Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

@Erny, als er inderdaad geen dramatische dingen zijn gebeurd zou ik geen coulance tonen. Afwijken van de regels moet je wel 'verdienen', door toch op zijn minst goede wil te hebben getoond of een goede reden op te voeren. Bah, altijd vervelend dat sommige mensen zo lichtzinnig omgaan met hun verplichtingen en er dan met een vlotte babbel vanaf proberen te komen

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik heb gister leren haken! Nouja, het begin dan. De gewone steek, verdergaan op de vogende regel, een stokje, stokje met gaatjes. Ik voelde me helemaal vintage. Nu nog een schommelstoel met plaid en kat

Geplaatst:

Heerlijke winterbezigheid

Edit zonder kat werkt beter

Die van mij hangt constant met z'n klauwtjes in de wol

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Complimenten voor die nieuwe zoekfunctie! Moet eerlijk toegeven dat ik de oude zoekfunctie nooit gebruikte en altijd google geruikte

(met als zoekterm: site:moestuinforum.nl tomaat bijvoorbeeld, zodat hij alleen op 't moestuinforum naar tomaat zocht).

Geplaatst:

Ja, werkt goed he, enig nadeeltje is dat bij mij de pagina's na openen nu even "op en neer dansen" omdat het zoek windowtje dr nog bij komt...

Als u begrijpt wat ik bedoel...

Geplaatst:

I know what you mean Hopelijk went dat nog. Gister bewoog die hele pagina hier mee, nu trouwens niet (in Firefox), nu zijn het alleen die linkjes die even verplaatsen:

amSIjLa.png

0J0MIhM.png

Geplaatst:
Heerlijke winterbezigheid

Edit zonder kat werkt beter

Die van mij hangt constant met z'n klauwtjes in de wol

Inderdaad, lekker meditatief! Alleen werkt het neit zo goed met koude vingers merk ik nu... maar ik weiger om de verwarming aan te zetten! Moet maar snel een vest gaan haken ofzo

Kat heb ik trouwens al wel, 2 stuks zelfs. Ze willen alleen niet op schoot liggen als ik aan het haken ben, dat vinden ze maar irritant, die draadjes wol over hun hooffd steeds

Geplaatst:

Mijke, ken je deze site al? www.ravelry.com

Zooooveel toffe patronen, heel veel ook gratis. Zowel voor breien als haken. Je moet alleen wel even de Engelse haaktermen leren herkennen, maar daar zijn ook lijstjes voor te vinden. Enjoy

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

leuk, dank je! ik haak nu nog alleen proeflapjes, maar dat gaat hopelijk snel veranderen. Ik wil binnenkort een coole sweater kunnen haken voor mn hond

Geplaatst:

Mijke, deze is ook leuk:

www.garnstudio.com

Veel patroontjes, ook in Nederlands.

Geplaatst:

Hmmm... hadden we laatst niet een brei en haak topic geopend...?

Enne Mijke... al die proeflapjes kan je dan ook weer aan elkaar haken... voor "leuke" pannelap oid... (of een sprei...)

Maar even een update over het vroeg-opzeg-wil geld terug-vrouwtje...

Penningmeester en secretaris ook streng....

"Wij zijn van mening, dat de borg niet wordt geretourneerd en dat de eerste 3 maanden van 2014

de pachtsom dient te worden betaald, mits zij op heel korte termijn de tuin alsnog schoon oplevert.

Zo niet, dan dient zij de gehele pachtsom over 2014 te voldoen.

Hoop dat je hier wat mee kunt."

En zo geschiedde het.

Geplaatst:

Nou Erny, jij bent in ieder geval met je besluit niet over één nacht ijs* gegaan. Streng doch rechtvaardig!

* letterlijk, vannacht had het gevroren las ik...

Geplaatst:

Tja... Weegschaal he, alles afwegen...

Geplaatst:

omdat dit niet in de klaagbank hoort en ook niet bij het MTFD of het dankwoordje wil ik hier ff laten weten dat:

ondanks ik niet naar de MTFD kan ik al dagen geniet van die hele zaad- en stekhandel onderling

heerlijk om te volgen, lijkt wat op kwartetten!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

haha jij ook al

ik zit serieus te twijfelen of ik toch niet stiekem naar de MTFD wil (mits vervoer enzo)

mocht ik gaan dan beslis ik dat op het laatst moment maar voorpret is ook leuk

Geplaatst:

Leuke van die ruiltopics.. mooi om de 'kracht' en voordelen van forums als deze te zien

En wie weet ga ik de volgende keer eindelijk eens, zou wel eens tijd worden (zit dit jaar sowieso op die dag in het vliegtuig)

Geplaatst:

Ik heb me na lang dubben (bijna driekwart jaar ) ingeschreven voor een opleiding tot natuurvoedingsadviseur. Vandaag het lespakket ontvangen en amai, dat is wel straffe kost zeg! Ik hoop dat die oude hersens van me dit nog allemaal kunnen bevatten.

Maar ik ben wel blij en ook een beetje trots dat ik die knoop nou ein-de-lijk heb doorgehakt.

Nog geen vastomlijnd idee wat ik er uiteindelijk mee ga doen. Maar nu heb ik voorlopig iets wat m'n duffe saaie rotbaan een beetje compenseert.

Zo, dat wilde ik even kwijt

Geplaatst:

en je bent nooit te oud om te leren en.....

die moestuin gaat jou daar goed mee helpen!!!!

success!

Geplaatst:

Jizkaha, wat moet ik mij precies voorstellen bij je cursus?

En wat voor mogelijkheden heb je daarmee?

Is het vergelijkbaar met een dietiste-opleiding?

Geplaatst:

Leuk zeg! En heel interressant.En voor je het weet wil je alles ook in je tuin,uitproberen.

Geplaatst:

Leuk! Enne... gewoon hapje voor hapje, dan is die straffe kost ook wel te verteren.

Geplaatst:

die erny toch! altijd de optimist

Geplaatst:

Mijn rabarber laat zich ook zien

Geplaatst:

Hahaha ja gewoon in hapklare brokken opdienen.

@Marijke; Je wordt opgeleid om je als zelfstandig adviseur te vestigen. Idee erachter is dat voeding de basis is van je gezondheid. Is iid wel vergelijkbaar met dietiste.

Maar ik ben er voornamelijk mee begonnen omdat ik het rete-interessant vind En zit graag met mn neus in de boeken.

Mijn rabarbers ook! Die zullen 't nu wel koud krijgen...

Geplaatst:

[ En waarom was het zo rustig vanavond op het forum? Omdat natuuuuurlijk iedereen de Nationale IQ test aan het doen was! Daar blijven we slim bij, en dat is weer goed voor de moestuin! ]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.