Geplaatst: 16 augustus 201510 j Poeh, ja ik schrok er ook van Erny, ook zo'n wrede moord was het. Zowel dader als slachtoffer komen regelmatig in de coffeeshop waar een vriend van Marinus werkt, dus ik heb gister het hele verhaal gehoord. Die dader was echt zwaar geschift en heeft al eerder gevangen gezeten en TBS gehad omdat ie iets bizar zieks had uitgespookt. Bah. Niet leuk!
Geplaatst: 16 augustus 201510 j mijn man had het er gisteren ook al over. bij erny in de buurt, maar ik had niet begrepen dat het zo dichtbij was.
Geplaatst: 19 augustus 201510 j Ik baal enorm ik lig met een galsteen aanval op bed. Gistermiddag begonnen net voordat de huisarts naar huis ging nog langs geweest.2 vervelende injecties gehad 1 met een pijnstiller en 1 met een soort morfine. Vandaag bellen voor een echo afwachten wat ze gaan doen is al 2e keer in iets meer dan een halfjaar.
Geplaatst: 19 augustus 201510 j Jessica sterkte. Ik heb ze ook, ik weet hoe vervelend en pijnlijk het is. Zelf heb ik veel baat bij antroposofische druppels (chelidonium) en een aangepast dieet zonder zware vetten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 augustus 201510 j Jessica , ik ken het en ik weet hoeveel pijn het doet. Ik heb in een jaar tijd ook een flink aantal aanvallen gehad ,afgelopen maand is bij mij om die reden de galblaas verwijderd .Het is in principe een kleine ingreep waar je (ik althans ) snel van herstelt , ergo : blijf er niet te lang mee doorlopen hoor ,maar vraag of er echo's kunnen worden gemaakt ,en dan de galblaas weg te laten halen .Een mens kan heel goed zonder dat rotding . Beterschap en veel sterkte !
Geplaatst: 19 augustus 201510 j Ik heb een verwijzing gekregen om te bellen voor een echoDe huisarts zei ook al dat de galblaas er uit moet.Wat betreft het eten ik eet zoveel mogelijk vet arm. Ook eet ik weinig vlees.Momenteel ben ik veel bezig om veel vegetarische gerechten te maken. Ook omdat ons zoontje uitslag krijgt van iets wat in vlees zit zowel varkens als rund. Als we vlees eten is het vaak kip.
Geplaatst: 21 augustus 201510 j Zo naar ziekenhuis voor de echo ben benieuwd. Ben enorm misselijk en mijn buik doet erg veel pijn. elke hobbel in de weg doet pijn met fietsen dus wordt een lekkere heen reis was vanochtend ook al om 8.10 bij de longarts controle mag pas geopereerd worden als ik mijn voorgeschreven prednison kuur ben begonnen. Afwachten dus maar.
Geplaatst: 21 augustus 201510 j Sterkte, meestal is het een kijkoperatie,enn mag je de volgende dag naar huis,even twee,drie weekkjes rustig aan en je bent weer. De oude.is mijn ervaring,ook de wonden genazen bij mij vrij snel.ik snap wel dat het heel spannend is voor je,dat vond ikook .een mens lijdt het meest............Evenz9goed veel sterkte eñ bet3rschap
Geplaatst: 4 september 201510 j Hallo allemaal.Ik wil jullie graag mede delen dat ik een tijdje niet meer hier te zien zal zijn. Ook weet ik niet of ik me nog kan bezig houden met mijn tuin wat ik heel erg vind. Maar helaas gaat het gezin voor. We hebben gisteren te horen gekregen dat het niet zo goed gaat met ons zoontje hij is meervoudig gehandicapt en moet binnen nu een een paar maanden een zwaar traject in met veel ziekenhuis opname en bezoeken. 1 van de dingen die hij heeft is spastische tijd. Dit is aan het verergeren en de enigste optie is een zware botox behandeling ook wel botuline toxine behandeling genoemd. Dit zal hij eerst om de paar weken gaan krijgen en daarna elke 3 a 4 maanden.Daarnaast moet hij na die behandeling in het gips en waarschijnlijk ook in een korset daarnaast zal er veel tijd gaan zitten in de revalidatie. Als ouders zijnde vergt dit erg veel van ons. Momenteel ga ik moe naar bed en wordt ik moe wakker ik ben gesloopt. De energie is weg. Ik loop te veel te piekeren en zit in veel onzekerheid hoe en wat.We weten ook niet of dit gaat helpen de arts weet dit ook niet het is afwachten maar als we niks doen dan zal hij steeds minder kunnen.Dus echt veel keus hebben we niet. Wat betreft mijn moestuin heb ik de energie even niet meer om dit echt op te brengen. Ik laat alles nu groeien en kijk volgend jaar maart april wel weer hoe verder. Ik was van plan om ook in de winter uit de tuin te kunnen eten maar daar komt nu niks van omdat ik niks meer heb gezaaid en gepland.De oerprei bolletjes van Erny ga ik er nog wel in zetten maar daar blijft het dan ook bij.Tot zover zijn jullie op de hoogte mochten mensen zich afvragen waarom ik er niet of weinig ben op het forum. 4 september 201510 j aangepast door Gast
Geplaatst: 4 september 201510 j Dat is niet leuk Jessica, hopelijk gaat het het allemaal waard zijn en geeft het verbetering voor jullie zoontje. We zullen je wel een beetje missen maar je gezin en je eigen gezondheid is veel belangrijker. Veel sterkte de komende tijd.
Geplaatst: 4 september 201510 j Dat is geen goed nieuws... Wat sneu zeg. Dat gaat een zware tijd worden. Sterkte daarmee! Het is zo'n leuk en slim joch... En die wintergroenten kan je best wel overslaan. Heb je er inderdaad geen zorgen van.Misschien wat worteldoek neerleggen (of mulch/mest) om het ergste onkruid tegen te houden? Dan is de stap om in het voorjaar eventueel weer te beginnen wat gemakkelijker.Die oerprei redt zich wel. Stiekem nog wat knoflookteentjes de grond in prikken zodat je die volgend jaar eventueel wel wat kunt oogsten? Heb je ook geen werk van. Zorg je ook goed voor jezelf Jessica? Om je gezin te kunnen steunen moet je zelf wel enigszins in orde zijn. Dus ook een goede beslissing om de tuin op een laag pitje te zetten. Heel veel sterkte en als ik iets kan doen hoor ik het graag. En je kan natuurlijk altijd ff komen uitpuffen op mn tuin, voor- na- tijdens de ziekenhuistoestanden bijvoorbeeld, ( voor forumlezers: die ligt daar vlakbij).
Geplaatst: 4 september 201510 j Bedankt erny.Ik loop op me tenen en me energie is helemaal weg. Elke week hebben we wel 2 of 3 afspraken in het ziekenhuis. Het ergste waar ik mee zit is dat mijn kind al zoveel moet meemaken. Als moeder voelt dat niet goed om je kind pijn te zien lijden.Ook zit ik erg op dat we niet echt meer een gezinsleven hebben met al die therapeuten straks thuis want elke dag zal er thuis veel gerevalideerd moeten worden.
Geplaatst: 4 september 201510 j Jessica veel sterkte, kracht en beterschapschap voor jullie.Het is een kleine troost, maar kinderen kunnen meer hebben dan volwassenen denken. Probeer toch tijd voor je gezin en ook jezelf te nemen, al zijn het maar kleine momenten even genieten. Na slechte tijden komen ook goede tijden, volhouden! En neem de hulp aan, die je aangeboden wordt.
Geplaatst: 4 september 201510 j Sterkte ermee,Ik begrijp dat je weinig tijd hebt voor de tuin maar misschien als je toch een gaatje kunt vinden dat het je wat afleiding en ontspanning bezorgt?
Geplaatst: 13 september 201510 j Yeahhh! Ik heb net het gevecht met de hortensia gewonnen! Was al bijna 2 weken bezig met verwijderen. Steeds een stuk teruggesnoeid tot er nog zo'n 20 cm oven de gronc stond. Toen zou ik hem wel even uitgraven......... En toen brak de schep Maar vandaag is het dan toch eindelijk gelukt, met de schep van de buurman en een snoeischaar. Oké er zitten nog wortels onder de grond maar daar is geen beginnen aan, die lopen zo ver door.. Maar hij is weg, yes! Nu kan ik weer een stapje verder. Morgen of zo
Geplaatst: 13 september 201510 j Hallo Jessica, Ik lees nu pas jouw berichten. Wat ga je een moeilijke tijd in meid!Misschien wel een loze kreet om je sterkte te wensen en ook jouw zoontje , maar ik hoop dat jouw zoon opknapt door de revalidatie , en dat hij zijn handicap zalaccepteren in zijn leven , en er mee zal kunnen leert leven. Anyway hij heeft alle steun , troost en support van jou hard nodig .Hopelijk troost het je dat ze anno 2015 veel weten en kunnen in de kindergeneeskunde , en er veel andere deskundigen zijn om je zoon te helpen.Ik wens je alle sterkte en wijsheid toe voor de toekomst. Nu zullen we misschien wat minder van jou horen, maar je blijft in mijn gedachten , en..... als je tijd , zin , en gelegenheid hebt om weer hier te komen praten en van allerlei wetenswaardigheden uitwisselen , ben je altijd welkom !allebei een dikke knuffel
Geplaatst: 24 september 201510 j Is het een gekke vraag om te stellen: kun je papagaai papegaaieieren papegaai eieren eten?Google geeft alleen berichten over het voeden van papegaaien met gekookte eieren, en over papegaaien die eieren leggen, maar nergens vraagt iemand zich af of de eieren voor menselijke consumptie geschikt zijn. Dus ook geen antwoorden.Hier iemand die er iets over kan zeggen?
Geplaatst: 24 september 201510 j tsja, 't is een beetje napraten... linkjekoppie krauw (is dankjewel)!
Geplaatst: 24 september 201510 j Jessica: heel veel sterkte de komende tijd..voor mij was het rommelen in de tuin soms therapeutisch! Huilen, bidden, mopperen, blij zijn, alles kan zonder dat iemand er last van heeft Veel wijsheid!
Geplaatst: 25 september 201510 j hier kan ik nou echt van genieten:http://www.nu.nl/weekend/4132953/pieter-derks-verwerkt-september-nieuwe-oer-hollandse-tradities.html Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.