Geplaatst: 26 oktober 201411 j Vandaag al weer zulk mooi weer..alweer een weekend prachtig weer! Het was iets van 15 graden zonder wind en we hebben een mooie wandeling gemaakt rond het dorp. We kwamen oa langs de koolzaadvelden..dat groeit al goed. Mooi zijn de kleuren van deze plant..volgens mij komt de paarse kleur van de koude nachten ( vannacht 4 graden) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Mooi veldje... Tringgg... Ik denk... das snel... dat moet de postbode zijn met een pakje... Oh nee... het is maandag...Staat er een dame voor de deur... Gemeente Groningen... Hondenbelastingcontrole... Of ik een hond heb... Ik kijk haar met grote ogen aan... Doen ze dat nóg stééds...??? Bij de deuren langs om te controleren of er een hond blaft???? Dat vind ik toch écht niet meer van deze tijd... Vroeg dan ook, geamuseerd, of de dame in kwestie ook vervelende reacties kreeg... En ja hoor, een paar deuren verderop vonden ze het nazi-methodes... Maar écht zeg... vind dit toch wel erg vreemde controles... komen ze straks in mn badkamer de tandenborstels tellen?En heb haar trouwens niet gezegd of ik een hond had of niet. Ik zei alleen: "Hoor je iets blaffen?" En daar kon ze dan de conclusie uit trekken. Dat ik vertelde dat mn bovenburen en zijburen geen honden hadden was ook niet genoeg. Ze moet alsnog aanbellen en het persoonlijk vernemen. Trouwens... waar betaalt men eigenlijk die hondenbelasting voor... alleen voor de poep of nog meer??? 27 oktober 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Oh ja, doen ze hier ook.En ook lopen er overal controleurs op loslopende honden en controleren ze of je wel een poepzakje bij je hebt.Overal staan bordjes met 'verboden voor honden' , de hondenbelasting is behoorlijk hoog maar daar worden alleen maar anti-honden maatregelen van getroffen.Een losloop gebied in de buur ho maar..We noemen ze al de honden Gestapo.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Trouwens... waar betaalt men eigenlijk die hondenbelasting voor... alleen voor de poep of nog meer???voor het rondsturen van die mensen blijkbaar. hier gaan ze er toch wat beter mee om heb ik het idee. geen opruimplicht maar een verzoek wat gestimuleerd word door het aanbieden van zakjes-dispensers en speciale prullenbakken bij de hondenveldjes. bij de speelvelden staan geen verbodsbordjes maar wel een bordje met aanduiding speelveld en een pijl richting het hondenveld. daar wordt het geld dan ook voor gebruikt. paar jaar terug was hondenstront hier nog een groot probleem, nu veeel minder. geen stank in de zomer, geen drollen op het grasveld of stront onder de schoenen.
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Hondenbelasting betaal je gewoon voor de algemene pot Dat er in sommige steden hier en daar wel voorzieningen zijn hebben daar niets mee te maken. Die voorzieningen heb je ook voor joggers, kinderen etc.Het stamt nog af uit de tijd dat honden voor vervoer zorgen -> hondenkar. Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Hahaha... een soort wégenbelasting voor hondekarren dus... Jeetje... dan is het wel echt helemáál achterhaald...
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Ja hoor, speciale prullenbakken staan hier ook.Met zakjes.Die de Kids uit de buurt er vervolgens uit trekken om er zand of water in te doen, of om mee te vliegeren.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Klopt Erny, daarom is hondenbelasting inmiddels meer een soortvan makkelijke vetpot voor de gemeente. In een gemeente in nederland hebben ze +- twee jaar geleden de hondenbelasting op bevel van de rechter moeten afschaffen omdat die oordeelde dat het onrechtmatig geind werd. De regel is dat ze meer dan zoveel procent (ik meen net iets meer dan de helft ofzo) van de inkomsten ook daadwerkelijk moeten uitgeven aan voorzieningen voor dat doel. Dat is bij geen enkele gemeente zo, want het geld gaat inderdaad gewoon in de algemene pot. Maar toen die uitspraak was gedaan stond er pakweg een week later heel "toevallig" een groot artikel in het dagblad van het noorden waarin werd uitgelegd dat de gemeente groningen echt exact genoeg geld uitgaf aan 'faciliteiten en onderhoud'. Met vage kostenposten die nergens op sloegen, zoals het maaien van groenstroken waar honden los mochten lopen. Maar, diezelfde groenstroken waren al sinds mensenheugenis groenstroken, en worden als sinds mensenheugenis gemaaid, omdat het nu eenmaal openbaar groen is. Dat er nu een bordje met 'losloopveld' staat is de enige extra uitgave die ze maken (slecht E15,- overigens). Maar toch. De gemeente groningen rekent het gewoon onder kostenposten voor hondenfaciliteiten en had daarmee zn inkomstenbron vlug nog ff veilig gesteld. Er was zelfs een ambtenaar die toegaf dat het gewoon een melkkoe was, maar dat de gemeente ivm bezuinigingen het zich voorlopig gewoon echt niet kon veroorloven om hem af te schaffen.... WTF
Geplaatst: 27 oktober 201411 j http://www.stophondenbelasting.nl/blog/ kijk hier trouwens voor een petitie om hondenbelasting af te schaffen
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Hier betaal je voor de 2e hond en volgende meer belasting en gevaarlijke honden 10 voudig meer. Afhankelijk van de gevaarlijkheidsgraad 500 of nog veel meer hondenbelasting. Het kost ook paar 100 boete als je geen hondenbelasting betaald en toch hond(en) houder bent. Sultan heeft zijn penning aan zijn halsband en staat geregistreerd, is tegn rabiës geënt en heeft zijn chip. Alles verplicht en kan duur worden als dat niet in orde is.
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Klopt, ik betaal voor een 2e hond ook meer als voor de 1e. En laat ik er nou 2 hebben.Ik vind het alleen erg irritant dat er allemaal anti hond maatregel worden getroffen ( controleurs, erg hoge boetes, verbods borden overal ) en dat er niks tegenover gesteld wordt. Een losloopgebied of veld is hier dus nergens.En de kinderen hier maken veel meer zooi dan de honden en die ouders krijgen kinderBIJslag.. Hm.. ik voel een klaagbankje opkomen.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 27 oktober 201411 j lol, ik heb hier ook meer overlast van de drollen van buurkatten dan van de buurhonden.maar om nu kattenbelasting in te voeren... dan ben ik zelf ook de dupe met 2 katten die geen overlast bij buren veroorzaken. net zo krom als mensen met hond die alles netjes opruimen de dupe worden van mensen die het vertikken de hondenstront van de stoep te scheppen.
Geplaatst: 27 oktober 201411 j Ach, de overheid mag gewoon graag betuttelen en graaien tegelijk.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 28 oktober 201411 j Als je voor een hond kiest, dan kies je ook voor die hondenbelasting toch? Als er geen aparte belasting zou zijn: dan zou iemand die géén hond heeft, dus extra moeten gaan betalen omdat als de buurman van verderop een hond neemt? Ehh, het is toch de keuze van die buurman verderop, dan mag die toch ook de kosten dragen? Maar idd wel enorm scheef als je voor iets betaald, terwijl er iets anders mee gedaan wordt. Ookal zal die manier van handelen ook wel door ons als burgers zijnde gemotiveerd worden: als de algemene belastingen noodgedwongen moeten stijgen, dan straffen we die politieke partij weer af bij de eerst volgende verkiezingen. Dus blijft er maar een optie over: via andere potjes geld krijgen, zodat de burger minder wraak neemt. Zielig dat het zo moet gaan, maarja, in zekere zin dragen we er dus zelf wel aan bij. Vage kostenposten die nergens op sloegen, zoals het maaien van groenstroken waar honden los mochten lopen. Maar, diezelfde groenstroken waren al sinds mensenheugenis groenstroken, en worden als sinds mensenheugenis gemaaid, omdat het nu eenmaal openbaar groen is.Hier worden lang niet alle groenstroken gemaaid, dat zou onnodig veel kosten en niet ten goede komen voor alle insecten. Maar als dan naast een fietspad een strook van 1 meter wel gemaaid is (en de overige meters niet), lijkt mij dat ze dat dan wel speciaal voor de honden maaien. Tenminste, ik neem aan dat ze dat niet maaien voor fietsers die zo graag op gras fietsen > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 oktober 201411 j ik denk niet dat die meter speciaal voor de honden is.wanneer het gras daar niet gemaaid zou worden, wordt het fietspad steeds smaller. gras aan de zijkant stopt niet opeens met groeien als het bij het fietspad komt.
Geplaatst: 28 oktober 201411 j Hier geen hondenbelasting meer vroeger wel maar nu zit het in de reinigingslasten mee berekend.Hier betaalde je een vast bedrag voor de eerste hond en dan nog wat extra's voor de tweede bijv. 25,- en dan de derde 15,- Na het betalen kreeg je een penning thuis werd je hond gezien zonder kreeg je een boete en die was niet mis. Probleem was alleen dat onze hond dat ding altijd op de eerste dag al kwijt was Hier kwamen ze ook altijd controleren aan de deur. Hier doet de gemeente onkruid verwijderen uit de groenstroken maar ze mogen het daarna niet opruimen want dat is te duur
Geplaatst: 28 oktober 201411 j Als je voor een hond kiest, dan kies je ook voor die hondenbelasting toch? Als er geen aparte belasting zou zijn: dan zou iemand die géén hond heeft, dus extra moeten gaan betalen omdat als de buurman van verderop een hond neemt? Ehh, het is toch de keuze van die buurman verderop, dan mag die toch ook de kosten dragen? Maar idd wel enorm scheef als je voor iets betaald, terwijl er iets anders mee gedaan wordt. Hier worden lang niet alle groenstroken gemaaid, dat zou onnodig veel kosten en niet ten goede komen voor alle insecten. Maar als dan naast een fietspad een strook van 1 meter wel gemaaid is (en de overige meters niet), lijkt mij dat ze dat dan wel speciaal voor de honden maaien. Tenminste, ik neem aan dat ze dat niet maaien voor fietsers die zo graag op gras fietsen Mijn hond kost de gemeente en jou geen geld. En wat betreft bovengenoemde quote; de groenstroken die de gemeente nu als losloopgebied heeft aangewezen waren al netjes gemaaide groenstroken voordat het losloopgebied werd. Niks geen extra onderhoud dus. Bovendien kakt mijn hond ook prima in ongemaaid gras. En wat mij betreft bepaal ik gewoon zelf waar ik mijn hond los doe en waar niet, dus die bordjes en BOA-controles zijn ook niet nodig. Ik ben een verstandig, volwassen persoon die haar hond kent en situaties net zo goed kan inschatten als ieder ander. En dat geldt verreweg voor de meeste hondengebruikers. En poep ruim ik, indien nodig, zelf op. Tot op zekere hoogte kan ik met je meegaan in de redenatie dat het fair is om extra belasting te betalen als je ervoor kiest een hobby/beroep/woning/whatever te nemen die de maatschappij geld kost. Maar; dan moet het wel om substantiele bedragen gaan. Het kost ook geld als je een snoeppapiertje op de grond laat vallen, want dat moet de gemeente opruimen. Maar daar ga je iemand ook niet boor belasten, dat zou absurd zijn. En speeltuinen, basketbalveldjes, buurttuinen, parken, vijvers... ze kosten de gemeente allemaal geld. Gaan we dat geld telkens individueel onthalen op de mensen die van die voorziening gebruik maken? Nee, dat betalen we met zijn allen. Omdat we met zijn allen hebben bepaald dat de overheid, de gemeente in dit geval, er voor moet zorgen dat de openbare ruimte voor alle inwoners van de gemeente EN de 'overige' flora en fauna zo prettig mogelijk bruikbaar moet zijn. In mijn ogen vallen honden en hun eigenaren daar ook gewoon onder. Het klinkt misschien een beetje overdreven, en sinds ik in een woonwijk woon ipv de binnenstad is het gelukkig ook beter, maar ik voel me bij tijd en wijle bij het huidige hondenbeleid oprecht gediscrimineerd. Honden en hondeneigenaren worden weggezet alsof ze de maatschappij enkel en alleen geld kosten en overlast veroorzaken, en daarom dienen ze maar extra te betalen, zodat er nog meer antihondenmaatregelen kunnen worden doorgevoerd, en er nog meer jacht op futiele 'overtredingen' van het rigide beleid kan worden gemaakt. Het liefst zou men volgens mij zien dat iedereen zijn hond weg doet. Ik ben alleen bang dat de overheid dan van een kouwe kermis thuis komt. Want het hebben van een hond scheelt per persoon per jaar gemiddeld meer geld in ziektekosten dan dat je betaald aan hondenbelasting... Oh, en niet te vergeten dat hondeneiganren veel door de wijk lopen, dus de oren en ogen zijn van een wijk, wat de criminaliteit verlaagt. Inbrekers worden afgeschrokken, en daar waar mensen honden hebben is de sociale cohesie groter dan daar waar geen honden zijn. Om maar even wat random dingen te noemen. Mag ik daar dan ook geld voor zien ok alstublief dankuwel?!
Geplaatst: 31 oktober 201411 j Als je voor een hond kiest, dan kies je ook voor die hondenbelasting toch? Als er geen aparte belasting zou zijn: dan zou iemand die géén hond heeft, dus extra moeten gaan betalen omdat als de buurman van verderop een hond neemt? Ehh, het is toch de keuze van die buurman verderop, dan mag die toch ook de kosten dragen? Maar idd wel enorm scheef als je voor iets betaald, terwijl er iets anders mee gedaan wordt. Ookal zal die manier van handelen ook wel door ons als burgers zijnde gemotiveerd worden: als de algemene belastingen noodgedwongen moeten stijgen, dan straffen we die politieke partij weer af bij de eerst volgende verkiezingen. Dus blijft er maar een optie over: via andere potjes geld krijgen, zodat de burger minder wraak neemt. Zielig dat het zo moet gaan, maarja, in zekere zin dragen we er dus zelf wel aan bij. Vage kostenposten die nergens op sloegen, zoals het maaien van groenstroken waar honden los mochten lopen. Maar, diezelfde groenstroken waren al sinds mensenheugenis groenstroken, en worden als sinds mensenheugenis gemaaid, omdat het nu eenmaal openbaar groen is.Hier worden lang niet alle groenstroken gemaaid, dat zou onnodig veel kosten en niet ten goede komen voor alle insecten. Maar als dan naast een fietspad een strook van 1 meter wel gemaaid is (en de overige meters niet), lijkt mij dat ze dat dan wel speciaal voor de honden maaien. Tenminste, ik neem aan dat ze dat niet maaien voor fietsers die zo graag op gras fietsen In dat geval wil ook graag NIET meer meebetalen aan kinderbijslag.Dat een ander voor een kind kiest moet huj/zij weten.Dat is toch net zo krom??Ik ken mensen die anders niet rond komen zonder kinderbijslag.Dan moet je er niet aan beginnen. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 3 november 201411 j Ik ruim de poep van onze hond op(...en vaak óók nog van de andere honden, die làngs c.q. òp ons erf worden uitgelaten Maar dan al die paardenpoep op de wegen... uitgespreid over minimaal een meter....kan dáár niet eens wat aan gedaan worden?Betalen paardenhouders eigenlijk ook 'paardenbelasting', zoals wij hondenbelasting moeten betalen?
Geplaatst: 3 november 201411 j neen, om duistere reden is de hondenhouder de enige die uitgeknepen wordt, alle andere houders van wat dan ook (houders van bbqs in het park met veel troep, houders van een studentenkaart die hen het recht geeft elke woensdagnacht geluidsoverlast te geven, houders van paarden of katten, houders van milieuvervuilende vijvers en aquaria, houders van skateboarden en basketballen, houders van kinderen etc.) hebben mazzel
Geplaatst: 3 november 201411 j Wauww... Hedra, wat is het toch een onkruid soms!Blijkbaar is een uitloper via een gaatje de onderkant van een pot ingegaan. Vervolgens is hij helemaal door de pot heen (30cm) omhoog gegaan om weer boven de aarde uit te komen. Daar is hij weer verder gegaan met groeien en bladeren maken. Wauw. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 november 201411 j Ik ruim de poep van onze hond op(...en vaak óók nog van de andere honden, die làngs c.q. òp ons erf worden uitgelaten Maar dan al die paardenpoep op de wegen... uitgespreid over minimaal een meter....kan dáár niet eens wat aan gedaan worden?Betalen paardenhouders eigenlijk ook 'paardenbelasting', zoals wij hondenbelasting moeten betalen? vroeger vonden veel mensen het juist geweldig als er paardenpoep voor de deur lag. gratis mest!opa pakte ook altijd direct de schep om het op te scheppen voor in de tuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.