Geplaatst: 3 november 201411 j houders van een studentenkaart die hen het recht geeft elke woensdagnacht geluidsoverlast te gevendeze ontgaat mij als houder van een studentenkaart een beetje denk ik net als het milieuvervuilende van aquaria...
Geplaatst: 3 november 201411 j een beetje vrijelijk omschreven t zijn in ieder geval allemaal dingen waarbij een specifieke bevolkingsgroep (dat wil zeggen, een deel daarvan) overlast veroorzaakt en daarmee extra geld kost voor de samenleving. In dit geval de politie die 100x langs moet komen.
Geplaatst: 3 november 201411 j Dan heb ik als student blijkbaar iets gemist op de woensdag avond. Naar het idee achter aquarium/vijver verhaal ben ik stiekem nog wel benieuwd.
Geplaatst: 4 november 201411 j Misschien had je dan wat meer in de binnenstad moeten gaan wonen, ik kan je verzekeren dat verreweg de meeste studentenhuizen daar op woensdagnacht een pot lawaai van jewelste maken /o\ Maar opzich pleit het voor je dat je dat gemist hebt Dat van die vijver/aquaria is niet echt een verhaal, meer gewoon een feit dat deze doorgaans superveel stroom gebruiken. Althans, de pomp dan he. Maar je moet er vooral niet te veel achter zoeken ofzo, dit was gewoon wat er zo in me op kwam, niet echt een breed uitgedacht standpunt waarmee ik op de zeepkist spring om de overheid te overtuigen ofzo
Geplaatst: 4 november 201411 j {...} Maar dan al die paardenpoep op de wegen... uitgespreid over minimaal een meter....kan dáár niet eens wat aan gedaan worden? {...}vroeger vonden veel mensen het juist geweldig als er paardenpoep voor de deur lag. gratis mest!opa pakte ook altijd direct de schep om het op te scheppen voor in de tuin.Ik heb handschoenen en plastic tasjes in de fietstassen. Als ik ga fietsen verzamel ik onderweg paardenkeutels voor in het compostvat thuis.
Geplaatst: 4 november 201411 j Misschien had je dan wat meer in de binnenstad moeten gaan wonen, ik kan je verzekeren dat verreweg de meeste studentenhuizen daar op woensdagnacht een pot lawaai van jewelste maken /o\ Maar opzich pleit het voor je dat je dat gemist hebt Dat van die vijver/aquaria is niet echt een verhaal, meer gewoon een feit dat deze doorgaans superveel stroom gebruiken. Althans, de pomp dan he. Maar je moet er vooral niet te veel achter zoeken ofzo, dit was gewoon wat er zo in me op kwam, niet echt een breed uitgedacht standpunt waarmee ik op de zeepkist spring om de overheid te overtuigen ofzo Meer in de binnenstad dan waar ik woonde is onmogelijk Dinsdag(vereniging avond) en donderdag (stap avond) was het wel altijd druk. Maar woensdag niet specifiek met studenten. Dan heb je het iig niet over mijn aquaria en vijver. in de Vijverbak zit niets aan electra. Aquaria een pompje van 2watt en savonds een lamp van 11watt (zonder aquaria had daar een normale lamp gestaan) in de andere zit ledverlichting. Zo extreem zijn aquaria helemaal niet meer qua verbruik
Geplaatst: 5 november 201411 j Huub, een bekende Nederlander zei ooit: "Elk voordeel heb zijn nadeel." (of was het andersom ???)Maar ondanks dat, ben ik nog steeds niet gecharmeerd van meters paardenpoep voor mijn deur .
Geplaatst: 5 november 201411 j 'k Ben het eens met Thea maar het blijft troep...en wat mij betreft: einde discussie
Geplaatst: 5 november 201411 j @loes maar ik zeg toch ook helemaal niet dat iedereen die overlast veroorzaakt? Net als hondenpoep, zeg maar, die maar door sommige mensen niet wordt opgeruimd Mijn ervaring hier in grunn is toch echt dat men op donderdag gaat stappen (dan zijn ze dus niet thuis, iig niet na een uurtje of elf), en op dinsdag gaan ze bij elkaar eten, dat duurt ook meestal tot een uurtje of elf, en "dus" is het tegenwoordig rage om op woensdag dan feestjes te houden. Die duren helaas wel wat langer dan tot elf uur... >_< En als je aanbelt wordt je gewoon in je gezicht uitgelachen. Oh, hoe vaak ik wel niet de politie heb moeten bellen op woensdag voor verschillende studentenhuizen, in de 2,5 jaar dat ik aan het boterdiep heb gewoond.... Pffff!
Geplaatst: 5 november 201411 j dan is dat idd langs me heen gegaan, ik had geen last van mensen die in een studentenhuis gingen feesten. wel soms van mensen die in de stad gingen feesten, op dinsdag avond en donderdag dus.
Geplaatst: 9 november 201411 j Forum lag er even kort uit zeker (10 a 15min)? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 9 november 201411 j Nee, iets langer helaas. Net nadat ik mij geregistreerd had, kon ik er zeker een half uur niet meer bij komen.
Geplaatst: 9 november 201411 j Ah ik dacht al dat het aan mijn internet lag, maar niet dus, meevaller
Geplaatst: 9 november 201411 j Oef, gelukkig het forum is er weer Ik begon al te zweten want ik moet morgen de capsicum zadenenvelop doorsturen naar Piroska en ik had het adres nog niet over geschreven nu maar gauw eerst even gedaan
Geplaatst: 9 november 201411 j Nee, iets langer helaas. Net nadat ik mij geregistreerd had, kon ik er zeker een half uur niet meer bij komen.Welkom Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 9 november 201411 j Oef, gelukkig het forum is er weer Ik begon al te zweten want ik moet morgen de capsicum zadenenvelop doorsturen naar Piroska en ik had het adres nog niet over geschreven nu maar gauw eerst even gedaan Oef gelukkig! Ik ben bijna onderweg! Ben benieuwd..
Geplaatst: 10 november 201411 j Nee, iets langer helaas. Net nadat ik mij geregistreerd had, kon ik er zeker een half uur niet meer bij komen.Welkom Dank thea!
Geplaatst: 11 november 201411 j Gaat de deurbel bij jullie ook met Sint Maarten lopers? op dit soort dagen is goed te merken hoe kinderrijk deze buurt is. ik kan beter bij de deur blijven zitten
Geplaatst: 11 november 201411 j Ik hoor ze zingen bij de buren, maar als enige bovenwoner in de straat slaan ze mij altijd over. Moet eerlijk toegeven dat ik daar wel blij mee ben.
Geplaatst: 11 november 201411 j de eerste paar keer is het nog leuk. nu het richting nr 50 gaat wordt het wat minder. maar het begint te regenen dus ik denk dat het einde in zicht is.
Geplaatst: 11 november 201411 j Vorig jaar straal vergeten een zak snoep te kopen, zat ik 2 uur in het donker thuis... Ik zei het vanmiddag nog tegen iemand die over st maarten begon: 'ditmaal niet vergeten'. Boodschappen gedaan en naar huis. Klokslag 1800 uur gaat de bel. Ze stonden al te zingen. Weer vergeten snoep te kopen! Gordijnen dicht. Licht bijna uit. Er is een liedje voor als mensen niet opendoen. Ik hoorde ze wel schreeuwen... Dit doet me aan een stukje van mr Bean denken... die had wél snoep en at dat zelf op terwijl de kinderen voor hem aan het zingen waren. Toen ze klaar waren trapte hij de deur voor hun neus dicht.
Geplaatst: 11 november 201411 j Hier word er niet zoveel aangedaan. Helaas, want ikzelf vind dat soort dingen wel leuk! Denk overigens niet dat ik het nog leuk vind als ik 50 x naar de deur moet hoor! Maar er staat hier een bak lekkers in de gang......onaangeroerd! Gets...moet ik alles zelf op eten!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.