Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Veul strakker rond het middel ...

Maar ligt dat aan het t-shirt model. In 2 jaar zou je middel gewijzigd kunnen zijn?

Geplaatst:

neu......

Geplaatst:

Gewoon ff mee terug gaan en omruilen?

Kleding moet wel lekker zitten. Nadeel van de hema is dat ze geen pashokjes hebben.

Geplaatst:

Voor T-shirts ? In de aanbieding 3 voor ..... ? Die moet je toch niet willen passen ? Omruilen wel ja.

Geplaatst:

Liever wel, Juist om dat soort rare maat veranderingen.

De hema verkoopt meer dan alleen shirts. Vraag me altijd af hoe vrouwen dat doen met de bh's. Lading kopen, thuis passen en de rest weer terug brengen? Daar moet je ook maar geld voor hebben.

Geplaatst:

Nou ik doe ook nog even een duit in het zakje: inderdaad, maten sucken allemaal in de winkels. In de H&M hebben ze soms zelfs een 'grote maten afdeling', maar daar zijn broeken net zo klein als in de gewone maten afdeling, er staat alleen een ander getalletje op

Na jaren proberen doe ik tegenwoordig echt alleen nog maar aankopen bij de M&S Mode die, in tegenstelling tot wat ik altijd dacht, tussen de bejaardenkleding ook nog best vaak daadwerkelijk leuke kleding heeft hangen. Met voldoende ruimte voor de boezem. En vorig jaar kocht ik er zelfs een leuk jurkje! Slechts 15 euro ofzo, mind you. Voor shirts en truien kan ik bij C&A en V&D vaak ook nog wel terecht. Maar ik blijf ver weg van miss Etam, aangezien daar de consensus lijkt te zijn dat vrouwen met "grotere" maten ook ineens model aardappel hebben, en dus hebben ze al hun kleding vol elastiek gepropt en in model aardappelzak genaaid. Bah!

En voor BH's weet ik nu welke 2 modellen van Prima Donna mij goed passen en die koop ik dus altijd. Dat zijn gelukkig zowel mooie als functionele BH's en als ze stuk zijn of de beugel is geknapt kun je dat voor slechts 5 euro laten repareren. Moet je ff voor in de buidel tasten, maar ze doen tenminste wat. Laatst heeft hunkemoller ook een grote maten lijn gelanceerd, alleen de ontwerpen waren zo gammel dat ze in de eerste plaats niets omhoog hielden, en ik in de tweede plaats bij elke beweging bang was dat er iets knapte. Het dringt gewoon niet tot ze door dat een grotere maat BH ook andere pasvorm, andere naaitechniek, en andere stofjes nodig heeft dan een kleine BH, je kunt niet gewoon simpelweg een cup A bh 20x uitvergroten en denken dat dat de truuc doet. De drie, in enthousiasme aangeschafte BH's van 20 euro de stuk zijn een paar dagen later terstond geretourneerd en ervoor in de plaats kwam gewoon weer 1 Prima Donna.

Geplaatst:

heerlijke discussie dit...echte klaagbank...

(heb ff gemeten: shirts zijn krapper gesneden ivm gestegen stofkosten, RobO heeft een ietsepietsie meer spiergordels boven de heupen )

Geplaatst:

- Een onverkrijgbaar maatje meer; of minder

- Vuurwerk

- Spiergordels (beter woord: zwembandjes)

En zo meer (straks na de kerst klagen dat de weegschaal stuk is: wijst opeens 10 kg teveel aan)

Dat is binnenkort allemaal voorbij. Gisteren was de kortste dag van het jaar. Binnenkort kan er dus weer geklaagd worden over meer moezige zaken als niet opkomende pepers, strenge vorst, gladheid, bestellingen bij zadenleveranciers, en veel meer.

Geplaatst:
...Vraag me altijd af hoe vrouwen dat doen met de bh's. Lading kopen, thuis passen en de rest weer terug brengen?.....

Nou... ik kócht geen hele ladingen, deed gewoon een pas-sessie over mn t-shirt heen, gewoon ín de winkel...

Maar de tijd van de Hema-bh-flupjes is wel voorbij... ook daar géén pasvorm en géén logica.

Nam er één (ongepast dit keer) mee, zo'n 2 jaar gelee, bleek de onderwijdte ipv de vermeldde 110 (en dat was al groter als nodig zou moeten zijn) maar liefst een 80 cm te zijn... met zover mogelijk uitrekken redde ie het tot wel 90 cm... Bij het terugbrengen heb ik mn meetlint meegenomen en het dus gedemonstreerd aan de klantenservicebalie in de vage ijdele hoop dat deze klacht ook maar érgens terecht zou komen...

Mannen in strakke T-shirtjes... pprrrr... sexy....

En Mijke Méid! Ik hang ook in de Prima-Donna's... Heb nét weer geïnvesteerd in twee nieuwe zodat ik weer een tijdje vooruit dan. (Bij Riet's Lingerie aan de Oude Ebb. Topservice!) Eh... repareerservice ken ik dan weer niet.... waar is dat?

De dames staan er weer pront bij nu.

MSmode kom ik eigenlijk nooit, zal eens langswippen....

En volgens mij is het nu droog en zijn de buien voorbij dus dan kan ik zo nog een rondje boodschappen gaan doen.

Geplaatst:

Wat ben ik dan weer blij dat ik een man ben, starten lopen het hele jaar door en gaan met die banaan. Geen moeilijk gedoe in de bustenhouderwinkels, geen drie maar vier weken van de maand gewoon normaal kunnen doen, geen kinderen hoeven baren... Wij mannen komen er maar mooi onderuit. Maar wel respect, jullie dames zijn sterker om dat allemaal te kunnen doen, júllie zijn het sterke geslacht en niet wij mannen. Goed, wij hebben ook wat hoog te houden natuurlijk, en liefst zo lang mogelijk. Maar dat is een ander verhaal. Aangezien ik daar niks over te klagen heb, kan ik daar niks over zeggen hier.

Geplaatst:
Geplaatst:

Op naar de Feestbaak Huub!

Ergernis van de dag: Vroeger ergerde ik me nooit..nee echt niet. Vond alles best.

Laat alles en iedereen lekker doen waar hij zin in heeft.

Nu wordt ik soms plots geïrriteerd door een kipkerstboom of andere ellende op de tv..reclame vind ik bv heel ergerlijk. Dat die steeds harder gaat..ben je aan t koken..manlief snurkt op de bank met de tv zacht aan, schrikken we ons plots te pletter vanwege een brullende reclame..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En Mijke Méid! Ik hang ook in de Prima-Donna's... Heb nét weer geïnvesteerd in twee nieuwe zodat ik weer een tijdje vooruit dan. (Bij Riet's Lingerie aan de Oude Ebb. Topservice!) Eh... repareerservice ken ik dan weer niet.... waar is dat?

Ja, Riets Lingerie! Geweldige vrouw! Normaal heb ik een hekel aan mevrouwen die te pas en te onpas je hokje inkomen en van alles en nog wat aan je gaan staan frunneken, maar deze mevrouw mag dat. Want ze doet het heel beschaafd en netjes en behulpzaam en ze is zo vriendelijk en bovendien weet ze ook gewoon echt wat ze doet, als een nieuwe BH mij maar gek zit dan doet zij hup - hup - en klaar is kees! Plus ze heeft de opmerkelijke gave om, zelfs met oude versleten aftanse BH's in verkeerde maten, in 1x juist je maat te schatten. Met winterkleren nog aan en al! Het is bij haar ook altijd in 1 keer raak. En mocht je die reperatieservice zoeken? Nou, ook gewoon bij Riet dus! Duurt maximaal een week (maar meestal veel sneller) en voor 5 euro is BH weer als nieuw. Ideaal.

Geplaatst:

Oeps... we passen niet meer in de klaagbaak Mijke... want ik ook wég van Riet. Werkte ernaast toen ze in het huidige pand kwam en voor zichzelf begon (ze werkte lang in de Zwanestraat, één van die duffe zaken). Ze heeft trouwens net de Nationale PrimaDonna Award gewonnen voor de zaak met de beste etc service. Mocht ze naar Londen om die in ontvangst te nemen...

Het lukt me maar niet om mn moeder er mee heen te krijgen.... klaag klaag (oh kijk, toch weer ON topic... ) die zou ook wel baat hebben bij een passende houder (heeft zich bij plaatselijke lingeriezaak echt een onmogelijk ding laten aansmeren, pasvorm van helemaal nix! 't is dat die winkel al dicht was toen ik bij haar was anders was ik er écht heen gegaan om te klagen ).

Yo Huub, keep UP the good work....

Geplaatst:

... Vróúwen ..... Je ken beter .......

( zéér on-topic )

Geplaatst:

... kippen houden ook van mensen ...

Geplaatst:

Ow vast wel Huubg. Maar het zou mij gewoon om de eitjes gaan. Helaas mag dat niet bij mij op de tuin.

( hoewel: andere oer-wijsheid : ' alles wat achteruit krabt kóst alleen maar geld ( of je moet er heul veel nemen ( arme kippen )))

Geplaatst:

De feestdagen staan voor de deur en weer staan er containers overvol pfff, en niemand die de kaart leest, dat deze een dag eerder geleegd zal worden, nu peg voor hun dus die van mij is gisteren lekker geleegd

En het ergste een aantal van die gene die ze wel hebben buiten gezet, zijn te lui om ze binnen te halen ook met dit weer, dan vraag ik mij af zijn die nu echt dom nu die krijgen dus een mooie kerst attentie want er zijn er een aantal over de straat gewaaid en je zou maar net een nieuwe auto hebben oeps maar die van mij staat netjes op zijn plek.

Geplaatst:

ik verveel me

Geplaatst:

ik verveel me nog steeds

Geplaatst:

Tegen mijn (puber)zoons zeg ik dan altijd: "Ga dan je kamer maar eens opruimen..."

Misschien een idee voor jou, RobO?

Helaas vervelen mijn zoons zich acuut niet meer

Geplaatst:

mensen die dat zeggen hebben niet begrepen wat het inhoudt om je te vervelen! Het betekent namelijk niet dat je niks te doen hebt. Het betekent alleen dat je nergens zin in hebt!

Geplaatst:

Mijke, je hebt ongetwijfeld gelijk, maar het helpt wel

Geplaatst:

Oeh... ja.... kon me vroeger ook zóo ongeloofelijk vervelen en dan maakte mijn moeder ook dat soort opmerkingen... En dat hielp dus écht niet... van alles te doen maar nérgens zin in... Dan máák je maar zin!" zei ze dan... en dat werkte ook niet natuurlijk... "Geen lánd mee te bezeilen".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.