Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Nee,maar je vergeet dat niet 9 mnd .Dan is 6 weken zo voorbij.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik heb altijd wel heel erg meegeleefd tijdens die 9 maandelijkse perioden, maar de echte pijn heb ik nooit gevoeld. Daar ben ik dan ook een man voor en daarom is een vrouw een vrouw. Daarom vind ik 6 weken al veel te lang duren, vandaar dat ik stiekem het gips van mijn voetje af kan halen als ik toch even wat moet doen in de tuin...

Geplaatst:

En dáárdoor Huubje, gaat het allemaal alléén maar langer duren!!

Dus geen gepruts meer met je gipsje en je ruststand nú inschakelen!

Geplaatst:
@ Mijke, in elk geval ga ik nu niet naar een stuk tuin op zoek dat in de buurt ligt. Ik moet ook voorzichtig blijven, de blessures genezen niet meer zo goed, de voet vertoont volgens de ha ook tekenen van slijtage. Verder artrose, dus ik moet wel een beetje gas terug nemen, leuk of niet. Hopelijk valt het mee, dan kan ik altijd wat in Erny haar tuinen mee rommelen, zonder de druk van een grote moestuin voor mezelf.

Hoe is het met jou, je krijgt toch in maart je stukje tuin? Hoe is het met de veldsla afgelopen? Klagen mag hier, dat het niet goed is opgekomen bijvoorbeeld, dan klaag ik wel weer dat je het niet goed gezaaid zal hebben...

Ahh daar had ik even niet aan gedacht, dat je niet gewoon een eigen tuintje hebt al. Dan was het een stuk makkelijker geweest om later in het seizoen wat lichtjes te tuinieren. Nouja, gelukkig kun je bij Erny terecht, als ik haar foto's en verhalen bekijk nu en dan geloof ik dat die ook altijd wel genoeg te doen heeft! Ik zou zeggen dat je bij ons ook altijd welkom bent, maar ik vrees dat er op 10 vierkante meter of wat we ook krijgen niet echt heel veel werk te doen is

Wij krijgen in maart idd ons stukje! We hebben aangegeven dat we, indien mogelijk, wel een dubbel tuintje willen. Even afwachten dus hoeveel mensen zich af-, en aanmelden dit jaar hoeveel er voor ons over blijft, ik ben benieuwd!

De veldsla, tja.... er waren vlak na het zaaien allemaal minizaailingetjes opgekomen die maar heeeeel langzaam groeiden. Ik dacht so far so good, maar inmiddels blijk dat het meeste daarvan gewoon onkruid is Nouja, ik heb niet al het zaad opgemaakt omdat het destijds echt zo verschrikkelijk nat was, en ik er al rekening mee hield dat het daardoor niet helemaal goed zou gaan. Dus ik kan nog een poging wagen volgend jaar! Geheel tegen de verwachting in is trouwens de winterpostelein, die ik echt al begin herfst ofzoiets gezaaid had, afgelopen weken ineens wel onwijs hard gegroeid. Zelfs de rucola en de raapsteeltjes doen het prima! En dat zonder dat ik er ook maar 1 vinger naar uitgestoken heb

Geplaatst:
En dáárdoor Huubje, gaat het allemaal alléén maar langer duren!!

Dus geen gepruts meer met je gipsje en je ruststand nú inschakelen!

Idd Huub, foei! *gaat naast Erny staan en zwaait streng met den vinger*

Geplaatst:

De veldsla, tja.... er waren vlak na het zaaien allemaal minizaailingetjes opgekomen die maar heeeeel langzaam groeiden. Ik dacht so far so good, maar inmiddels blijk dat het meeste daarvan gewoon onkruid is Nouja, ik heb niet al het zaad opgemaakt omdat het destijds echt zo verschrikkelijk nat was, en ik er al rekening mee hield dat het daardoor niet helemaal goed zou gaan. Dus ik kan nog een poging wagen volgend jaar! Geheel tegen de verwachting in is trouwens de winterpostelein, die ik echt al begin herfst ofzoiets gezaaid had, afgelopen weken ineens wel onwijs hard gegroeid. Zelfs de rucola en de raapsteeltjes doen het prima! En dat zonder dat ik er ook maar 1 vinger naar uitgestoken heb

Vanzelf verwachten we ergens de foto's Moestuinseizoen aanmaken of ergens posten in winterzaaien of teelt. where-ever/whatever

Geplaatst:

He Mijke, die veldsla zou je nog wel eens kunnen verrassen in het voorjaar... Had ze in 2012 ook aan het eind vh seizoen gezaaid... geen succes... en opeens in het voorjaar had ik een veld vol!

Geplaatst:

Ja, daar hoop ik ook op stiekum!

Bit, reken er maar niet te veel op, op die foto's! Heb mn camera echt al heel lang niet meer opgepakt. Maar wie weet dat ik in het voorjaar de kriebels weer krijg! Als ik dan niet al mn tijd en zin in de moestuin steek dan

Geplaatst:

Eh... Mijke...dan klaag ik bij deze vast over het feit dat je je camera zolang niet hebt opgepakt... (moeten wel ON topic blijven he, dit is immers niet de babbelbox... )

Stof dat ding maar vast af want er gaan straks allerlei fotogenieke dingen gebeuren die wij zéker willen meebeleven!!

Geplaatst:

Dan klaag ik wel even dat ik tegen wil en dank door mijn moestuinforumvrinden gedwongen wordt om de VERSCHRIKKELIJKSTE dingen te doen zoals fotos maken van mijn nieuwe moestuin. Oh, hoe kunnen jullie me dat aandoen! Klaag klaag klaag

Geplaatst:

Wel koorts, geen koorts, toch weer wel .....

De kat die een kop tomatensoep probeert leeg te eten.

Gelukkig gaat nu langzaam weer beter.

Geplaatst:
Nee,maar je vergeet dat niet 9 mnd .Dan is 6 weken zo voorbij.

nou, 9 maanden....die lieve kinderen van ons gingen een jaar of 20 mee, qua zorgen dan...toen een paar jaar rust en nu zijn we weer aan de bak (met veel plezier hoor, daar niet van)

Geplaatst:

Ik moest 9 mnd in het ziekenhuis mocht niet wassen en plassen.vandaar dat ik zei 6 weken stelt niets voor!!

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Maar Thea, dat had je nog niet verteld. Vandaar dat ik aannam (gevaarlijk woord) dat je de zwangerschap van de vrouw in het algemeen bedoelde. En daar zijn dus onterecht wat berichtjes aan gespendeerd...

Hopelijk voor je, is de ziekte met die 9 maanden genezen? Is het lang geleden?

En nee, die 6 weken zijn hierbij pinda's.

Geplaatst:

Nou ik ben de pechvogel vd dag.

Ik heb mijn linker ringvinger vandaag gebroken.

En nog wel op de sportschool, pfff 20 kg met een rot klap naar beneden

Geplet vingertje , mooie rechte breuk, spalk voor 3 weken minimaal.

Ben ik ff blij dat het tuinseizoen nog niet is begonnen.

Geplaatst:

Brrrr... koude rillingen over mijn rug als ik me dat plaatje voorstel... brrr....

Maar ja... zoals je al zegt... gelukkig niet midden in het seizoen...

Wel heel vervelend...

Beterschap!!

Geplaatst:

Jeeemig, Greetje11. Wat shit!

Zie je, ik heb het altijd al geweten, sportscholen zijn helemáál niet goed voor je!

Geplaatst:

Jootje, laat mijn vriendin nou exact hetzelfde zeggen.

Geplaatst:

Au Margreet! Sterkte.

Ik kreeg een zeer gemene splinter (eigenlijk doorn..van de meidoorn) van 2,5 centimeter in mijn pink..het naar buiten trekken was echt...naar .

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aarrggg... weer kippevel... Jeetje... brrr... Die Meidoorstiekels zijn echt heftig!

Geplaatst:

Hi ha ho, ik heb er eentje onder mijn linker voet, precies midden in de hak. Die zit er al bijna 20 jaar... De huisarts kon hem er niet uit krijgen, hij zit helemaal tegen het bot aan. Zo nu en dan haal ik er een prop eelt vanaf, de opening zit er nog steeds. Ik kan er nog steeds soms last van hebben als ik met mijn hak op een harde ondergrond sta (douchevloer). Maar de laatste tijd niet, loop ik al voorzichtig met mijn lekkere gescheurde groteteengewricht.

Dussss, wees blij Appelvrouw dat het kreng eruit is!

En Greet, sterkte met de trouwvinger!

Geplaatst:

Her en der heb ik ook splinters in mijn vingers zitten, een stuk of drie van roestvrij staal. Die krengen ziet een dokter soms niet omdat ze zo miniem zijn, wel een paar mm lang hoor.

Die blijven dus zitten en regelmatig komt daar eelt op wat ik dan afkrab.

Veel pijn heb ik daar niet van, soms wel eens als ik per ongeluk druk zet op die specifieke plaatsen.

Daarmee, en ook met andere dingen, weet ik dat ik nog leef?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Nou maar hopen dat je nooit in een MRI hoeft Willy, want dan gaan die dingen problemen geven!

Lijkt me geen fijn idee zeg, om splinters in je lijf te hebben die er niet meer uitgaan...

Geplaatst:

Zo had ik een stukje glas in mijn hiel zitten, doordat er ooit eens glas onder in het zwembad lag (raar? ja, raar). Jarenlang heb ik dat ingekapselde stukje nog kunnen voelen, maar nu, pakweg 20 jaar later, is het foetsie. Raar? Ja, raar, maar waar!

Geplaatst:

zo'n mini splintertje in je vinger gebeurd meestal niets mee in de MRI, zeker als het langer dan een jaar geleden is(ingekapseld). maar zeker wel vermelden mocht je een mri onderzoek krijgen! je zal maar net degene zijn bij wie zo'n splintertje op een foute plek zit.

metaalsplinter in het oog geeft grotere problemen. daarom wordt daarvan bij twijfel altijd een rontgenfoto gemaakt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.