Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Heeft wel niets met het forum te maken maar we hebben goud, zilver en brons .... knap hoor jongens.

Geplaatst:

Helemaal oranje

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

he verdorie wat vliegt de tijd, ik had nog mee willen doen aan de wedstrijd maar kwam aan alle kanten tijd tekort. Nouja, het stond sowieso nog op mn lijstje om die blogs eens wat door te lezen op een regenachtige middag ofzo!

Geplaatst:

Je kunt toch nog meedoen aan de wedstrijd?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ze wou schaatsen maar Swen heeft het goud enJan zilver en Jorrit brons

Geplaatst:

Kan er voor Olympische Spelen geleuter een nieuw sportbabbeltopic geopend worden...? Anders wordt het natuurlijk helemaal nix met mijn persoonlijke boycot...

Geplaatst:

Geplaatst:
Je kunt toch nog meedoen aan de wedstrijd?

Ohhhh hahaha, ik dacht dat de voorgaande posts over de winnaars van de wedstrijd gingen haha! D'oh... het ging over de olympische spelen dus, helemaal neit bij stilgestaan

Geplaatst:
@Piroska, als jij het zien van de seizoenen van iedereen al een prijsje vond, mag ik dan de seed catalogus?

kdaggutnie

Hehehe flauwerik!

Dan maar even opscheppen:

Naamloos43931391957640.jpg

Geplaatst:

We kregen vanmorgen pas de officiele brief ter bevestiging dat we tot het zelfstandigentraject van de gemeente toegelaten zijn, maar de 17e mogen we op een werkmiddag van de gemeente al kort ons idee pitchen voor de gemeente, grondeigenaren en ondernemers, en aangeven wat we nodig hebben. En dat allemaal omdat we tijdens het Let's Gro festival, waar we voor onze lol waren, de naam van 1 gemeente-medewerker hadden onthouden. Die hebben we gemaild, die nodigde ons uit voor een werkavond, waar we zijn geweest en die inhoudelijk voor ons niet echt interessant was, maar waar we wel weer andere mensen hebben ontmoet, die ons vervolgens weer voordroegen voor de komende werkmiddag waar we het praatje mogen houden. Leuk hoe snel die bal ineens begint te rollen! En iedereen is de hele tijd enthousiast over ons plan. Op de werkavond waren van verschillende wijkverenigingen ook afgevaardigden, en iedereen die we over ons plan vertelde riep gelijk 'hey, kan dat niet bij ons in de wijk?'. Dat geeft goede moed! Leuk dit!

Geplaatst:

Zojuist de Rijdende rechter gekeken.. was een tip van hier, ik wilde het zien omdat ik ooit ook een tuin had die mijn buren niet aanstond. Bij mij heeft een buurman gewoon een groot stuk van mijn boom afgezaagd, want hij had last van het blad als hij langs liep. Ik herinner me de dreiging van de buren die mijn tuin verschrikkelijk vonden..Niet Netjes! Veel Groen! Rommel van Blad!!

Ik was net blij dat de eigenaar van de tuin en boom voor een groot deel gelijk kreeg en de boom niet om hoefde te zagen.

Er was in die tijd in de krant een cartoon..ik denk van Stephan Verweij..waarin je een straat zag met alleen maar geplaveide tuinen..behalve een tuin, daar puilde het groen uit. Van alle kanten zag je buurtbewoners aan komen lopen met bijlen, zagen en snoeischaren...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Die klinkt leuk... ik ben aan het zoeken... kwam eerst deze tegen:

stephanverweij99851392157641.%20grasveld

Geplaatst:

Haha die is ook leuk! Ik ben gek op dt soort cartoons. ff kijken of ik hem op kan slaan en uit kan printen...

Geplaatst:

Heb dus ook gekeken naar die case bij de rijdende rechter. Echt heerlijke tv. Ware het niet echt allemaal. Man man. wat een mensen heb je toch .....

Geplaatst:

Kan die van jou niet vinden Jet... helaas... maar krijg het idee zo wel. Leuke cartoons maakt die man trouwens...!

Deze vind ik ook geweldig... zo herkenbaar...

stephanverweij50311392158337.%20doelpunt

Geplaatst:

Dank Erny..ik ga hem vast nog wel eens vinden.Ik moet echt naar bed..mijn ogen zijn

Geplaatst:
... ... Andere manier van klagen : de rijdende rechter !!

Vanavond een item bij de rijdende rechter over een mevrouw die vind dat de boom wat verderop wég moet ( leuke redenen, waaróm ) en een buurman die dat tegen wil houden : s m u l l e n

Even deze tip uit de klaagbank geplukt, n.a. daarvan heb ik ook afgestemd op de RR. Lachen zeg, hoe het mevrouwtje alles wegknipt wat over de schutting groeit en maar niet wil bevatten dat ze geen last van die boom heeft, maar meer van zichzelf. Wat een lui, brrr. Blij dat ik die boom niet ben daar niet woon!

Geplaatst:

Ja ook gekeken, was benieuwd of de boom nou echt de boosdoener was. Volgens de deskundige veroorzaakte de boom niet de problemen die ze had in de kelder. Maar ze bleef maar doorkwaken. Ze maakte zichzelf echt behoorlijk belachelijk in mijn ogen.

Had wel een beetje medelijden met de buurman, alleen die mevrouw d'r stem al deed bij mij de rillingen over m'n rug lopen

Geplaatst:

Op zoek naar informatie, over wanneer ik het beste de Lablabboontjes kan leggen/zaaien, kwam ik een mooie lijst tegen met Eetbare vaste planten en hun bloeitijden enzo... (van de Hessenhof).

Via deze link: www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?7421

kan je een Exceloverzicht openen (als je een ouwe 2003 versie hebt dan moet je hem ff met Open Office openen) waarin een aantal pagina's met zeer bruikbare informatie staat.

Geplaatst:

Zet dan even in tips / sites moestuin , in de huiskamer Erny.

Snap het misschien niet goed. Ik zie wel een lijst met planten. Maar geen gebruikswaarde ervan ? Of ligt dat aan mij ? Wat moet ik met Ajuga reptans ? is dat eetbaar ?

Geplaatst:

Bij mij open hij niet en op hun site staat alleen worst.Ik dach dat het daarom ging worsttttttttttttt

Geplaatst:

Wat ik al zei Thea... als je een verouderde versie van Excel hebt (zoals ik) dan opent ie niet omdat het een nieuw bestandsformaat is. Dan kan je Open Office downloaden (gratis) en die opent die bestanden wel.

Worst vind ik niet bij de Hessenhof...

http://www.hessenhof.nl/

En Bit, zal ik doen... op de Sitespagina melden.

Enne als ik bij die Ajuga reptans kijk zie ik dat dát juist een Bijenplant is...

Die pik jij er dan weer uit he...

Maar dan zie je in diezelfde kolom toch ook bij de andere planten staan welke delen eetbaar zijn?

Enne is maar een link he... heb er geen studie van gemaakt.

Geplaatst:

Ik ben met mijn asus bezig die opent ook niet,worsttttttttttttt 25,00 per kilo.

Geplaatst:

Nou. Niet echt Erny. Ik zie nergens staan wat eetbaar zou moeten zijn. Ik heb een excell-sheet met een 20 tal vaste planten.

Er zitten wel eetbare tussen hoor ! Maar ook best een aantal waarvan ik dat óf niet wist, niet weet, óf dat ze echt niet eetbaar zijn.

Maar geeft niks Erny. Ze kunnen ook allemaal naar de site van de Hessenhof. Prachtige site, en lots to eat.

http://www.bastin.nl ook trouwens ( komt zomaar in me op )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.