Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Knolselderijsalade geraspt met de nieuwe keukenmachine!(au scherpe messen.. )

En nu staat er Indiase pilav op het vuur..met heerlijke geurige verse specerijen( laurierblad, kardamom, kruidnagel en kaneelstok)..wat een feest!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lekker! Volgens mij kan ik die pilav hier bijna ruiken...

Enne... vandaag mijn allerallerlaatste eigen ui opgegeten.

Gelukkig nog genoeg knoflook te gaan.

Geplaatst:

nog meer nieuwe keukenmachinerecepten: met de blender smoothie gemaakt. Zwarte bessen uit de vriezer, een yakonknolletje erbij, water en een schep honing...smullen!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

pasta, sausje met aller-allerlaatste uitjes onder de bak gevonden, knof, tomaat, thijm, plakjes varkenshaas in een jasje van parmezaan, wokmiks

Geplaatst:

knoblauchsuppe, wiener schnitzel, zure salade, pommes, gloeiwijn

(dat zit zo: we zitten op ons standaard ski-boerderijtje in een Oostenrijks dal en eten uit eigen tuin van anderen....)

Geplaatst:

(uit pa's tuin... ik smokkel )

"nasi" met spruiten en winterpeen! Jammie!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Gisteren de laatste rammenas uit de kelder soldaat gemaakt in een Chinees gerecht.

Vandaag Indonesisch gegeten met prei vers van de tuin, peultjes uit de vriezer en spruitgroenten uit washandjes. En als bijgerecht een zelfgemaakte sambal.

Geplaatst:

Denk dat de Theepot al in haar theemuts ligt te slapen.

Maar ja dat kan dus. De kontjes in een potje met water zetten en dan lopen ze weer uit.

Hetzelfde kan je doen met de kont van de bleekselderij (deze na een week ofzo in aarde zetten met alleen het nieuwe groen boven de grond). Gisteren net allemaal plaatjes van gezien op Pinterest.

Geplaatst:

Gisteren:

Salade van crosnes met een dressing van citroensap en sesamolie, met daarnaast een Toko-Domburi, een Japans gerecht (rijst, met daarover een soort omelet met reepjes biefstuk, dunne plakjes ui en Japanse sojasaus, bestrooid met geroosterde nori).

De crosnes kwamen vers van de tuin. Errug lekker.

Geplaatst:

Gisteren aardappelen uit volkstuin, met stukje varkensvlees en tuinbonen. Onbekende aardappelen, kwam ze tegen tijdens het spitten op een aardappelveldje van vorig najaar Lekker, aardappel-smaakvol, gróót, iets kruimig...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...