je vaten kunnen barsten?

Waar ik dan wel weer mee zou willen ruilen , is dat je alles mag dat ik niet mag...

Geplaatst:

Het is minder gevaarlijk(ligt ook aan de oorzaak) maar wel vervelend. Bij een extreem lage bloeddruk krijgt het lichaam niet genoeg zuurstof met als gevolg flauwvallen of erger, een shock.

Inmiddels weet ik redelijk de triggers en herken ik de signalen van een veel te lage bloeddruk. Dan snel wat eten/ drinken en ergens rustig gaan zitten of liggen. Meestal gaat het dan wel goed, af en toe niet en dan gaat het licht even uit. Dat kan opzich geen kwaad zolang je niet verkeerd terecht komt vandaar ergens rustig gaan zitten.

Geplaatst:

Mijn bd is altijd te hoog geweest, voornamelijk door stress, maar nu ook een te hoge onderdruk. En daar kwam ik achter tijdens mijn werk, zweet aanvallen ( nee geen overgang ben ik al door heen) bij snel op staan eng worden, moe veel slapen( lui)

Nu begin ik weer langzaam op te knapen, en dan het weer dat werk ook mee, hoe slechter hoe deprimerende je ben.

Geplaatst:

Dan ben ik bij de gelukkigen die daar geen last van hebben.

Telkens ik naar de dokter ga zeg ik op voorhand dat mijn BD 12 over 8 is, kan daar een halvetje verschil op zitten en dat is al heel mijn leven zo, voor zover ik weet.

En dat met mijn honderd kilo!!!! Maar ik eet ook alles maar veel groente uit de tuin.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Pfff ga de tuin maar eens in, morgen kom het groffevuil de troep op halen.

Een voordeel de kippen krijgen hierdoor meer ruimte.

Maar ik pfff mag sjouwen....

Geplaatst:

Nu zit ik hier en beetje de tijd te doden omdat het regent en druppels ijskoud aanvoelen.

Niet te doen om daarin te staan werken, was verkleumd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Oooh, ja, vandaag wil ik ook even klagen Heb al een jaar last van mijn schouder(s). Eerst de linker. Heel vaak naar de fysio geweest. Slijmbeursontsteking. Nou, ik weet het niet, maar zijn behandelingen hebben niets veranderd, maar hebben me wel 500 euro lichter gemaakt.

Nu gaat het een stuk beter, maar wat het is? Net of de spieren in mijn bovenarm altijd gespannen zijn. Niet fijn. Dus vorig jaar lang niet zo veel in de tuin (en anders) kunnen doen dan ik gewild zou hebben.

Ben nu weer rustig aan begonnen. En ja hoor, vandaag een zeurende rechterarm.

Pffffff!!

Hopelijk trekt het weer bij, want ik wil zo veel!

Groetjes, Monique

Geplaatst:

Probeer het eens met yoga, ik ben al twee keer aand e zelfde pols geopereerd aan carpaaltunnelsyndrome, nu ga ik ook aan de yoga, heb gehoort dat je het daar mee kan verlichten tot genezen en dat heeft mij een jaar rompslomp gekost omdat de eerste operatie mislukt was.

Geplaatst:

Hoi Eveline, bedankt voor de tip. Je bent nog niet begonnen met yoga? Ben wel benieuwd!

Geplaatst:

Bij mij is bijna 3 jaar terug ook carpaaltunnelcyndroom geconstateerd en een muisarm het voorstel was operatie maar wel werd er gezegd dat de kans dat het niet zou helpen groot was vooral omdat ik last had van pols elleboog schouder en nek.

Ik heb het dus niet gedaan.

Ik heb fysio geprobeerd die heeft mijn hele lijf gekraakt de eerste paar keer alles zat schijnbaar vast. Sindsdien kan ik het met bepaalde oefeningen die mijn spieren los houden eigenlijk goed in de hand houden. Ik doe die oeffeningen alleen nog maar als ik voel dat het vast zit.

Geplaatst:

Yoga en Pilatus zijn beide goed voor je houding, een van de belangrijkste veroorzakers van pijn.

je hebt via youtube ook veel filmpjes. dan kan je thuis bezig met beginners oefeningen om te kijken of het iets voor je is.

Geplaatst:

Nou, yoga zou ik toch liever niet via filmpjes gaan doen als je er nog helemaal geen ervaring mee hebt. Persoonlijke begeiding is belangrijk om te voorkomen dat je je lijf verkeerd belast.

(Zegt een yoga-docente in ruste...)

Geplaatst:

met de beginners oefeningen kan je niet veel fout doen.

als dat al niet lukt, of het lijkt je niets, heeft het ook geen zin om een cursus te betalen.

maar idd ik zou eigenlijk ook weer met cursussen moeten beginnen. maar te duur...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.