Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Is dit https://hola.org/ misschien iets voor jouw ???

Toegang tot een site uit elk land! Ga naar de geblokkeerde website -> klik op het Hola icoontje { holaclean42361383517664.png } -> Wijzig land vlag -> Geniet!

Groetjes,

Conny.

Het leek te gaan lukken, maar uiteindelijk krijg ik toch deze tekst: De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (verificatie).

Ja Bit, leuke gekke serie. En helemaal in mijn stijl. Ik ben altijd een enorme fan van Asimov geweest..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hoi Jet,

Hier staat bij uitzending gemist op het internet ook dat ze niet beschikbaar zijn.

Misschien komt het daardoor ???

Ik heb nog even verder gekeken, maar je kan volgens mij de aflevering niet meer bekijken.

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Hoi Conny, dank je, ja dat had ik door ik heb ook even bij Penoza gekeken van gisteravond, die kan ik ook niet bekijken...verdorie.dan krijg ik dezelfde tekst.

Geplaatst:

Henk. Zou je mij die ook kunnen sturen ?

Me too, fan van Asimov ja.

Geplaatst:

Mag ik nu effe héél erg klagen over die ontiegelijke vochtigheid die maar uit de lucht blijft vallen.

Ik ben bang als het zo door gaat, dat ik volgend jaar, geen bloemen, fruit en groente tuin meer over heb.

Dan moet ik als het zo door gaat een water tuin of moeras tuin aan gaan leggen.

Het water dat de afgelopen dagen is gevallen, blijft allemaal op de tuin staan.

Het stond gewoon blank, jammer genoeg heb ik geen foto's kunnen nemen.

We kwamen namelijk alleen maar even de dakgoten en regenpijpen op de tuin afleveren.

In het donker, jammer genoeg, maar je kon het maanlicht zien schitteren op het water.

Als dat maar goed gaat en zo ja dan hebben alle planten die nu op de tuin staan, hun ongewilde doop achter de rug.

OO oo wat hou ik mijn hart vast voor de winter, wat zal die wel niet in petto hebben voor ons allemaal.

Woensdag probeer ik naar de tuin te gaan voor foto's.

Groetjes,

Conny.

Geplaatst:

@ Conny, dan ga je toch kangkoeng verbouwen, waterspinazie?

Maar serieus, wel sneu. Is drainage noodzakelijk en zo ja, een haalbare optie?

Geplaatst:

Ik zou het niet weten Huub.

Hier heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan.

Wij hadden al wel in gedachten om de tuin op te hogen met aarde.

Maar dat kan je nergens gratis ophalen.

En dan kom je op het punt, dat als het zou kunnen.

Ik dat op de fiets moet doen, met de fietskar.

Dus ik ga het maar eens aankijken, hoe nu verder.

Geplaatst:

Ophogen lijkt me geen optie, het gaat dan om vrachtwagens vol en als het daaronder zo nat blijft, is de nieuwe aarde ook binnen de kortste keren zeiknat.

Simpele ontwatering: op de diepste punten (in het midden van een plas) met een grondboor gaten boren en er twijgen, takken, stro instoppen. Kans dat je door een harde bodemlaag prikt en dat het water weg kan naar een absorberende laag.

De grond heel diep spitten en los houden, er niet op lopen, geen machines erop etc. Verhoogde vaste bedden maken, die grond kun je los houden met compost, mulch. Paden worden dan wel modderig, maar dat hindert niet zo, of verhard deze met tegels.

Geplaatst:

Lijkt mij ook Conny. Heb je naast het plaatsen van je huisje dit jaar al wat aan je grondje gedaan ? Misschien moet je voor je volgende tuinjaar, wil je daar wat leuke oogsten af halen, de komende maanden je grondje gaan aanpakken ? Verticaal draineren is een optie ja, zoals Huub zegt en met grind in die gaten kan ook. Maar aan de andere kant. Je zit ook wel dicht op het grondwater toch ? Dus bedden gaan maken. Teeltbedden; de paden de paden laten en lekkere grondjes creeëren voor je groentes volgend jaar. Toch wat verhoogd dan. Want zó heel byzonder veel regen is dit nou ook weer niet voor een hollandse herfst toch ? Dus dit probleem blijft terugkomen en is ook wel gewoon "normaal" in jouw omgeving van het tuincomplex. Ik zie hetzelfde hier op de tuin hoor. We zitten gewoon op een natte grond hier he ?

Geplaatst:

Dank je wel Huub en Bit voor jullie ideeën.

Dan moet ik mee maar gaan verdiepen in het aanleggen van verhoogde bedden.

Het is wel heel raar dit jaar.

Het ene moment vielen de scheuren in de grond zo droog was het.

En nu wil het water niet weg.

Ja ach daar had ik op het balkon niet zoveel problemen mee.

Maar een tuin is echt hele andere kost.

Geplaatst:
Robo schreef: deze dag wordt het niet: op de bank gaan liggen met het Puttertje van Tartt

Verdorie ik klaag dat ik die nog niet heb...is het een lekker dik boek?

Geplaatst:

nee, maar een paar nanometer, is een e-boek

Geplaatst:

Gezocht: Glazenwasser voor onze ramen op de eerste verdieping, waar ik zelf niet bij kan.

Eentje die ook werkelijk komt opdagen nadat je hem hebt 'ingehuurd' en ook verder niet zeurt over het feit dat het maar 2 raampartijen zijn, ondanks ik al heb aangegeven dat de 4 omringende buren ook graag meedoen

Geplaatst:

klacht: vogelvoederpaal van de intratuin is nu al aan het wegroesten. ding staat nog geen week in de tuin

de intratuin is hier niet in de buurt dus ik kan ook niet even met het spul terug

Geplaatst:

Schuursponsje erlangs en insmeren met vet of hamerite eroverheen

Geplaatst:

Ik ben weer eens verkouden en nu is mijn keelontsteking op mijn stembanden geslagen met als resultaat geen stem.

Vanmorgen wel wezen werken was af en toe best interesant alles via de mail, telefoon uit gelaten ik kan toch niet opnemen, naar mijn collega die op cursus is sms je gestuurd ipv te bellen, af en toe een tolk nodig die mijn gebaren taal kan ontcijferen En iedereen vraagt natuurlijk wat heb je? Ben je je stem kwijt, neeee ik communiceer altijd met handgebaren

En toch nog de boel geforceerd voel ik nu want het doet zeer.

Geplaatst:

Ik heb het koud Ga maar een bakje warme chocomelk maken voor ik straks weer op pad moet

Geplaatst:

aargggghhh

de tuinman van de buren heeft ook ff een stuk van mijn stukje voortuin meegepakt met spitten. al mijn bollen zijn dus compleet omgespit

Geplaatst:

Wat een Leiverd????Denk dat de groeipunt wel weer naar boven gaat.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Nou ja zeg! Terug laten poten door die man!! Of de buren...

Geplaatst:

ze liggen alweer onder de grond maar ik ben bang dat alle verschillende groepjes met bollen nu door elkaar heen liggen... in het voorjaar maar zien hoe het opkomt.

Wij wonen hier nog maar net. De vorige bewoners hadden niets met de tuin. dus het stuk links van het pad werd door de linker buren onderhouden en het stuk rechts van het pad door de rechter buren.

ik denk dat de tuinman dat even is vergeten dat de situatie is veranderd. verder is de tuinman wel een 'laiverd'

Geplaatst:

Verdomme is het eindelijk mooi weer..tenminste droog en helder..en klinkt de lucht als een orgeltje door al die kraanvogels die zich verzamelen om te vertrekken naar het zuiden..heb ik krampen en diarree..kwam ik er in Nederland net onderuit twee week terug hebben mijn gasten het vast meegenomen..

Geplaatst:

Arghh! Ik heb ook last van gasten met virusjes hier, bah! We moeten ze gewoon eerst in quarantaine zetten!

Sterkte!

Geplaatst:

Speciaal hokje achter in de tuin met een klein doorgeefluikje teneinde het contact zo minimaal mogelijk te houden...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.