Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

alleen al 3 basisscholen op loopafstand, dat trekt allemaal jonge stellen aan.

behoorlijk kinderrijke buurt ja, maar normaal merk ik er serieus weinig van.

zijn ook allemaal kleine groepjes, max 3 kinderen elke keer.

wij gingen vroeger altijd in een grote groep. als er bij ons werd aangebeld dan sloten wij bij de groep aan, volgende deur kwamen de buurkinderen erbij enzovoort. totdat je weer bij je eigen deur aan kwam.

Vorig jaar straal vergeten een zak snoep te kopen, zat ik 2 uur in het donker thuis... Ik zei het vanmiddag nog tegen iemand die over st maarten begon: 'ditmaal niet vergeten'. Boodschappen gedaan en naar huis. Klokslag 1800 uur gaat de bel. Ze stonden al te zingen. Weer vergeten snoep te kopen! Gordijnen dicht. Licht bijna uit. Er is een liedje voor als mensen niet opendoen. Ik hoorde ze wel schreeuwen... Dit doet me aan een stukje van mr Bean denken... die had wél snoep en at dat zelf op terwijl de kinderen voor hem aan het zingen waren. Toen ze klaar waren trapte hij de deur voor hun neus dicht.

zonder kinderen in je directe omgeving vergeet je het denk ik ook sneller.

mijn moeder koopt altijd een zak snoep extra voor de buurvrouw, die vergat het ook altijd. kon ze toch nog snoep uitdelen

Geplaatst:

sja, hiero nog heul weinig kids gehad....iphone, ipad, pc concurrentie?

luilak stelt ook al niks meer voor, geen slagroom op de ramen...mis het wel n beetje...ramen blijven nu 2 jaar vies...

Geplaatst:

hoor net dat hiero in haarlem ook een mams zonder snoep kwam te zitten en 50 ct munten ging uitdelen...

kwamen veul kinders op af...

vermoed een complot...

Geplaatst:

Dat verhaal hoorde ik vanmiddag ook van iemand. Een hele spaarpot met muntjes was binnen no time uitgedeeld. Dat gaat zeker als een lopend vuurtje daarbuiten. Ze waarschuwen elkaar met hun foontjes natuurlijk.

Geplaatst:

ik zou niet weten wat zulke jonge kinderen met een iphone/ipad moeten...

lopen er serieus kindjes onder de 10 al met een dure mobiel??

Geplaatst:

Ik snap dat ook niet, mijn nichtje van 4 heeft al tijden haar eigen tablet en zelfs een youtube-account. Zelf heb ik geen kinderen, dus mag er waarschijnlijk weinig over zeggen al zie ik ze veel liever gewoon buiten spelen!

Geplaatst:

Rob0 en HuubvG bedenken gewoon even wat complottheorieën.

Geplaatst:

ik zie kinderen hier in de buurt gelukkig gewoon in de speeltuin spelen zonder mobieltjes.

Geplaatst:
Rob0 en HuubvG bedenken gewoon even wat complottheorieën.

Je had poffertjes of pannekoek kunnen bakken.Of chocolade melk maken.

Nu hier is er nog niemand aan de deur geweest.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Wij mochten vroeger alleen aanbellen bij mensen met een kaarsje voor het raam, is dat niet meer ?

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

hier in de buurt wordt dat niet gedaan. ik zet zelf wel een lichtje bij de voordeur, vorig jaar vooral omdat we hier net kwamen wonen en de woning had jaren leeg gestaan. het kaarsje regende toen alleen uit.

dit jaar met glowsticks in een glazen potje. dan krijg je dit effect

IMG_8517.jpg

glowstick-jars.png?1311853684

Geplaatst:

Kaarsjes nog nooit van gehoord.

Geplaatst:

Hier kennen we helemaal niet Sint Maarten Wat we hier wel kennen is "nieuwjaarszakken" halen. Nieuwjaarsdag buurt langs en familie en vrienden van je ouders en dan gelukkig nieuwjaar wensen en er een snoepzak voor terug krijgen tot je naar de brugklas gaat.

Maar volgens mij is dit ook heel plaatstelijk die nieuwjaarszakken, want de meeste dorpen om ons heen kennen het ook niet dacht ik.

Geplaatst:

Haha... helemaal vergeten die Sint Maarten. Gelukkig zat ik op de Piccardthof (schuilen voor de regen mét licht aan) dus hoefde níet thuis in het donker te schuilen tot het voorbij was...

Nou komen er de laatste jaren ook wel erg weinig kinderen langs. Eerst komt er een optocht met wat blaasinstrumenten en een horde kinderen erachteraan door de buurt. Met een noodgang moet ik zeggen... zit een behoorlijk tempo in, met in de achterhoede rennende moeders met buggies.

Daarna gaat iedereen zo snel mogelijk de stad in om bij de winkels een grote oogst te scoren.

En dan proberen ze ná 7 uur op de terugweg nog even hier in de buurt een rondje te doen... Maar dáár trappen we dan niet in.

Vroeger kocht ik nog wel snoep... maar moest dat uiteindelijk altijd weer zelf opeten. Nu vergeet ik het eigenlijk altijd en ben erg verbaasd als er dan per ongeluk iemand aanbelt...

Geplaatst:

Wat leven we toch eigenlijk in een absurde wereld!

Kerstmutsen kopen:

> Als ik een kerstmuts bij Intratuin koop, waar ik stage loop, moet ik maar een paar meter lopen en koop ik er een voor €0,69.

> Als ik een kerstmuts in China bestel, moet de muts een paar duizend kilometer afleggen, en koop ik er een voor €0,45 (inclusief verzending).

Absurd als je er bij stil staat, een postzegel is hier alleen al duurder Ookal zal het ook best zo zijn dat de Chinese overheid waarschijnlijk transportkosten subsideert en dat ze met 10 cent winst daar in een dorpje in China véél meer kunnen dan hier in Nederland.

Geplaatst:

Zijn het allebei dezelfde mutsen?

Geplaatst:

wie zegt dat die van de intratuin niet uit china komen? grote partij is nog goedkoper

Geplaatst:

Puur voor de kick ben ik hier zaterdag 15 november a.s. te vinden : http://www.maplantis.com/map?event-map=53f260f70364eff455bf056d&event-id=543c52b8e4b0dc05f2dd56d3.

Veel van mijn peper-recepten ga ik dan in mijn pop-up restaurant proberen te verkopen(en wat inmaak(pepers) en kruiden(real hot chilipoeder) en azijnen. Een heet koekje of stukje chocolade bij de koffie/thee of een stukje (heet)gebak(ik ben er nu al druk mee).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Wat leuk zo een dag Stan, jammer dat het niet hier in de buurt is. Succes en maak er een pittige dag van.

Geplaatst:
Puur voor de kick ben ik hier zaterdag 15 november a.s. te vinden : http://www.maplantis.com/map?event-map=53f260f70364eff455bf056d&event-id=543c52b8e4b0dc05f2dd56d3.

Veel van mijn peper-recepten ga ik dan in mijn pop-up restaurant proberen te verkopen(en wat inmaak(pepers) en kruiden(real hot chilipoeder) en azijnen. Een heet koekje of stukje chocolade bij de koffie/thee of een stukje (heet)gebak(ik ben er nu al druk mee).

Suc6 goede dag voor binnen gebeuren want het gaat regenen.

Geplaatst:

Wat goed dat het allemaal doorgaat! En helemáál goed dat jouw Pop-up helemaal bovenaan vermeldt staat.

Als het wat meer in de buurt plaatsvond dan was ik zeker even komen checken.

Veel succes met de voorbereidingen en heel veel plezier op zaterdag!

Geplaatst:
Wat leven we toch eigenlijk in een absurde wereld!

Kerstmutsen kopen:

> Als ik een kerstmuts bij Intratuin koop, waar ik stage loop, moet ik maar een paar meter lopen en koop ik er een voor €0,69.

> Als ik een kerstmuts in China bestel, moet de muts een paar duizend kilometer afleggen, en koop ik er een voor €0,45 (inclusief verzending).

Absurd als je er bij stil staat, een postzegel is hier alleen al duurder Ookal zal het ook best zo zijn dat de Chinese overheid waarschijnlijk transportkosten subsideert en dat ze met 10 cent winst daar in een dorpje in China véél meer kunnen dan hier in Nederland.

Volgens deze redenatie is het juist heel logisch, je vertelt hem namelijk fout. Hij gaat zo:

voor een muts uit intratuin hoef je maar een paar meter te lopen, dus die kost 69 cent.

een muts uit china wordt thuisbezorgd, daarvoor hoef je dus alleen maar de deur open te doen. Logisch dat ie maar 45 cent kost dus!

DUH, de afstand die JIJ moet afleggen doet nou precies als enige niet ter zake he

Geplaatst:

Snap je verbazing Dennis... Had dat zelf ook met mn ebay bestellingen vorig jaar.

Dat kwam ook allemaal uit Azië...

Als de producten dus al zo goedkoop zijn (qua grondstofprijzen lijkt het al niet uit te kunnen, laat staan de productie ervan) kan je nagaan wat de mensen die het maken betaald krijgen...

En dat "dorpje in China" is wel wat erg idyllisch voorsteld... De productie daarvan gebeurt in enorme fabrieken in een paar plaatsen in China (bv Guangdong, Shandong). De (vooral jonge) mensen (afkomstig uit de arme provincies, ja nu wel uit dat dorpje... ) die daar werken leven in allesbehalve idyllische omstandigheden... Lage lonen, hoge kosten, bijna geen vrije dagen, werkweken van 6 dagen 10 uur werken, weinig rechten, onderdrukking, geen opleiding, geen toekomst.... geen leven...

Eigenlijk zouden we al die stomme kerstmutsjes moeten boycotten.

Verdere informatie hierover bijvoorbeeld hier:

http://www.schonekleren.nl/informatie/de-kledingindustrie/factsheets-productielanden/factsheet-over-leven-in-china

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.