malouis Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Groentesoep met palmkool, wortel en pastinaak (alle drie uit eigen tuin).
appelvrouw Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Knolselderijsalade geraspt met de nieuwe keukenmachine!(au scherpe messen.. ) En nu staat er Indiase pilav op het vuur..met heerlijke geurige verse specerijen( laurierblad, kardamom, kruidnagel en kaneelstok)..wat een feest!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Lekker! Volgens mij kan ik die pilav hier bijna ruiken... Enne... vandaag mijn allerallerlaatste eigen ui opgegeten. Gelukkig nog genoeg knoflook te gaan.
malouis Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Vandaag weer een pot ingemaakte courgettes opengetrokken.Erg lekker bij een braadlapje.
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 nog meer nieuwe keukenmachinerecepten: met de blender smoothie gemaakt. Zwarte bessen uit de vriezer, een yakonknolletje erbij, water en een schep honing...smullen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Ingemaakte rammenas met venkel (met een lekkerbekje en patat).
harmony Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Lekker hollands: stamppot boerenkool met een gehaktbal
zonnetje Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Rode bieten met aardappels en speklappen voor mijn man en voor mij mais met een tartaartje en aardappels .
meekje Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 zuurkool, aardappelen en gehaktballen Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
RobO Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 pasta, sausje met aller-allerlaatste uitjes onder de bak gevonden, knof, tomaat, thijm, plakjes varkenshaas in een jasje van parmezaan, wokmiks
RobO Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 knoblauchsuppe, wiener schnitzel, zure salade, pommes, gloeiwijn (dat zit zo: we zitten op ons standaard ski-boerderijtje in een Oostenrijks dal en eten uit eigen tuin van anderen....)
eva1986 Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 (uit pa's tuin... ik smokkel ) "nasi" met spruiten en winterpeen! Jammie! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
malouis Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 Gisteren de laatste rammenas uit de kelder soldaat gemaakt in een Chinees gerecht.Vandaag Indonesisch gegeten met prei vers van de tuin, peultjes uit de vriezer en spruitgroenten uit washandjes. En als bijgerecht een zelfgemaakte sambal.
harmony Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 Surinaamse kip met bami. De knoflook en ui (heel veel) uit de tuin
Theepot Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Ik had een paar weken geleden bosuitjes gekocht in de winkel en de eindjes daarvan in de aarde gezet. Die waren mooi opgekomen. Dus hadden we van de week bosuitjes uit eigen tuin. In de beef sanghai van de knorr. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Conny Geplaatst: 19 februari 2013 Geplaatst: 19 februari 2013 Hallo Theepot,Snap ik het nou goed ???Jij maakt bosuitjes klaar en de stukjes die overblijven aan de wortel kant die zet je dan weer in de aarde ???Groetjes Conny. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Erny Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Denk dat de Theepot al in haar theemuts ligt te slapen. Maar ja dat kan dus. De kontjes in een potje met water zetten en dan lopen ze weer uit.Hetzelfde kan je doen met de kont van de bleekselderij (deze na een week ofzo in aarde zetten met alleen het nieuwe groen boven de grond). Gisteren net allemaal plaatjes van gezien op Pinterest.
malouis Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Gisteren: Salade van crosnes met een dressing van citroensap en sesamolie, met daarnaast een Toko-Domburi, een Japans gerecht (rijst, met daarover een soort omelet met reepjes biefstuk, dunne plakjes ui en Japanse sojasaus, bestrooid met geroosterde nori).De crosnes kwamen vers van de tuin. Errug lekker.
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Gisteren bij de lunch: zelfgebakken broodje (eigen tarwe en maïsmeel), met een laagje roomboter (room van de koeien van de buurman, zelf boter van gemaakt), een plak kaas (melk van de koeien van de buurman, zelf kaas van gemaakt) en daarop augurk uit eigen tuin Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Ik vond het wel een momentje haha Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sovreze Geplaatst: 20 februari 2013 Geplaatst: 20 februari 2013 Gisteren aardappelen uit volkstuin, met stukje varkensvlees en tuinbonen. Onbekende aardappelen, kwam ze tegen tijdens het spitten op een aardappelveldje van vorig najaar Lekker, aardappel-smaakvol, gróót, iets kruimig...
malouis Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Bourgondische stoofschotel met pastinaak.Recept van smulweb.Aanrader!
jasmin Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Ik zit al dagen saliewijn te drinken (eigen salie, wijn van AH) en ik moet zeggen dat het lijkt of ik er echt energie door krijg. Kan toeval zijn, maar de laatste dagen ben ik erg actief. Ik drink steeds kleine borrelglaasjes, en paar verdeeld over de dag... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten