Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Wees blij dat je je gebit nog hebt, wees er zuinig op! Ik heb al van jongs af aan een slecht gebit gehad. Heb veel antibiotica gehad voor verschillende kinderziekten. Slecht voor het gebit. Loop nu rond met prothese, allemaal nep dus, had ik mijn eigen tanden nog maar. Klaag, klaag en nog eens klaag.

Geplaatst:

Huub, heb al aantal kuurtjes achter de rug. Ergste was na een operatie. Maar liefst 4 soorten achter elkaar

Ik word er onderhand ook een beetje gek van. Heb al ruim een jaar niet fatsoenlijk kunnen kauwen. En dat terwijl het voor mij zo belangrijk is...

Good things come in small packages

Geplaatst:

Helly, neem contact op met een goede homeopaat! Ik had laatst ook kiespijn en daar een goed werkend middeltje voor gekregen.

Tegen ontstekingen heeft een homeopaat vast ook middelen, en die zijn dan in elk geval niet zo schadelijk als antibiotica (die ook nog eens meestal niet werken).

Geplaatst:

De tandarts wou ook niet gelijk antibiotica voorschrijven. Die weet hoe t zit.

En hoe vind je een goede homeopaat?

Voel me al tijden futloos en moe. Na zo'n dag als afgelopen zondag heb ik geen energie meer over voor maandag en/of dinsdag.

Geplaatst:

Rondvragen in je omgeving of mensen ervaring hebben met homeopaten in je omgeving?

Soms worden natuurgeneeskundigen ook nog wel eens (in de volksmond) homeopaat genoemd, maar ik bedoel dus echt een homeopatisch arts, die ook gewoon medicijnen gestudeerd heeft en daarna nog een aanvullende opleiding tot homeopaat. Volgens mij is er ook wel een beroepsvereniging voor homeopatische artsen, dan zou je even moeten googelen.

Heb je probiotica gebruikt tijdens of na je antibioticakuur? Van anti-biotica kun je je ook heel slap en ellendig voelen en probiotica kan je helpen om daar weer vanaf te komen (en als je het tijdens de AB kuur gebruikt, kan het voorkomen dat je al te ziek wordt van de AB).

Van een ontstoken kies kun je ook goed ziek worden (ik spreek helaas uit ervaring). De ziektekiemen kunnen zich door je hele lijf verspreiden. Het is dus wel zaak dat dit zo snel mogelijk goed aangepakt wordt!

Sterkte!

Geplaatst:

Ik heb zelf ook wat te klagen.

Ik kan al dagen geen e-mail meer versturen via Outlook Express. Wel via webmail, maar dat is reuze onhandig. Ik krijg telkens een foutmelding die erop lijkt te wijzen dat ik niet bij de uitgaande mailserver kan inloggen. Waarom dat ineens niet meer kan, krijg ik niet duidelijk. De helpdesk van mijn provider heeft me niet verder kunnen helpen. Die zegt nl. dat het toch al nooit mogelijk was om mail van andere domeinen via hun mailserver te versturen. Maar dat doe ik al meer dan een jaar en dat was nooit een probleem.

De helppagina's van m'n provider bieden ook al geen duidelijkheid (of ik snap het gewoon niet/kan de juiste info niet vinden).

Dus heb ik mijn probleem voorgelegd op het klantenforum. Ook al zo'n stomme uitvinding: daar kunnen klanten elkaar helpen en heel af en toe komt er eens een moderator zich ergens mee bemoeien, nadat klanten elkaar al dagenlang van foute adviezen hebben voorzien. Maar ja, als de telefonische helpdesk niks doet, moet je toch wat... Helaas heeft daar ook nog niemand een zinnig antwoord gegeven en laten de moderators zich er ook nog niet zien.

GROM!!!!

Geplaatst:

Sterkte Helly, het lijkt me heel kl**e wat je hebt. Een klassieke homeopaat bezoeken is misschien geen gek idee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@bio-fee welke versie van outlook gebruik je? Wat is je provider en wat heb je als mailserver (uitgaande server) staan?

Wat je ook doet; het is niet zo handig om hier je wachtwoord te posten, dus doe dat even niet a.u.b.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Biofee, tijdens die antibiotica's heb ik slechts voeding door een slangetje gekregen. Geen optimale omstandigheden.

Probiotica werd er vast niet bij gegeven.

De omstandigheden van toen hebben er vast aan bij gedragen dat mijn gebit is wat t nu is.

Ik zal s kijken naar een homeopaat. Ik wil wel graag weten hoe t precies met me gesteld is.

Geplaatst:

Sterkte Helly! Klinkt niet fijn ...

Geplaatst:
Ik heb zelf ook wat te klagen.

Ik kan al dagen geen e-mail meer versturen via Outlook Express. Wel via webmail, maar dat is reuze onhandig. Ik krijg telkens een foutmelding die erop lijkt te wijzen dat ik niet bij de uitgaande mailserver kan inloggen. Waarom dat ineens niet meer kan, krijg ik niet duidelijk. De helpdesk van mijn provider heeft me niet verder kunnen helpen. Die zegt nl. dat het toch al nooit mogelijk was om mail van andere domeinen via hun mailserver te versturen. Maar dat doe ik al meer dan een jaar en dat was nooit een probleem.

De helppagina's van m'n provider bieden ook al geen duidelijkheid (of ik snap het gewoon niet/kan de juiste info niet vinden).

Dus heb ik mijn probleem voorgelegd op het klantenforum. Ook al zo'n stomme uitvinding: daar kunnen klanten elkaar helpen en heel af en toe komt er eens een moderator zich ergens mee bemoeien, nadat klanten elkaar al dagenlang van foute adviezen hebben voorzien. Maar ja, als de telefonische helpdesk niks doet, moet je toch wat... Helaas heeft daar ook nog niemand een zinnig antwoord gegeven en laten de moderators zich er ook nog niet zien.

GROM!!!!

Zakelijk of prive? Ik sta bij hotmail op een blocklist (met mijn zakelijk mail dus) en kan geen mails sturen naar een hotmailadres. Echt knetterirritant.

Krijg je wel een bounce-melding? (Mail Delivery System) Dan staat daar vaak wel een melding in.

Geplaatst:

@bio-fee

joh, wat onhandig, lastig om zo te beoordelen wat er aan de hand is; is er niks op je eigen computer veranderd waardoor de uitgaande mail geblokt wordt? firewall of antivirusinstellingen voor poort 25 of poort 587? je zou kunnen proberen om in outlook die reserve poort 587 eens in te stellen.

Geplaatst:

Nou, ik heb ook wat te klagen. Zojuist te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt! Nu thuis met een gillende hoofdpijn en lichtelijk in paniek... Hallo crisis....

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Oh dat is schrikken Missmass, lekker dan

Je bent zeker niet de enige in Nederland, de werkloosheid blijft oplopen en bedrijven hakken rigoreus in het personeelsbestand. Sneu, ik zit inmiddels ook al 3 maanden thuis met - voor mijn branche - een hele goede CV. Ben naarstig op zoek, maar als je bedenkt dat er gemiddeld zo'n 300 á 500 reacties per vacature binnenkomen is het voor de werkgevers 'cherrypicken' momenteel.

Heb je wel recht op WW? Dat is iig íets...

Geplaatst:

Jazeker, ik heb niet zelf de beslissing genomen om weg te gaan bij deze werkgever en dus heb ik recht op WW. Dat is inderdaad tenminste iets... maar goed, ik ben toch alleen en dan valt het niet mee, 70% van je laatstverdiende loon...

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Ohoh.... dat was dus geen verdwaald stukje bot of een hard gebakken stukje zwoerd tussen de heerlijke speklapjes (van Joriekes varken)... Het was een plakje kies!!

Gelukkig heb ik net vandaag, eindelijk, een afspraak bij de tandarts gemaakt...

Camera is afgeleverd ter verzending naar Canon, over ongeveer 3 weken weet ik hopelijk meer...

Geplaatst:

Dank voor het meedenken!

Nee uiteraard heb ik zelf niks veranderd aan mijn instellingen.

Ik heb ook nog geprobeerd een mailaccount aan te maken op de pc van manlief (om er zeker van te zijn dat er met mijn Outlook Express niks aan de hand is) maar ook daar kon ik alleen mail binnenhalen, en niet verzenden.

Maar... er gloort licht aan de horizon, op het klantenforum heeft inmiddels een moderator gereageerd die nog wat info van me wil hebben, dus die ga ik 'm dan maar snel geven zodat hij hopelijk snel met een oplossing komt!

Het lijkt er nu nl. op dat je geen mail van niet-Vodafone afdressen meer kunt versturen via hun server, en dat is raar want dat kon altijd wel.

Ik denk niet dat ik op een zwarte lijst sta overigens, want ik gebruik 3 verschillende domeinnamen (2 eigen domeinnamen en dan heb ik nog een adres bij zonnet) en die doen het ineens allemaal niet meer...

Geplaatst:

@Helly: oef, slangevoeding, dat klinkt serieus...

Nee dan zul je wel geen probiotica gehad hebben. Reguliere (tand)artsen hebben daar echt geen verstand van en zullen je dat maar zelden voorschrijven. En als ze al van probiotica gehoord hebben, dan beweren ze soms ook nog dat die producten zoals Yakult e.d. ook goed zouden zijn. Maar daar heb je niet zoveel aan, die zijn helemaal niet sterk genoeg.

Het is overigens ook mogelijk om je darmflora te laten onderzoeken. Dan kun je precies testen welke bacterieën je teveel of te weinig hebt, en dan weet je gericht wat je moet aanvullen.

Geplaatst:

Alweer 2 dagen koorts, nu komt er ineens nog een stevige bloedneus bij.

Zo even uitgemekkerd.

Ik kruip in bed. Morgen verder.

Geplaatst:

Ik klaag over mijn eigen tekortkoming: Ik heb gisteren de binnemaat van de ruit opgemeten om een koude bak te zagen, thuis. Maar nu moet ik alsnog terug omdat ik met mijn domme hoofd de hoek niet heb meegeteld dat het raam in zou moeten komen te liggen, en ik de afmeting van de breedte zijde dus alsnog niet weet

Ik wil electra op de tuin.

Geplaatst:

Pff en dan krijg ik het met de decoupeerzaag ook al niet voor elkaar om de plank schuin door te zagen. Bouwmarkt gebeld, die willen het proberen maar moet het ook uit de hand doen zonder geleiding. Op hoop van zegen, die kunnen het vast beter dan ik?

Geplaatst:

Erny.. succes bij de tandarts. Ik gister geweest. Stuk loshangend kies verwijderd van tandvlees en t is open gelaten gezien ik nog naar de kaakchirurg moet daarmee.

Biofee.. dat is nog s een optie. Vraag is of mijn huisarts t daarmee eens is. Ze doen niet zomaar een test tegenwoordig. Of bedoel je bij een homeopaat?

RvO.. Beterschap!!

Sovreze.. volgende keer glas bestellen en dan eromheen werken?

Geplaatst:

Henk.. we gaan gelijk door voor/naar de zomer. We gaan voor veel tomaten, komkommers en paprika's

Geplaatst:
Sovreze.. volgende keer glas bestellen en dan eromheen werken?
Of glas gratis ophalen en er dan omheen werken? Het is gelukt, alleen nog kieren e.d. dichtmaken nu. Ik had simpelweg geen rekening gehouden dat als het kozijn in een hoek richting de zon staat de afmetingen natuurlijk veranderen. Iets met pythagoras, was ik al nooit goed in
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.