Geplaatst: 9 maart9 Ma Ik heb ook gekeken, was een leuke intro. Ga zeker verder kijken ben benieuwd waar het verhaal heen gaat
Geplaatst: 9 maart9 Ma Ik vond het ook erg leuk. Wij kijken eigenlijk nooit series, maar hier was ik wel nieuwsgierig naar. Ook omdat Arjan Ederveen een rol heeft, en daar ben ik echt dol op. Meesterlijk.En wat ik me dan zo voorstel is dat die akkefietjes zich ook echt voordoen op zo’n complex. Dat bemoeien en die regelfiguren 😄. Al zal dit zeker enorm uitvergroot zijn. Ik ben fan.
Geplaatst: 9 maart9 Ma Ik probeer het terug te kijken, aangezien wij t.v. kijken via mijn aansturing laptop moet ik een tijd uitzoeken waarop het kan.
Geplaatst: 13 maart13 Ma Leuk plaatje @woldistel 😍Goed idee om dat rek ervoor te gebruiken!! 👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱☃️🌱
Geplaatst: Gisteren om 18:241 d Mijn buurjongen is al bijna 2 jaar van plan om de schutting te vervangen. Vorig jaar is het niet gelukt, maar dit jaar zou het gebeuren.Maar hij had met voetballen zijn arm gebroken, dus werd uitgesteld. En daarna zou hij zijn vrienden optrommelen, maar die hadden voor de Pasen geen tijd. Nu kan het niet, want alle vogels zijn bezig met nesten of hebben nesten. Dat zie ik en hoor ik ook, heel leuk trouwens. Wij hadden de afgelopen dagen 2 merel jong lopen die werd gevoed door de moeder en pa in onze tuin. Hip, hop door de jongen.Maar ik had gehoopt dat ik tegen de nieuwe wand, klimop vrij dus, want het zit nu helemaal vol, dat ik wat kon laten groeien daar zoals: pompoen b.v. Echt balen. Nu wordt het weer oktober. En dan maar hopen dat de rozen niet alle kanten op staan, want je kunt er echt niet bij, die moeten dan eerst gesnoeid worden.Kijk @Dahli wat wij vanavond eten, mag niet op de andere site, want deze is gekocht. De 25 stuks waren al snel op zei ik. En pompoenpitten met pijnboompitten geroosterd, maar wat ik al dacht: mijn man vindt ze te hard. Dus ben benieuwd straks naar mijn eigen oliepompoen.En anders eet ik ze allemaal zelf. Want ze zijn super gezond!
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Ziet er goed uit @Petrasmoestuin ! Voor wat betreft het laten groeien van iets tegen een schutting met klimop: dat gaat best hoor. Ik doe dat ook soms. Het is alleen wat gedoe om de ranken goed vast te zetten. Maar dat lukt wel met lange stukken zacht jute-touw dat je door een stevig stuk klimop steekt en vervolgens weer naar voren haalt. En daarna de rank vastbinden. Niet te strak aantrekken. De rank moet voor de klimop blijven. Misschien kun je zo de tijd tot de nieuwe schutting overbruggen?
Geplaatst: 21 uren geleden21 u Maar dan moet ik wel zeker zijn dat de pompoen dan in oktober klaar is. (ik weet niet of hij begin of eind oktober begint. En buiten dat ook voor de schutting staat heel veel klimop (ik heb de brandnetel daar b.v. al weggehaald) en onkruid en vlak erachter de rozen. Maar je brengt mij wel op een idee. Ik zeg dan tegen de buurman: nu eind oktober want mijn planten staan er tegen aan. Ik ga morgen eens kijken of het uitvoerbaar is. Want het staat echt vol met klimop, echt breed. En jij denkt dat een pompoen daarover heen gaat? Ja waarom niet, de sterkste overwint.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Pompoenen groeien volgens mij over alles heen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Petrasmoestuin Ik ben ervan uit gegaan dat je vlak voor de klimop-schutting een stukje grond kunt vrijmaken. Een smalle strook waar je dan bijvoorbeeld een pompoenplant in zet. Over de grond kruipende klimop kun je makkelijk wegsnoeien. Dat zou ik wel eerst doen. Wel goed voeding geven. De achterliggende klimop wortelt immers dichtbij.Nog even een tip: mocht je dit gaan proberen, dan niet de vijgenbladpompoen daar neerzetten. Die rijpt veel langzamer dan bijvoorbeeld de kuri of butternut. Bovendien zijn de vruchten van een soort als kuri veel minder zwaar. De klimop-takken moeten de vruchten wel kunnen dragen natuurlijk. Bij vijgenbladpompoen gaat dat niet, die zijn echt te zwaar.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Dank je @Dahli Achteraf bedenk ik mij dat ik dit niet kan doen. Die schutting staat namelijk schuin en staat bijna op instorten. Voor de schutting groeien de rozen en andere bloemen heel groot uit. Om nu die klimop weg te krijgen is een hele klus. Dat laat ik later aan de sterke mannen over. Ik ben er al bezig geweest, ook voor die brandnetel b.v. en ik ben bang dat als de schutting het niet houdt straks mijn pompoenen eraf vallen en dat mijn hond dus verdwijnt naar de buren en dus naar de straat als ik het niet in de gaten heb. Als ik eraan denk zal ik straks een foto ervan maken. Kijk als die schutting weg is en de vele klimop, dan houd ik wel een paadje vrij misschien. Ik zal de bloemen nu in de gaten houden of ik er wel langs kan tegen die tijd. Die vielen meestal van de zwaarte tegen de grond, ook al hadden wij stokken gezet en gaan alle kanten op.Helemaal links kan zeker niet, daar staan aalbessen struiken en die staan nu al volop in bloei, dat wordt weer een flinke oogst en ik heb nog zo veel in de vriezer.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Dit lijkt mij meer een gesprek voor in het pompoentopic, en niet in de klaagbank..? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 uren geleden4 u @Jorieke123 Ik snap dat je dat zegt, maar in dit geval is de pompoen een voorbeeld. Ikzelf heb op deze manier bijvoorbeeld wat extra tomaten kunnen kweken. En vorig jaar olijfkomkommer.Ik heb eigenlijk geen idee in wel topic dit thuis zou kunnen horen. Dus vandaar toch deze optie als antwoord op Petra’s klaag gegeven omdat de hoofdcategorie ‘Babbeltuin’ is. Soms wel eens lastig (voor mij dan) om te bepalen waar zoiets thuishoort.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik heb de berichten dan maar even verplaatst naar de algemene babbeltuin. Want we hoppen hier in een paar berichten zo van een klacht naar een 'wat heb je net gegeten' en een her-indeling van een tuin.@Petrasmoestuin @DahliBinnen de grotere babbeltuin-omgeving staan van allerlei topics met echt wel een specifieke titel. Zoals de klaagbank dus, waar je kunt klagen. Er kan uiteraard even op die klacht gereageerd worden, al dan niet met tips ofzo. Maar zodra dat wel veel berichten worden is het toch handiger om ergens anders verder te gaan met die tips, zodat het ook weer terug gevonden kan worden en niet ondersneeuwt in ander geklaag facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 3 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Voor de schutting groeien de rozen en andere bloemen heel groot uit.Als dat het geval is, dan zal dat straks als er een nieuwe schutting staat ook nog zo zijn, toch? Ik snap niet zo goed wat dan je oorspronkelijke plan was.De schutting zal vanaf de kant van de buren worden neergezet. Stel dat dat al gebeurd was, dan had je er toch nog steeds niets tegenaan kunnen zetten omdat de rozen en andere bloemen die er van jullie kant tegenaan staan nog steeds heel groot uitgroeien zoals je dat benoemt? Nou ja, het is ook geen wereldprobleem 😉.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dat is juist de vraag @Dahli De schutting staat nu scheef onze kant op. Als hij straks recht staat op dr middellijn dan kan het zo zijn dat ik wat meer plek heb. En dan kort ik eventueel de bloemen wat in, hiewel er nu een grote speciebak staat op de hoek. Daarachter is een stuk dat ook weg moet, hekopoeld aan de vele klimop. Als je het zou zien dan zou je het begrijpen. Ik sta nu in de keuken. Later volgen fotis.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik denk dat het typen wat lastig gaat Petra, zo in de keuken terwijl je staat te koken? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.