Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Gelukkig voor jou houdt de ESBL bacterie keurig bij de grens stil...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is waar Jet, maar we moeten wel goed oppassen met al die Franse Hollanders, die vliegen maar heen en weer en altijd dwars door ons landje.

Straks moeten we aan iedere grensovergang nog een labo installeren, Wie gaat dat dan weer betalen?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy durf je nog wel te komen

Geplaatst:

Straks liggen er bij de grens van die grote bakken met ontsmettingsmiddel waar wij doorheen moeten lopen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Of worden helemaal schoon gespoten

Geplaatst:

net lekker in het zonnetje in de tuin bezig geweest, heerlijk weer. kom ik binnen om mijn handen te wassen... geen water. geen drupje water.

bij de buren nog een paar druppen. blijkt dat er ergens een hoofdleiding is geknapt en een groot deel van het dorp zonder water zit. handig zo rond deze etenstijd. laatste flesje water uit de kast aan de buren gegeven voor flesje van de kleine.

nu heb ik wel een heel goed excuus om nog een dag pannenkoeken te eten

Geplaatst:

Loes de buren boffen maar dat je nog een flesje water had.

Konden jullie ng boodschappen halen, voor water onderanderen?

Laat de pannekoeken smaken.

Geplaatst:

ik heb een gevulde voorraadkast dus ik red me ook prima zonder water alleen fleswater ff weer aanvullen binnenkort.

regenton zit ook nog vol water, prima om handen mee te wassen enzo.

man moet tot middennacht werken dus die verbruikt ook niets.

maar ik las zojuist dat het lek weer gerepareerd is, dus zal zo ook wel weer stromend water zijn.

vanavond voor het slapen de leiding nog maar ff doorspoelen en de komende week het aquarium ff niet schoonmaken.

Geplaatst:

wat een pech hier. Met Pasen had onze dochter de bof en vandaag bij huisartsenpost geweest met een fikse oorontsteking 38,5 koorts en krentenbaard. kuur meegekregen vloeibaar 3 keer per dag 7 dagen lang. Tot de kuur afgelopen is laat ik haar thuis van school.

Ze wou donderdag en vrijdag naar school. maar donderdag en vrijdag nacht krijsen en huilen van de pijn. en vandaag tot half 11 geslapen naar huisarts en nu slaapt ze al weer dus die is echt goed ziek.

Ze eet ook al bijna niks sinds pasen. wat aardbei en een ijsje verder komt er niks in. Als de kuur niet zijn werk doet en maandag is er nog koorts weer naar huisarts zei de dienstdoende arts.

Geplaatst:

Wat een zorgen om je dochter! Ik hoop voor jullie dat ze snel opknapt.

Geplaatst:

Bah, wat naar! Beterschap!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ja ik wordt hier zelf een beetje moedeloos van. Liever had ik het gehad Maar zo denkt ieder ouder denk ik.

Hoop dat de kuur de oplossing is ook al ben ik niet van de medicatie. ik een week tijd is mijn dochter enorm veranderd van een heel sportief druk meisje in een kind wat eigenlijks nu al ruim een week niks kan.

Iemand een goede tip om oorpijn tegen te gaan iets van een kruid of wat dan ook.

Geplaatst:

Ik weet niet of ik dingen durf aan te raden bij een klein kind. Je moet maar als Moeder bedenken of je het wilt, maar een oud middeltje is een paar drupjes lauwe olijfolie in de gehoorgang. Als de oorontsteking relatie heeft met de neus- en voorhoofdsholtes, dan kan stomen (met kamille?) helpen, warme douche (bij mij, maar ik ben geen kleine meid meer, ik vind het sneu voor jouw kleine). Twee manieren om de algehele holtes te openen, zodat er geen onderdruk is. Maar jouw dochter kan een helemaal andere oorpijn hebben.

En met heel veel kussens een soort 'troon' maken, zodat ze halfzittend kan slapen. In sommige gevallen helpt dat om geen druk op de oren te hebben.

Geplaatst:

Ik heb juist gelezen over de bacterie waar mogelijk 10% van de bevolking mee besmet is geraakt (via kippenvlees), en waardoor mensen niet meer reageren op anti-biotica op de normale wijze.

Houd die kleine scherp in de gaten, zorg dat ze veel drinkt, al is het via ijsjes of wat dan ook. Drinken, drinken, drinken... eten komt straks wel weer.

Geplaatst:

is er een zuster in de zaal

Jazeker

Jasmin

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
Ik heb juist gelezen over de bacterie waar mogelijk 10% van de bevolking mee besmet is geraakt (via kippenvlees), en waardoor mensen niet meer reageren op anti-biotica op de normale wijze.

Houd die kleine scherp in de gaten, zorg dat ze veel drinkt, al is het via ijsjes of wat dan ook. Drinken, drinken, drinken... eten komt straks wel weer.

Onze dochter eet bijna tot geen kip. Ik denk dat ik eerst maar eens ga kijken met een grote troon te maken. Nu slaapt ze aan 1 stuk door. En af en toe als ze even wakker is geef ik haar uit een flesje wat slokjes drinken. Maar dit in wel heel miniem. Mocht het nodig zijn ga ik zeker proberen om te stomen of te druppelen met olijfolie. Kan je ook met bijvoorbeeld een pepermunt stomen. Dit heb ik toevallig in me kas staan genoeg om daar eventueel wat van te knippen.

Geplaatst:

Klinkt niet goed, dat weinig drinken. Bel anders een huisarts om advies te vragen. Bij die kleintjes is uitdrogen echt een reëel gevaar.

Ik weet niet of pepermunt te sterk is. Kamille is traditioneel, maar gewoon warme vochtige lucht kan ook helpen. Maar als ze niet wil, houdt het op. Stomen is niet prettig tenslotte als je al belabberd bent.

Geplaatst:

't gaat in principe om de stoom.

dus schoon kraanwater is ook effectief.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Ik neem geen risico. Mocht ik het niet vertrouwen ben ik morgen snel terug bij de huisarts. En vannacht Laat ik haar bij mij in bed slapen. voor de zekerheid voelt wat fijner.

Geplaatst:

Heb je net 2 uur in de tuin gewerkt. Kom je thuis en denk je "wat heb ik nu eigenlijk allemaal in de moestuin gedaan vandaag? " Bijna niets... Zo blijkt en toch ben je heel de tijd ijverig bezig geweest.

Wie herkent dat gevoel?

Zo'n 20 aardbei planten uit het vermeerderingsveldje gezocht en op het aardbei veld geplant in worteldoek. Toch Vreemd dat dat zoveel tijd in beslag neemt

Geplaatst:

Totdat je al die lekkere aardbeien proeft en je denkt dat heb ik toch goed gedaan.

Geplaatst:
Ja ik wordt hier zelf een beetje moedeloos van. Liever had ik het gehad Maar zo denkt ieder ouder denk ik.

Hoop dat de kuur de oplossing is ook al ben ik niet van de medicatie. ik een week tijd is mijn dochter enorm veranderd van een heel sportief druk meisje in een kind wat eigenlijks nu al ruim een week niks kan.

Iemand een goede tip om oorpijn tegen te gaan iets van een kruid of wat dan ook.

Onze zoon had een paar dagen voor Pasen oorontsteking. Had ook erge koorts, heeft zelfs gespuugd, sliep hele dagen en was zo zwak dat hij niet eens naar de wc kon lopen, zo'n 3 meter. Heeft ook een kuur gehad en moest sportdrankje drinken. Dit was om het vochtgehalte op orde te krijgen en wat energie. Hebben we geweten, de volgende dag bruiste hij weer van de energie.

De oorpijn blijft tot het openspringt en je een loopoor krijgt.

Geplaatst:

Ik heb over oorontsteking wel eens gehoord dat roggebrood op het oor daar tegen helpt. Zelf nooit geprobeerd want ik heb nog nooit oorontsteking gehad.

Geplaatst:

Het is herkenbaar dat de tijd op de tuin omvliegt. Ik ben een halve dag bezig en wat heb ik dan gedaan.....?

Geplaatst:
Het is herkenbaar dat de tijd op de tuin omvliegt. Ik ben een halve dag bezig en wat heb ik dan gedaan.....?
Dan ben ik niet alleen vooral planten gaat traag blijkbaar, zaadjes kan je er nog vlot 'ingooien'.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.